شناسه خبر : 3239 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روزهای خوش برای گیشه

بازگشت پگاه آهنگرانی و محمدرضا گلزار به سینما

به نظر می‌رسد سینمای ایران به روزهای خوشش نزدیک می‌شود، خبرهایی از رفع ممنوعیت برای بازیگرانی که در ۸،۹ سال گذشته اجازه بازی مقابل دوربین را نداشتند به گوش می‌رسد و کارگردان‌هایی که مدت‌ها بود امکان ساخت فیلم را نداشتند یک به یک دست به کار می‌شوند، از رخشان بنی‌اعتماد تا بهمن فرمان‌آرا و ستاره‌هایی همچون پگاه آهنگرانی دوباره مشغول کار شده‌اند.

به نظر می‌رسد سینمای ایران به روزهای خوشش نزدیک می‌شود، خبرهایی از رفع ممنوعیت برای بازیگرانی که در 8، 9 سال گذشته اجازه بازی مقابل دوربین را نداشتند به گوش می‌رسد و کارگردان‌هایی که مدت‌ها بود امکان ساخت فیلم را نداشتند یک به یک دست به کار می‌شوند، از رخشان بنی‌اعتماد تا بهمن فرمان‌آرا و ستاره‌هایی همچون پگاه آهنگرانی دوباره مشغول کار شده‌اند. اما در میان فیلم‌های در حال ساخت سه فیلم به مرحله نهایی رسیده‌اند، سه فیلمی که احتمالاً با حضورشان روی پرده سینماها جانی دوباره به پیکره خموده گیشه‌ها می‌بخشند.
«در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین ساخته صفی یزدانیان منتقد برجسته سینمایی است، فیلمی که خبر از فیلمنامه قوی آن به گوش می‌رسد. این فیلم این روزها آخرین مراحل فنی ساخت را طی می‌کند. این فیلم با حضور دو بازیگر مطرح سینما، لیلا حاتمی و علی مصفا در رشت کلید خورد. فیلم یزدانیان روایتی از بازگشت گلی بعد از 20 سال به زادگاهش است. این زن که 20 سال در فرانسه زندگی می‌کرده، تصمیم می‌گیرد به رشت بازگردد و این بازگشت شروعی برای داستان است. فیلمنامه «در دنیای تو ساعت چند است؟» را خود یزدانیان نوشته است و مصفا علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده این فیلم نیز هست.لیلا حاتمی که این روزها بازی در نخستین فیلم صفی یزدانیان «در دنیای تو ساعت چند است» را به پایان برده، بازیگر «دوران عاشقی» فیلم جدید علیرضا رئیسیان می‌شود.
حاتمی پیش از این نیز، در دو فیلم دیگر این کارگردان، «ایستگاه متروک» و «چهل سالگی» با رئیسیان کار کرده است و برای بازی در «ایستگاه متروک» جایزه بازیگر زن جشنواره مونترال را از آن خود کرد.
«دوران عاشقی» با فیلمنامه‌ای از رویا محقق که از مهسا محب‌علی تشکر شده به نگارش درآمده است و یک درام خانوادگی است که در یک بستر اجتماعی روز اتفاق می‌افتد.
«مادر قلب اتمی» دومین فیلم سینمایی علی احمدزاده است. ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، محمدرضا گلزار و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. احتمالاً نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. داستان فیلم احمدزاده در یک شب تا صبح اتفاق می‌افتد که به طور کامل در خیابان‌های تهران جلوی دوربین رفته است. فیلم با مهمانی کامی آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. این دومین فیلم بلند علی احمدزاده بعد از «مهمونی کامی» است که هنوز اکران عمومی نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها