شناسه خبر : 45146 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی انواع ویلا بر اساس موقعیت جغرافیایی

زندگی در شلوغی شهر و روزمرگی به‌اندازه کافی همه ما را خسته می‌کند. به همین دلیل شاید سفر کردن و فرار از امور روزمره برای چند روز بهترین کاری باشد که حال خوشی به ما بدهد.

معرفی انواع ویلا بر اساس موقعیت جغرافیایی

 سفر به مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی با هوای بسیار خوب حتما حال همه ما را خوب می‌کند. در این میان شاید برای انتخاب و اجاره ویلا به این موضوع فکر کنید که چه نوع ویلایی برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید. در ادامه انواع ویلا بر اساس موقعیت جغرافیایی را باهم بررسی می‌کنیم تا با انواع آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

ویلای جنگلی

شمال کشور با داشتن هوای مطلوب و جنگل‌های زیبای خود، گزینه بسیار مناسبی برای اقامت چند روزه و اجاره ویلا محسوب می‌شود. با سفر به شمال کشور به‌راحتی می‌توانید در انواع ویلاهای جنگلی در فضای جنگلی اقامت کنید و از زیباییف هوای پاکیزه و ارامش آن برخوردار شوید.

به‌صورت کلی ویلای جنگلی در نزدیکی یا محور خط جنگلی ساخته می‌شود. این مدل ویلاها دارای فضایی سبز، دلنشین و به‌دور از سر و صدا و هیاهوی شهری است. همچنین وجود درختان انبوه، صدای پرندگان و ارامش جنگل بهترین اتفاقی است که در سفر و اقامت در این نوع ویلاها تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن رطوبت مطلوب هوا نیز قابل توجه است. ویلاهای جنگلی در بیشتر موارد از متریال سنگ و چوب ساخته می‌شوند و در مقابل رطوبت هوا دارای مقاومت و عایق هستند.

ازجمله ویژگی‌های جذاب ویلاهای جنگلی این است که چشم‌انداز زیبایی به مناظر و طبیعت جنگل دارند و دسترسی به طبیعت و دوری از استرس شهری نیز ارامش بیشتری در سفر برای شما فراهم خواهد کرد. علاوه بر آن ویلاهای جنگلی فاصله بیشتری از شهر دارند و سکوت در آن‌ها حرف اول را می‌زند. درعین‌حال با اقامت در این ویلاها می‌توانید از هوای تمیز و بدون آلودگی استفاده کنید و سلامتی بدن خود را تامین نمایید. وجود درختان و گیاهان متنوع باعث می‌شود تا هوای بی‌نظیری برای مناطق جنگلی و ویلاها ایجاد شود. درنهایت اینکه هزینه اجاره ویلا جنگلی نسبت به انواع ویلاهای دیگر کمی پایین‌تر است و از این نظر هم اقامتی مقرون به‌صرفه را برای مسافران فراهم می‌کند.

ویلای کوهستانی

ویلای کوهستانی

در ارتفاقاعات و کوههپایه‌ها در مناطق کوهستانی آب‌وهوای متفاوت و زیبایی در فصول‌های مختلف سال وجود دارد. به همین دلیل انتخاب ویلای کوهستانی می‌تواند راهکار خوبی برای فرار از خستگی کارهای روزمره باشد. در مناطق کوهستانی خبری از رطوبت و شرجی هوا نیست و به همین دلیل بهترین گزینه برای افرادی است که به رطوبت حساسیت دارند. البته بهتر است بدانید که مناطق کوهستانی دارای تابستان خشک و زمستان فوق‌العاده سرد هستند. درعین‌حال ویلاهای کوهستانی با استفاده از متریال بنتی قدرتمند ساخته می‌شوند؛ زیرا  استحکام و پی سازی در این نوع ویلاها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر شما هم عاشق محیط و فضاهای محلی و کوهنوردی در کوهستان هستید، ویلاهای کوهستانی گزینه مناسبی است. البته بهتر است بدانید که در بیشتر مواقع دسترسی ویلاهای کوهستانی محدود هست و مسیرهای دسترسی به این نوع ویلاها در پاییز و زمستان معمولا مسدود می شود. اما ویلاهای کوهستانی که در فاصله نزدیک به شهر قرار دارند، گزینه مطمئن‌ترین برای مسافران در روزهای سرد سال محسوب می‌شوند. درعین‌حال این ویلاها به ‌دلیل ارتفاع کم و ساکنین محلی که دارند، احتمال مسدود شدن جاده‌ها نیز در اطراف ویلا کاهش پیدا می‌کند.

ویلا ساحلی

ویلای کوهستانی

یکی دیگر از انواع ویلاها بر اساس منطقه جغرافیایی، ویلاهای ساحلی هستند که همانطور از نامشان مشخص استف در نزدیکی ساحل ساخته می‌شوند. این ویلاها چشم‌اندازی زیبا به سمت دریا دارند و دسترسی آسان به دریا و راه‌های ارتباطی، ویژگی‌های مثبت یک ویلای ساحلی است محسوب می‌شود که ممکن است سایر ویلاها فاقد آن باشند.

علاوه بر آن، ویلاهای ساحلی در کنار خط ساحل و با فاصله کم از دریا ساخته می‌شود. ازجمله مزایای انواع ویلاهای ساحلی این است که در کنار دسترسی راحت به ساحل و دریا، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و انواع امکانات رفاهی و تفریحی شهری دارند. همچنین دسترسی آسان به ویلا در فصل زمستان نیز مزیتی است که در سایر ویلاهای جنگلی و کوهستانی وجود ندارد.

نکته مهم دیگری که باعث محبوبیت این نوع ویلاها می‌شود، سبک معماری زیبا و مدرنی است که در ساخت و طراحی آن‌ها به کار می‌رود. علاوه بر آن به‌دلیل اینکه در نزدیکی شهر هستند، به‌راحتی می‌توانید به انواع خدمات و امکانات شهری مانند درمانگاه، بیمارستان، بانک، مراکز خرید و سایر موارد دسترسی داشته باشید و نیازی به طی کردن مسافت طولانی برای برطرف کردن ضروریات نیست. تمام موارد ذکرشده به همراه امکانات و خدمات خوب در ویلاهای ساحلی باعث می‌شود که قیمت این نوع ویلاها نسبت به سایر ویلاها گران‌تر باشد. اما می‌توانید با خیال آسوده از سفری خوش و راحت لذت ببرید.

درنهایت اینکه...

تقسیم‌بندی ویلاها بر اساس منطقه جغرافیایی باعث به‌وجود آمدن سه نوع ویلای ساحلی، کوهستانی و جنگلی می‌شود. اما درصورتی‌که مقیاس دیگری برای تقسیم ویلا در نظر باشد، ویلاها به انواع دیگری تقسیم می‌شوند. به‌طور مثال ویلاها از نظر سبک معماری به ویلای سنتی، مدرن، روستیک، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینیمال و تلفیقی قابل تقسیم‌بندی هستند. همچنین از نظر نوع سازه به ویلای فلت، دوبلکس، تریبلکس و نیم پیلوت تقسیم می‌شوند. بنابراین ممکن است که یک ویلای ساحلی طراحی و معماری مدرن یا کلاسیک داشته باشند و سازه آن فلت، تریبلکس یا سایر موارد باشد. این موضوع درباره سایر ویلاهای جنگلی و کوهستانی هم صدق می‌کند.