شناسه خبر : 45003 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چگونه در دوران رکود اقتصادی به کسب درآمد دلاری برسیم؟

کسب درآمد دلاری می تواند یکی از چالشهای مثبت در شرایط اقتصادی این روزها باشد. راههای کسب این سبک از درآمد بسیار متنوع هستند.

کسب درآمد در شرایط بد اقتصادی بسیار سخت و چالش برانگیز است زیرا زمانی که مراکز تامین اعتبار رو به رکود هستند، تأمین مالی و پولی می‌ تواند یک موضوع چالش برانگیز محسوب شود. از این رو صاحبان مشاغل کوچک و کسب و کارها باید سیستم کسب درآمد خود را اصلاح کنند و شغلی را برای خود ایجاد کنند که پول ‌سازی داشته باشد. نکته قابل توجه قبل از شروع کار این است که شرایط و موقعیت ‌های اقتصادی که می‌ توان همچنان روی آن‌ها کار کرد و به درآمد رسید را شناسایی کنید.

از نظر سرمایه‌ گذاران حرفه‌‎ ای، رکود، یک فرصت برای سرمایه گذاری است. به این دلیل که وقتی کل بازارها قرمز هستند، سرمایه‌گذاران می ‌توانند سهام ارزشمند را با تخفیف خریداری کنند. دقیقاً به همین دلیل است که سرمایه ‌گذاران موفق، دوران بحرانی اقتصادی را یک فرصت می‌ دانند و اقدام به خرید دارایی می ‌کنند. هیچ رکودی وجود نداشته است که از بین نرفته باشد.

شوک‌ های اقتصادی یک پدیده چرخه ‌ای هستند. به‌عبارت ‌دیگر، یک سرمایه‌ گذار می‌ تواند با سرمایه گذاری استراتژیک در شرکت‌ های دارای پتانسیل رشد، از سرمایه گذاری‌های خود در دوران رکود، کسب درآمد کند. برای آشنایی بیشتر با مهمترین مراحل ثبت و راه اندازی شرکت می توانید با مشاورین مجموعه فکر برتر در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

ثبت شرکت

روش های کسب درآمد دلاری

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دلاری وجود دارد. بعضی از این روش‌ها نیاز به فهم و درک زبان انگلیسی دارد و برخی نه. در ادامه این مقاله به چند مورد از روش‌های کسب درآمد به صورت دلار اشاره شده است. شما بر اساس توانایی و تخصص خود می‌توانید از یک یا چند مورد از این روش‌ها برای رسیدن به درآمد استفاده کنید:

تولید محتوا در یوتیوب

برای کسب درآمد دلاری در ایران از طریق یوتیوب روش‌ های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها ساختن یک کانال یوتیوب و اشتراک‌ گذاری تولید محتواهای خاص به زبان انگلیسی برای جذب بازدیدکننده بیشتر است. البته برای رسیدن به درآمد از این شبکه اجتماعی باید الزاماتی را اجرایی کنید.

از جمله شرایط درآمدزایی از یوتیوب می‌ توان به مجاب کردن ۱۰۰۰ کاربر برای سابسکرایب کردن کانال خود اشاره کرد تا بتوانید تبلیغاتی را برای ویدیوهای خود بگیرید و به درآمد دلاری برسید. همچنین زمان پخش ویدیوهای خود را ظرف یک سال باید به ۴۰۰۰ ساعت برسانید. بنابراین اگر این دو شرط را اجرا کنید بدون سرمایه اولیه کسب درآمد از یوتیوب آغاز می‌ شود.

طراحی سایت برای کسب‌وکارهای خارجی

یکی دیگر از روش‌ های خوبی که برای کسب درآمد دلاری وجود دارد، طراحی سایت حرفه ای برای انواع مشاغل است. اگر بتوانید در زمینه طراحی سایت انگلیسی به تخصص و دانش کافی برسید و روزمه کاری خوبی برای خودتان جمع آوری کنید، می‌ توانید مدیران و صاحبان کسب وکارهای خارجی را متقاعد کنید که پروژه طراحی و به ‌روزرسانی سایت خودشان را به شما بدهند و از این راه می‌ توانید به درآمد خیلی خوبی برسید.

طراحی سایت

فعالیت در زمینه ارز دیجیتال

یکی از روش ‌های خوبی که در کسب درآمد دلاری به شما کمک می‌ کند، فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتال در حاضر حاضر یکی از پدیده ‌های شگفت انگیزی است که جهان را فراگرفته و هر روز شاهد گسترش آن در نقاط مختلف جهان هستیم. در صورتی که شما هم می‌ خواهید یک درآمد عالی و منحصر به فرد دلاری برای خودتان دست و پا کنید، پیشنهاد می‌ کنیم به ارزهای دیجیتال روی بیاورید.

برخی افراد در حوزه معامله‌ گری ارزهای دیجیتال فعالیت می‌ کنند که تقریباً یک شغل پاره‌ وقت یا تمام‌ وقت است ولی برخی دیگر ترجیح می ‌دهند که روی این ارزها سرمایه‌گذاری کنند؛ یعنی مقداری ارز دیجیتال می‌ خرند، آن را کنار می ‌گذارند و منتظر می‌ مانند تا به اندازه کافی رشد کند. سپس می ‌توانند ارز خود را بفروشند و به دلار تبدیل کنند.

البته یک روش دیگر هم برای کسب درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال وجود دارد و آن ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال است. البته این روش هم به سرمایه اولیه نیاز دارد؛ چون باید یک یا چند ماینر خریداری کنید و هر ماه مبلغ قابل توجهی را برای قبض برق خود بپردازید.

افیلیت مارکتینگ

درآمدزایی از طریق افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی است که با دریافت پورسانت به دلار همراه است که نمونه این وب‌ سایت ‌‌های معروف می‌ توان به سایت آمازون اشاره کرد. از نگاه کارشناسان کارآفرینی و کسب ‌و کارهای اینترنتی بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ یکی از پردرآمدترین روش‌ ها برای کسب درآمد دلاری در ایران است و تنها نیاز به پشتکار و تلاش کافی دارد.

در این روش شما محصولات موجود در وب سایت‌‌ هایی همچون آمازون که برای کسب درآمد دلاری هستند را تبلیغ می‌‌ کنید و به هر میزان که نظر مشتری را جلب کنید، پورسانت به دلار از سود فروش دریافت خواهید کرد.

فروش دوره های آموزشی

اگر در یک زمینه تخصصی خاص، دانش و مهارت کافی دارید و می ‌دانید که در زمینه آموزش و تدریس هم به اندازه کافی ماهر و توانمند هستید، می ‌توانید دوره‌ های آموزشی خود را آماده کنید و در سایت‌ های مختلفی که در این زمینه وجود دارد، به فروش برسانید. یکی از سایت ‌هایی که برای این کار مناسب است، Udemy  نام دارد.

توجه داشته باشید که این کار مخصوص دوره‌ های آموزشی به زبان انگلیسی نیست و می‌ توانید دوره‌ های آموزشی به زبان فارسی را هم در این سایت ‌ها عرضه کنید. معمولاً فارسی‌ زبان‌ هایی که در خارج از ایران زندگی می ‌کنند، خواهان دوره‌ های تخصصی شما هستند. آموزش حرفه ای سئو و دیجیتال مارکتینگ یکی از دوره‌ های آموزشی است که امروزه طرفداران زیادی دارد و افراد برای به روز رسانی و گسترش کسب و کار آنلاین خود به آن نیاز دارند.

آموزش سئو

تولید محتوا

با توجه به آنلاین شدن کسب ‌و کارها در سال‌ های اخیر، تولید محتوا نیز روز به ‌روز تخصصی ‌تر و مهم‌ تر شده است. بسیاری از افراد، تخصصشان این است که با رعایت اصول سئوی محتوایی و تولید محتوای کاربرسپند، برای کسب ‌و کارها در زمینه ‌های مختلف، محتوای متنی تولید کنند.

درصورتی‌ که به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید به این زبان بنویسید، می‌ توانید برای شرکت ‌های خارجی مستقیما یا در سایت ‌های فریلنسری رزومه ارسال کرده و با تولید محتوا برای آن‌ها، درآمد دلاری داشته باشید. شرکت‌ های ایرانی مستقر در خارج به ویژه در زمینه‌ های مالی و مهاجرتی بهترین گزینه‌ ها در این زمینه هستند. همچنین می ‌توانید برای این شرکت‌ ها تولید محتوای تصویری به ‌ویژه اینفوگرافیک نیز تولید کنید؛ اما باید با قوانین سئو و هویت بصری هر شرکت به‌ اندازه کافی آشنا شده باشید.

معامله کردن در بازار فارکس

یکی دیگر از روش ‌هایی که شما را به درآمد دلاری می ‌رساند، معامله کردن در بازار فارکس (تبادلات ارزی) است. البته برای معامله کردن و کسب درآمد دلاری در این بازار باید با ترفندها و تکنیک ‌های معامله ‌گری آشنا باشید وگرنه ممکن است بخش قابل توجهی از سرمایه اولیه خودتان را از دست بدهید.

بنابراین این روش کمی تخصصی است؛ چون هم به دانش و تخصص نیاز دارد و هم سرمایه اولیه می ‌خواهد. بنابراین اگر می ‌خواهید از این روش به درآمد برسید باید زمان بگذارید و دانش کافی را به دست بیاورید. خوشبختانه در ایران سایت ‌ها و منابع زیادی برای یادگیری اصول معامله ‌گری در بازار فارکس وجود دارد. می ‌توانید از این منابع استفاده کنید و درآمدی که شایسته آن هستید را به دست آورید.

همکاری با سایت های فریلنسری خارجی

همکاری با بهترین سایت های فریلنسری خارجی یکی دیگر از روش‌ های خوبی است که به شما کمک می ‌کند که درآمد مطلوب خود را کسب کنید. البته باید سعی کنید در رقابت با سایر فریلنسرها قیمتی مناسب ارائه دهید تا سایت‌ ها بپذیرند که با شما همکاری کنند. همچنین لازم است ابتدا کار خود را با قیمت ‌های پایین شروع کنید تا بتوانید یک روزمه قوی برای خود درست کنید. بسیاری از کارفرماهای خارجی روی رزومه حساس هستند و هر چه رزومه قوی ‌تری داشته باشید، قطعاً درآمد شما هم بیشتر می‌ شود.

فریلنسری مهارت ‌های مختلفی را شامل می ‌شود. بنابراین هر مهارتی که دارید سعی کنید توانایی و دانش خود را در آن بالا ببرید. ممکن است پس از مدتی کار فریلنسری با یک کارفرمای مشخص، تصمیم بگیرد که یک قرارداد با شما بنویسد و از شما به عنوان یکی از اعضای دائم مجموعه خودش استفاده کند.

سخن پایانی

در دوران رکود و افت بازار، اکثر سرمایه‌گذاران، کاهش ارزش دارایی خود را در بازارهای مالی را تجربه می‌کنند. این موضوع می ‌تواند همه‌ سرمایه و حتی زندگی فرد را در مخاطره قرار دهد بنابراین افراد برای کسب درآمد بیشتر به کسب و کارهای مختلفی روی می آورند. طبق روش‌ هایی که در مطالب بالا به آنها ارائه شد، کسب درآمد دلاری در ایران امکان‌ پذیر است و افراد زیادی به این نوع بازارهای درآمدزایی روی آورده ‌اند و به ثروت رسیده‌ اند. در تمام این روش‌ها باید با پشتکار و انگیزه وارد شوید و وقت صرف کنید.