شناسه خبر : 17412 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خالق هری پاتر همچنان از ملکه بریتانیا پولدارتر است

مجله اقتصادی فوربس امسال هم در انتخاب چهره‌های سرشناس و پولدار جهان نویسنده‌ها را از قلم نینداخته است، نویسندگانی که یک‌تنه به اندازه بنیانگذاران شرکت فیلیپس در یک سال درآمد داشته‌اند.

مجله اقتصادی فوربس امسال هم در انتخاب چهره‌های سرشناس و پولدار جهان نویسنده‌ها را از قلم نینداخته است، نویسندگانی که یک‌تنه به اندازه بنیانگذاران شرکت فیلیپس در یک سال درآمد داشته‌اند. امسال هم از نویسنده‌های سرشناس در این لیست نام‌های بسیاری دیده می‌شود، اما عجیب‌ترین مورد طلسم هری پاتر برای خالقش است، با وجود اینکه آخرین جلد از رمان‌های هری پاتر پنج سال پیش منتشر شده است درآمد سالانه جی‌کی رولینگ از دارایی ملکه بریتانیا از محل درآمدهای شخصی و میراث خانوادگی‌اش بیشتر است. او امسال در رتبه هشتاد و چهارم از لیست صد چهره سرشناس و تاثیرگذار و پولدار جهان قرار گرفته است.
خالق هفت‌گانه «هری پاتر» پنجمین نویسنده‌ای است که در این لیست نامش دیده می‌شود؛ «جی‌کی رولینگ» ثروتمند که اکنون 48 سال دارد، در سال گذشته با فروش چشمگیر آثار جدیدش مبلغ 14 میلیون دلار به دست آورده است.
کرم ابریشم جدیدترین رمان رولینگ است که در پی درگیری اخیر نویسنده با وب‌سایت «آمازون» فروش بالایی را تجربه کرد. «خلاء یکباره» و «آوای فاخته» هم دو اثر رولینگ انگلیسی بودند که سال گذشته نام او را در بالاترین مکان فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی جهان نشاندند.
رولینگ در سال ۱۹۹۰ در انتظار قطاری که تاخیر داشت، ایده هری پاتر و مدرسه جادوگری در ذهنش شکل گرفت و سه سال بعد زمانی که از همسر روزنامه‌نگار پرتغالی‌اش جدا شد و در حالی که همراه دخترش ـ جسیکا -‌ در ادینبورگ اقامت گزید و در یک بحران شدید روحی، مادی بود، شروع به نوشتن اولین کتابش کرد و پس از دو سال و 11 ماه کار پیوسته، دست‌نوشته‌هایش را برای دفتر انتشاراتی بلومزبری فرستاد و در اینجا بود که درهای خوشبختی به روی وی باز شد. رولینگ در ۲۱ ژوئیه ۲۰۰۷ (۳۰ تیر ۱۳۸۶) هفت‌گانه هری پاتر را به اتمام رسانید.
هر‌چند نویسندگان دیگری هم در این فهرست حضور دارند اما ثروت رولینگ با هیچ کدام از آنها قابل مقایسه نیست. البته سال گذشته درآمد یک‌ساله جیمز پترسون از رولینگ بیشتر بود و او در رتبه سی و هفتم لیست صد چهره تاثیرگذار و قدرتمند سال قرار گرفته است.
درآمد این رمان‌نویس سرشناس و خالق مجموعه داستان‌های جنایی «الکس کراس» در سال 2013 به 90 میلیون دلار رسید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها