شناسه خبر : 44615 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پیامد‌های اقامت بیش از موعد با ویزای توریستی دبی

کسب اطلاعات و درک و رعایت قوانین اقامتی به شما کمک می‌کند که با یک اشتباه ساده سابقه سفری خود را خراب نکنید!

پیامد‌های اقامت بیش از موعد با ویزای توریستی دبی

اخذ ویزای دبی این امکان را به شما می‌دهد که در امارات اقامت کنید؛ ولی این اقامت موقتی است! اقامت بیش از اعتبار ویزای دبی معمولاً منجر به مجازات و پیگرد قانونی احتمالی توسط مقامات محلی می‌شود. فرق نمی‌کند با چه نوع ویزای وارد این شهر شده باشید. کسب اطلاعات و درک و رعایت قوانین اقامتی به شما کمک می‌کند که با یک اشتباه ساده سابقه سفری خود را خراب نکنید!

مجازات‌های اقامت بیش از موعد در امارات

در بیشتر کشورها، اقامت بیش از اعتبار ویزا جرمی است که پیامدهای سختی برایتان به همراه دارد، دبی هم از این قاعده مستثنا نیست! نوع مجازاتی برای شما در نظر گرفته می‌شود بسته به نوع ویزا و مدت‌زمان تخلف می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال درصورتی‌که برای انجام یک عمل مجرمانه در این کشور مانده باشید و این موضوع برای پلیس دبی اثبات شود، پرونده شما شامل قوانین تشدید مجازات می‌شود! مجازاتهای اقامت بیش از موعد در امارات برای شما به همراه دارد شامل:

  • جریمه شدن

  • اخراج از کشور ( با اخذ هزینه بلیط برگشت از خودتان)

  • بازداشت شدن

  • منع ورود به کشور امارات برای چندین سال

هر روز اضافه در دبی برایتان هزینه دارد!

هر روز بیشتری که پس از پایان اعتبار ویزای دبی در این شهر بمانید، بین 50 تا 100 درهم جرمیه باید بپردازید! در صورتی که پلیس دبی شما را بازداشت کند ممکن است این جریمه تا 200 درهم هم برسد. ولی درصورتی‌که خودتان اقدام به بازگشت نمایدد، این جرمه را باید قبل از خروج در فرودگاه پرداخت کنید.

اخراج از دبی شاید برایتان گران تمام شود!

افرادی که مدت زمان زیادی از اقامت بیش موعدشان در امارات گذشته است از نظر ورازت امور خارجه این کشور یک عنصر نامطلوب در نظر گرفته می‌شود و در صورت موافقت مقاماتت زیر طلاح با اولین پرواز و اخذ هزینه بلیط بازگشت از خودتان به ایران باز گرداننده می‌شوند. دیپورت شما حداقل 5 سال در سیستم  اطلاعاتی این کشور ذخیره شده و شما نمی‌توانید وارد این کشور شوید.

بازداشت شدن سخت‌ترین مجازات در دبی

درصورتی‌که اعتبار ویزایتان به پایان رسیده و برای انجام یک عمل مجرمانه (قاچاق، کلاهبرداری، دلالی غیرمجاز، خرید فروش مواد مخدر و...)  در این کشور مانده باشید؛ اول باید حبسش را بکشید! در این حالت مجازات شما تشدید می‌شود و شاید تا ابد از ورود به کشور امارات و شهر دبی منع شوید!

1

دلایلی قابل قبول برای اقامت بیش از موعد

در برخی مواقع ممکن است حتی پس از اینکه اعتبار ویزای شما به پایان رسید نیز تخلفی انجام نداده باشید. اصلی‌ترین دلیل که می‌تواند عدم بازگشت شما به کشور‌تان را توجیه کند شرایط اضطراری پزشکی است، آن هم شرایطی که باعث شده به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کنید.

