شناسه خبر : 45171 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کارخانه بانوان دکتر بن فرصتی برای دیده شدن زنان

برای اولین بار، زنان تمام موقعیت‌های کلیدی در کارخانه تولید پاستیل دکتر بن رو عهده‌گرفته‌اند.پس از انتشار داستان زن لیفراک سوار در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی، کاربران شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای متفاوتی از داستان تغییر در این مجموعه را داشتند. تغییری که نگاه‌‌های مثبت و منفی زیادی را به همراه داشته است.

کارخانه بانوان دکتر بن فرصتی برای دیده شدن زنان

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار پاستیل نیز مشابه بازار آدامس در معرض حجم بالایی از قاچاق محصولات به داخل کشور قرار دارد. محصولات قاچاق به دلیل عدم برخورداری از نظارت های بهداشتی و قانونی میتوانند تهدید کننده سلامت عمومی مردم به ویژه کودکان باشند. 

بر این اساس شرکت ماسترفوده با در نظر گرفتن علاقه زیاد مردم نسبت به مصرف پاستیل و نیز به اتکای برخورداری از تخصص تولید محصولات سلامت محور و خوش طعم تصمیم گرفت در گام نخست به کمک مشاورین قدرتمند داخلی و خارجی و نیز پزشکان تغذیه به تولید پاستیل هایی بر پایه رنگ های طبیعی اقدام  کند.

 بنابراین این شرکت اولین کارخانه خود را در سال 1393 در شهرک صنعتی اشتهارد مطابق با استانداردهای بین المللی در صنعت غذا، به‌طور رسمی افتتاح کرده و به بهره برداری رساند.  این مجموعه هم اکنون در شهرک های صنعتی نوبران دارای چندین سایت تولیدی  است و تاکنون محصولات متنوعی از خانواده شیرینی، شکلات و پودریجات نظیر آدامس، پودرهای نوشیدنی گرم، پاستیل و کیک را با برندهای بایودنت، اکشن، رنکس، نیچردنت، دکتر بن، بینگو و بینگو پلاس تولید و روانه بازار کرده است.

photo_2023-09-11_10-55-42

تمرکز بر اشتغال زنان در کارخانه دکتر بن

 اما جدای از مبحث تولیدات محصولات، این شرکت در کارخانه دکتر بن  نگاه ویژه به پرسنل خود دارد .در این خصوص ماستر‌فوده با تمرکز بر اشتغال زنان و ایجاد برابری در بین مردان و زنان برای اولین بار در ایران توانسته در  یکی از کارخانجات تولید محصول پاستیل خود  با برند دکتر بن را  با نیروی تمام زن حتی در بخش رانندگی لیفتراک ،نگهبانی، مدیریت، بخش تولید و غیره  اداره کند، رویکردی  که در ایران و حتی مشابه کمی در جهان دارد.

حمایت از پرسنل رسالت شرکت ماسترفوده

اگرچه حمایت از پرسنل زنان و مردان  جز  رسالت لاینفک این شرکت محسوب می شود اما این مجموعه با تاکید و تمرکز  برظرفیت استعدادی و توانایی  بانوان  این خاک و بوم به دنبال کاهش تبعیض ،استعدادیابی و ارتقای خودشناسی و  خودباوری  است و تا کنون  با اقدامات شگرف توانسته در افزایش خوشنودی و رضایت از زندگی  در پرسنل زنان نقش مهم ایفا کند.

نکات مثبت حاصل از این موضوع این مجموعه رو را بر آن داشت ‌تا برای اصلاح نقش زنان در جامعه داشته باشد.

photo_2023-09-11_10-55-17