شناسه خبر : 11805 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قدرتمندترین ستاره سینمای جهان به انتخاب مجله فوربس

رابرت داونی‌جونیور پول‌سازترین بازیگر جهان شد

رابرت داونی‌جونیور به عنوان پردرآمدترین و قدرتمندترین ستاره سینمای جهان انتخاب شد.

رابرت داونی‌جونیور به عنوان پردرآمدترین و قدرتمندترین ستاره سینمای جهان انتخاب شد. مجله اقتصادی فوربس هر سال پردرآمدترین چهره‌های جهان را در همه زمینه‌ها انتخاب می‌کند، از جذاب‌ترین و قابل بحث‌ترین انتخاب‌های این مجله انتخاب چهره‌های هنری و فرهنگی جهان است، این مجله در میان مردم عادی به خاطر انتخاب قدرتمندترین چهره‌های سینمایی شناخته‌ شده است.
امسال در میان ستاره‌های سینما این مجله رابرت داونی‌جونیور را به عنوان قدرتمندترین، پردرآمدترین و تاثیرگذارترین بازیگر سال انتخاب کرد. البته در رتبه‌های بالاتر ستاره‌هایی از عالم موسیقی حضور دارند، امسال بیانسه خواننده سرشناس آمریکایی در جایگاه اول این لیست قرار گرفته است و بعد از رابرت داونی‌جونیور کارگردان مشهور آمریکایی استیون اسپیلبرگ در رتبه یازدهم قرار دارد. این نشریه اقتصادی که هر سال فهرستی از 100 چهره تاثیرگذار از میان افراد مشهور را بر اساس میزان درآمد و محبوبیت منتشر می‌کند، امسال «رابرت داونی‌جونیور» را در مکان دهم این فهرست جای داده است که بالاترین رتبه در میان فعالان عرصه سینماست. در میان صد چهره مشهور و پردرآمد جهان رابرت داونی‌جونیور به رقابت با بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران اقتصادی پرداخته و در جایگاه دهم لیست 100 چهره تاثیرگذار جهان نشسته است. این بازیگر 49ساله تاکنون در فیلم‌های پرفروشی چون مجموعه فیلم‌های «مرد آهنی»، «انتقام جویان»، «شرلوک هولمز» و «زودیاک» نقش‌آفرینی کرده است.
اعتیاد به مواد مخدر حیات حرفه‌ای رابرت داونی‌جونیور را تقریباً نابود کرد. به‌رغم اینکه او به خاطر مواد مخدر از دنیای هالیوود دور شد، ولی پس از ترک اعتیادش قوی‌تر به روی پرده نقره‌ای بازگشت و حالا تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمایی جهان شده است.
در این فهرست «استیون اسپیلبرگ» با درآمد سالانه 100 میلیون دلار در مکان یازدهم، «جنیفر لاورنس» با 34 میلیون دلار در سال در مکان دوازدهم، «دواین جانسون»
(52 میلیون دلار) در مکان بیست و سوم، «لئوناردو دی‌کاپریو» (39 میلیون دلار) در مکان پنجاه و دوم و «ماتئو مک کانوی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد امسال در جایگاه پنجاه و سوم قرار گرفته است. از دیگر سینماگران حاضر در این فهرست می‌توان به «جی.جی آبرام»، «آنجلینا جولی»، «کوین اسپیی»، «ویل اسمیت»، «امی آدامز»، «ست مک‌فارلن»، «برایان کرانستون»، «بن افلک»، «هیو جکمن»، «ویل اسمیت»، «ساندرا بولاک»، «اسکارلت یوهانسون»، «مریل استریپ»، «کامرون دیاز»، «ناتالی پورتمن»، «پیتر جکسون» و «ون دیزل» اشاره کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها