شناسه خبر : 44811 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن تبریز صنعت چنده؟

برای ساخت قسمت ‌های بتنی یک ساختمان نیاز به استفاده از قالب بتن است.

 این وسیله برای شکل دادن به بتن خیس مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بعد از خشک شدن بتن از سازه جدا می شود. قالب های بتن در انواع مختلف تولید می شوند که رایج ‌ترین آن ها قالب فلزی بتن است. این وسیله از جنس فلز ساخته می شود؛ به همین دلیل نیز مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارد.

امروزه قالب فلزی بتن را بر اساس وزن آن‌ ها می‌فروشند، از این رو دانستن قیمت هر کیلو قالب فلزی قبل از خرید برای برآورد هزینه های نهایی ضروری است. لازم به ذکر است که قالب های فلزی در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می شوند و به همین دلیل قیمت آن ها نیز متفاوت است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با انواع قالب فلزی و قیمت آن ها آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

قالب فلزی بتن چیست؟

قالب ها ابزارهای کاربردی برای ساخت قسمت‌ های بتنی ساختمان ‌ها هستند؛ در واقع این وسیله یک سازه موقت است که برای شکل دادن به بتن خیس استفاده می شود. بعد از خشک شدن و شکل گرفتن بتن، قالب از آن جدا می شود. قالب های فلزی از جنس فولاد ساخته می شوند و مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشارهای فیزیکی وارد شده از سمت بتن بسیار بالاست. این نوع قالب ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌ فردی هستند که باعث می شود این قالب ها جزو رایج‌ ترین قالب ها در صنعت ساخت و ساز باشند. به دلیل مقاومت بالای این قالب ها از آن ها در پروژه‌ های متعددی استفاده می شود و این باعث صرفه جویی در هزینه‌ ها می شود. امروزه قالب های فلزی را در انواع مختلفی تولید می ‌کنند که هر کدام از آن ها دارای یکسری ویژگی هستند. اجزای قالب‌ بندی فلزی عبارت‌ اند از:

  • کنج‌ های مدولار

  • قالب های مدولار

  • نبشی پانچ شده قالب‌ بندی فلزی

  • سولجر قالب‌ بندی فلزی

  • بولت عصایی (گیره سولجر)

  • پین و گوه

  • مهره بولت خروسکی

  • میان بولت

  • واشر کاس

  • واشر دو لوله

وزن قالب فلزی

قالب فلزی چند کیلو است؟ قالب فلزی بتن به صورت کیلویی به فروش می‌ رسد؛ به همین دلیل دانستن وزن آن قبل از خرید لازم و ضروری است. معمولاً قالب های فلزی در دو نوع لبه تسمه ای و لبه خم تولید می شوند که وزن آن ها باهم متفاوت است. قالب های تسمه ای، دارای وزن بیشتری نسبت به قالب های لبه خم هستند. علت این اختلاف وزن این است که قالب های لبه خم به صورت یکپارچه از ورق سه میل ساخته می شود و جوشکاری کمی روی آن انجام می شود. در صورتی که قالب های تسمه ای از ورق سه میل و پنج میل ساخته می شوند. به طوری که رویه قالب ها از ورق ۳ میل و تسمه‌ های آن از ورق ۵ میل تولید می‌ شود.

وزن قالب فلزی لبه 5 از قالب های تسمه ای لبه 6 سانتی، کمتر است. در صورتی که مقاومت قالب های لبه 6 سانتی در برابر فشارهای وارد شده از سمت بتن بسیار بیشتر است. بررسی لیست وزن قالب فلزی به افراد کمک می‌ کند که هزینه های نهایی را راحت ‌تر برآورد کنند و متناسب با نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. وزن قالب فلزی کنج نیز با توجه به ابعاد و اندازه آن متفاوت است. از این رو قبل از خرید باید ابتدا اندازه آن تعیین شود.

قیمت قالب فلزی بتن امروز

قیمت قالب های فلزی به دلیل نوسانات بازار ورق و آهن، همواره در حال نوسان است. از این رو قیمت هر کیلو قالب فلزی نرخ ثابتی ندارد و قیمت آن متناسب با قیمت روز آهن تعیین می شود. با این وجود وزن و اندازه قالب ها تأثیر زیادی روی قیمت آن ها دارند. مسلماً هر چقدر وزن قالب ها بیشتر باشد یا ابعاد آن بزرگ ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این موارد، نوع ورق و آلیاژ به کار رفته برای تولید قالب نیز روی قیمت نهایی آن تأثیر می‌ گذارد. لازم به ذکر است که قالب های فلزی در انواع مختلف تولید می شوند و قیمت هر کیلو قالب متناسب با نوع آن نیز متفاوت است.

خرید قالب فلزی

همان‌ طور که به آن اشاره کردیم، قیمت قالب های فلزی با توجه به وزن، اندازه، جنس ورق و قیمت روز آهن متفاوت است. افرادی که قصد خرید قالب فلزی را دارند، باید قبل از خرید با توجه به نوع قالب، ورقه به کار رفته در بدنه آن و اندازه قالب، قیمت روز قالب فلزی را از فروشندگان بپرسند. بیشتر فروشندگان، لیست قیمت قالب فلزی بتن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند. قالب هایی که دارای ابعاد 100 * 50 هستند، کاربرد بیشتری در صنعت ساخت و ساز دارند. قیمت قالب فلزی 50 * 100 نیز با توجه به عوامل گفته شده متفاوت است.

انواع قالب فلزی

قالب فلزی بتن دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها دارای یکسری ویژگی منحصربه فرد هستند. از انواع قالب های فلزی می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • قالب فلزی لبه 5

  • قالب فلزی لبه 6

  • قالب فلزی جدول

  • قالب فلزی تیرچه

  • قالب فلزی ستون دو تکه

  • قالب فلزی ستون چهار تکه

  • قالب گرد فلزی

فروش قالب فلزی

به گزارش صنعت ایران فروش قالب های فلزی بر اساس وزن، اندازه و ابعاد آن ها صورت می ‌گیرد؛ به طوری که از هر نوع قالب برای کاربرد متفاوتی استفاده می شود. به همین دلیل میزان فروش قالب ها با هم یکسان نیست. برخی از قالب ها به دلیل کاربردی که دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل نیز فروش آن ها بیشتر از سایر قالب هاست. افرادی که در زمینه خرید و فروش قالب فلزی فعالیت می ‌کنند، باید همیشه از قیمت روز آهن و فلزات باخبر باشند. از طرفی این افراد باید نوع ورقه به کار رفته در بدنه قالب ها را نیز بشناسند تا در تعیین قیمت دچار اشتباه نشوند.

خرید قالب فلزی از تبریز صنعت

به طور کلی می‌ توانیم بگوییم که قیمت قالب فلزی بتن بر اساس وزن آن سنجیده می شود. علاوه بر وزن، عوامل دیگری مانند قیمت روز آهن در بازار، نوع آلیاژ به کار رفته در بدنه قالب، ابعاد، قیمت دلار و .. نیز روی قیمت آن تأثیر می‌ گذارد. قالب های فلزی انواع مختلفی دارند و به همین دلیل نیز قیمت و کاربرد آن ها با هم متفاوت است. بررسی لیست وزن و قیمت قالب های فلزی قبل از خرید به افراد کمک می‌کند راحت‌ تر هزینه های نهایی را برآورد کنند. بسیاری از فروشندگان لیست قیمت و وزن قالب های فلزی را در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند. برای دریافت قیمت قالب فلزی بتن و تخته چند لایی با کارشناسان سایت تبریز صنعت به آدرس tabrizsanat تماس حاصل فرمایید.