شناسه خبر : 45046 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ایرانیان کابل، نمایندگی فعال سیم و کابل سیمکان

تمامی پیشرفت‌های دنیای امروزی بدون وجود نیروی برق و الکتریسیته امکان‌پذیر نیست.

ایرانیان کابل، نمایندگی فعال سیم و کابل سیمکان

 درواقع برق، ستون فقرات دنیای مدرن محسوب می‌شود. جریان الکتریسیته در نیروگاه‌ها تولید می‌شود و برای رسیدن به صنایع و ساختمان‌ها نیاز به کابل و سیم دارد. بنابراین سیم و کابل از اهمیت بالایی برخوردارند و دقیقاً مانند رگ‌هایی که وظیفه خون‌رسانی دارند، جریان برق را به دست کاربران می‌رسانند.

آشنایی بیشتر با سیم و کابل و ساختار آن‌ها

اصول ساختار سیم‌ها از قاعده‌ای پیروی می‌کند که طبق آن، باید بیشترین جریان برق در مقابل کمترین افت جریان، کمترین هزینه و کمترین سطح مقطع بتواند از سیم‌ها و کابل‌ها عبور کند. بنابراین به‌طورکلی ساختار سیم و کابل از دو قسمت هادی و عایق تشکیل شده است تا در کنار هم بتوانند جریان برق را به دورترین نقاط نیز منتقل کنند.

قسمت هادی همان قسمت فلزی است که وظیفه انتقال جریان برق را بر عهده دارد. قسمت عایق نیز وظیفه پوشاندن قسمت فلزی را بر عهده داشته و دو کارکرد اصلی دارد. کارکرد اول جلوگیری از هدر رفتن انرژی برق است تا جریان برق با کمترین میزان هدررفت به مقصد برسد. کارکرد دوم نیز محافظت از انسان‌ها در برابر برق‌گرفتگی است. جنس عایق معمولاً از PVC و XLPE می‌باشد.

سیم چیست و از چه ماده‌ای ساخته می‌شود؟

سیم یک رشته نازک از جنس فلز است که توسط عایق پوشانده شده است. جنس فلز مورداستفاده در سیم‌ها می‌تواند مس یا آلومینیوم باشد. البته می‌توان از فلزهای دیگری نیز استفاده کرد اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های هیچ‌کدام به‌پای مس و آلومینیوم نمی‌رسد. هرچند که مس رسانایی بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد اما قیمت آن نیز نسبت به آلومینیوم بیشتر است.

همچنین از لحاظ وزنی نیز آلومینیوم نسبت به مس سبک‌تر بوده و همین موضوع انتقال و جابه‌جایی آن را راحت‌تر می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که در یک فاصله برابر و برای انتقال یک جریان برق برابر، سطح مقطع سیم آلومینیومی باید ۶ برابر سطح مقطع سیم مسی باشد که این موضوع نیز خود می‌تواند تبدیل به یک مشکل جدی شود.

کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

یک کابل معمولاً از دو یا چندین سیم تشکیل شده است که درون فضای کابل به دور یکدیگر پیچ خورده‌اند. درواقع کابل‌ها برای جابه‌جایی حجم بیشتری از سیم‌ها و همچنین جریان برق استفاده می‌شوند. کابل‌ها نیز دقیقاً مانند سیم‌ها می‌توانند دو جنس مسی و آلومینیومی داشته باشند. از کابل‌ها برای انتقال سیگنال تلفن، انواع دیتا و جریان‌های ضعیف تا قوی برق استفاده می‌شود.

معرفی انواع سیم و کابل

معرفی انواع سیم و کابل

بسته به نیاز صنایع مختلف و شرایط متفاوت، انواع مختلف سیم و کابل وجود دارد که هر کدام در موقعیت متفاوتی کارکرد خاص خود را دارند. همچنین هر دو نوع سیم و کابل در سایزهای متنوعی تولید و عرضه می‌شوند تا بتوانند تمامی نیازها و شرایط را پوشش دهند.

از جمله انواع سیم‌ها می‌توان به مواردی مانند سیم برق افشان، سیم مفتول، سیم ارت، سیم برق نیمه افشان و سیم لاکی اشاره کرد. از انواع مختلف کابل‌ها نیز می‌توان به کابل برق فشار ضعیف، کابل کنترل، کابل مخابراتی و کابل ضد حریق اشاره نمود. کابل‌ها و سیم‌های نام برده شده دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و مشخصات مخصوصی دارند.

به‌عنوان‌مثال مشخصاتی مانند جنس هادی فلزی، مقاومت الکتریکی نسبی و انعطاف‌پذیری هر نوع با نوع دیگری متفاوت است. فراموش نکنید که گاهی سایز سیم‌ها و سایز کابل‌ها می‌تواند مانند هم باشد. بنابراین تصور اینکه کابل‌ها همیشه دارای ضخامت زیادی هستند، تصوری اشتباه است.

سیم و کابل سیمکان، انتخاب اول کاربران

برندهای مختلفی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور در زمینهٔ تولید انواع سیم و کابل فعالیت دارند. در بین برندهای داخلی با توجه به نظر بیشتر کاربران، به نظر می‌رسد که مجموعه بزرگ سیم و کابل سیمکان توانسته است با تولید محصولاتی باکیفیت، مقاوم، استاندارد و با طول عمر بالا، رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید.

این مجموعه توانسته است تمامی استانداردهای موجود در این زمینه اعم از ایزو 50001، ایزو 9001، ایزو 10002، گواهینامه CE و ISO/TEC 17025 (استقرار سیستم مدیریت آزمایشگاهی) را برای چهار سال متوالی کسب کند. این موضوع خود به‌خوبی نشان می‌دهد که این مجموعه تا چه حد بر روی کیفیت محصولات خود تأکید دارد.

برند سیم و کابل سیمکان دارای نمایندگی‌های مختلفی در سراسر کشور است. اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مجموعه ایرانیان کابل توانسته است تبدیل به یک نمایندگی فعال و موفق در این زمینه شود. این مجموعه با بیش از ده سال سابقه فعالیت و با تشخیص دقیق نیاز کاربران و اولویت‌های آن‌ها توانسته است جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کند.

این مجموعه با ارائه لیست و قیمت سیم و کابل و عرضه انواع متفاوت تمامی محصولات برند سیمکان، طیف وسیعی از سیم و کابل‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار داده و انتخاب‌های زیادی را برای آن‌ها فراهم کرده است. سیم‌ها و کابل‌ها به خودی‌ خود انواع متفاوتی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های متنوعی هستند. با مراجعه به سایت ایرانیان کابل می‌توانید توضیحات جامع و مناسبی در رابطه با هر نوع از سیم‌ها و کابل‌ها را مطالعه نمایید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.