سایر علل قابل قبول برای اقامت بیش از موعد:

  • فجایع طبیعی (سیل و باران، توفان شدید، زلزله‌ای که موجب کنسل‌شدن پرواز‌های دبی شود)

  • بیماری‌های واگیر دارد مثل کرونا که منجر به قرنطینه عمومی می‌شوند.

  • فوت یکی از بستگان و خانواده درجه یک

اقامت بیش از موعد با ویزای کاری و تحصیلی دبی

تخلف اقامت بیش از حد مجاز فقط برای ویزای توریستی نیست و افرادی که با ویزای کاری یا تحصیلی وارد این کشور شده‌اند نیز در صورت چنین کاری جریمه خواهند شد! امارات ولی برای این گونه افراد  تخفیف قائل شده و به دلیل سابقه زندگی که در این کشور داشته‌اند برای روز اول اقامت بیش از موعد 125 درهم، برای هر روز اضافه ماندن بعد از اولین روز تا 6 ماه روزی 25 درهم و بعد از 6 ماه روزی 50 درهم باید جریمه پرداخت کنند.

ویزای دبی  را تمدید کنید

بر اساس آخرین قانونی که کشور امارات به تصویب رساند ویزای توریستی دبی دیگر از داخل این کشور قابل‌تمدید نیست و در صورتی بخواهید بیشتر از مدت اعتبار ویزای دبی در این شهر بمانید باید حتی مدت یک ساعت از مرز زمینی، دریایی یا هوایی این کشور خارج و دوباره با تمدید ویزا مجوز اقامت در این کشور را بگیرید! هزینه تمدید ویزای توریستی دبی 600 درهم است که باید آنلاین به وسیله کارت‌های اعتباری بین‌المللی پرداخت کنید یا این کار را به آژانس‌های مسافرتی معتبر بسپارید تا آنها برایتان این کار را انجام دهند.

2

نحوه اطلاع از لیست جرائم به صورت آنلاین

برای بررسی جریمه اقامت بیش از حد مجازتان در امارات لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بررسی جزئیات پرونده‌ از طریق وب سایت GDRFA
  1. وارد وب سایت GDRFA مراجعه کنید

  2. نوع ویزای درخواست را از منوی کشویی انتخاب کنید. (resident برای دارندگان ویزای اقامت، permit برای دارندگان ویزای بازدیدکننده یا توریستی)

  3. در صورتی که شماره پرونده را دارید  File Number و در صورتی که ندارید با شماره پاسپورت اقدام کنید.

  4. روی دکمه "تأیید" (submit) کلیک کنید تا جزئیات تمامی جریمه‌هایی که در این زمینه برای شما به ثبت رسیده نمایش داده شود.

  • بررسی جزئیات پرونده از طریق سایت ICP

وارد وب سایت ICP شوید.

  1. گزینه "خدمات عمومی" (Public Services’) را انتخاب کنید

  2. به وسط صفحه بیایید و بر روی گزینه (FINES – PAY FINES – VIOLATIONS OF ENTRY PERMISSIONS OR RESIDENCES – PAY NEW FINE’) کلیک کنید.

  3. تمام جزئیات مورد نیاز را پر کنید، (در این سایت می‌توانید با شماره پرونده ویزای خود از جریمه‌های خود را بررسی و پرداخت کنید.)

  4. روی دکمه "تأیید" (submit) کلیک کنید تا جزئیات تمامی جریمه‌هایی که در این زمینه برای شما به ثبت رسیده نمایش داده شود.

چند روز بیشتر ماندن در دبی ارزش چنین مجازاتی ندارد!

عواقب اقامت بیش از موعد در دبی سخت است پس نگزارید کار به این جا برسد. از قبل وضعیت ویزای خود را چک کنید تا در صورتی که تاریخ اتمام آن نزدیک است آن را تمدید یا تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات معتبر‌ترین مرجع فارسی ویزا در ایران  ویزالند استفاده نمایید.