شناسه خبر : 8488 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

انتقادات صریح کیهان از صدا و سیما
index:1|width:50|height:23|align:right نوشت: رسانه ملی و مدیران این نهاد فرهنگی در خوش‌بینانه‌ترین حالت تلویزیون را به شکل یک بیلبورد تبلیغاتی فرض نموده‌اند که در وسط خانه ایرانیان سبز شده و خود را مجاز می‌دانند تا هر تبلیغی را به هر اندازه‌ای که بتوانند پخش کنند و در این میان اعتراض هیچ کسی را نیز نمی‌شنوند...تولیدکنندگان پیام‌های بازرگانی از زن به عنوان یکی از ابزارهای جلب توجه و کسب درآمد استفاده می‌کنند حتی اگر گفته شود که تهیه‌کنندگان پیام‌های بازرگانی به نقش اغواکنندگی زنان نیز توجهی ندارند و هدف‌شان معرفی کالاست، اما باز هم در پاره‌ای از این تبلیغات دیده می‌شود که یک زن چگونه نقش‌آفرینی نموده است... پاسخگوی تصاویری که در برخی از آگهی‌های سیما پخش می‌شوند، چه کسی است؟

اوقاف نام «امامزاده بیژن» را تغییر داد
index:2|width:50|height:23|align:right شاید شنیده باشید که «امامزاده بیژن» واقعاً در استان مازندران وجود دارد، اما نام این امامزاده در واقع «امامزاده بی‌جِن» بوده که در طول سال‌ها در نزد عامه به «بیژن» تغییر کرده است. بعد از اطلاع‌رسانی در این باره و حساسیتی که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به این موضوع داشت، تابلوی این امامزاده برداشته و تابلوی جدیدی جایگزین آن شد. بنا بر اسناد موجود در گذشته به دلیل وجود دو امامزاده به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندران، نام یکی از آنها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد؛ آنها برای یکی از امامزاده‌ها، نام «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد. تابلوی این امامزاده در روزهای اخیر اصلاح شده است.

فاتحه برای کتاب سال ایران
index:3|width:50|height:23|align:right در یادداشتی نوشت: رمان «جاده» کورمک مک کارتی به عنوان کتاب سال آمریکا معرفی می‌شود و بعد هم جایزه پولیتزر را از آن خود می‌کند در عرض چند روز، یک میلیون نسخه از رمان جاده به فروش می‌رود. چند هفته قبل هم «آلیس مونرو» برنده نوبل ادبیات 2013 شد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن کتاب‌های ترجمه‌شده از او در کشورمان در لیست پرفروش‌ها قرار گرفت! ... اینکه کتاب سال ایران در 1385 تاکنون سه هزار نسخه و کتاب سال 1387 حدود هشت هزار نسخه فروش داشته، یعنی اینکه جایزه رسمی کشورمان تاثیری بر بازار کتاب نداشته و دولت و بخش‌های دولتی و حکومتی نیز اهمیتی برای آن قائل نیستند تا از برگزیدگانش حمایت کنند...و البته می‌توانیم برای این همه تاثیرگذاری اصلی‌ترین جایزه کتاب در کشور، فاتحه بخوانیم!

جایگاه تاسف‌بار سرعت اینترنت ایران در جهان
index:4|width:50|height:23|align:right نوشت: اطلاعات تازه‌ای که توسط گروه اوکلا (Ookla) در مورد سرعت دانلود از اینترنت در کشورها و مناطق مختلف جهان منتشر شده نشان می‌دهد که هنگ‌کنگ به عنوان پرسرعت‌ترین مکان در رتبه اول و کوبا به عنوان کم‌سرعت‌ترین در رتبه ۱۸۶ قرار دارد؛ ایران در این میان رتبه ۱۷۰ را به خود اختصاص داده است... در این جدول، پس از ایران، پاکستان در وضعیت بدتری قرار گرفته و پس از آن به ترتیب سوازیلند، گینه استوایی، بوتسوانا، مصر، ونزوئلا، سودان، بولیوی، گامبیا، الجزایر، سوریه، چند کشور آفریقایی، و دست آخر افغانستان و کوبا قرار دارند... عراق با رتبه ۱۴۲ و بنگلادش با رتبه ۱۶۷ نیز در وضعیتی بهتر از ایران قرار گرفته‌اند. در ابتدای این فهرست هم پس از هنگ‌کنگ، سنگاپور، رومانی، کره جنوبی و بیشتر کشورهای اروپایی قرار گرفته‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها