شناسه خبر : 44468 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انواع روکش درب ضد سرقت

انواع روکش درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای اجزای مختلفی هست که روکش ها هم یکی از این موارد هستند. روکش ها از نظر متریال، طرح و شکل ظاهری دارای تنوع زیادی می‌باشند که در این مقاله به این موارد می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

اهمیت شناخت انواع روکش ها

از آنجایی که این نوع روکش ها تاثیر زیادی در ظاهر محصول و زیبایی درب های ضد سرقت دارند انتخاب درست آن ها بسیار مهم هست. همچنین با توجه به متریال گردو بلوط رنگ لمینت دارای قیمت های گوناگونی هستند و طبیعتا کیفیت و عمر مفیدشان هم متفاوت هست.

روکش ملامینه

معرفی انواع روکش هارو با روکش ملامینه آغاز میکنیم این نوع روکش ها به دلیل قیمت مناسب و استحکام بالا یکی از پر تقاضا ترین رویه های درب ضد سرقت یا درب ورودی ساختمان میباشند روکش های ملامینه دارای رویه های مات و براق هستند و همچنین نیمه براق آنها هم دربازار ایران موجود می‌باشند روکش های ملامینه از نظر مقاومت نمره قابل قبولی دارند و در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند از روکش ملامین برای درب های داخلی هم می‌توان استفاده کرد و برای استفاده روی سطح نوپان و ام دی اف هم مناسب میباشد .

اگر بخواهیم به چند مورد از نقاط ضعف این روکش اشاره کنیم باید بگیم که عایق مناسبی در برابر رطوبت نیستند.

همچنین در برابر مواد شوینده و حرارت مقاوم نیستند.

به همین دلیل شست و شو این نوع روکش ها کمی دشوار هست.

روکش بلوط

روکش بلوط روکشی از جنس چوب و با کیفیت بسیار بالا هست که در بازار نوع وارداتی و داخلی آنها وجود دارند. معمولا روکش های بلوط وارداتی از کشور های کانادا و آمریکا وارد می‌شنود. این نوع روکش ها یکی از بهترین روکش هایی هست که می‌توانید برای درب خود انتخاب کنید و همچنین قیمت آنها هم بالا هست. البته قیمت نوع داخلی آنها کمی مناسب تر هستند.

مزایای روکش بلوط

اگر بخواهیم به چند مورد از مزایای روکش بلوط اشاره کنیم باید بگیم که دارای استحکام بسیار بالا هست و از این نظر کاملا مناسب برای درب های ورودی ضد سرقت میباشد همچنین وزن بالایی هم دارند.

مورد بعدی ظاهر زیبا و چشم نواز هست که لوکس  بودن رو منتقل می‌کنند. روکش های بلوط دارای رگه هایی هستند که باعث جذابیت ظاهری آن شده است. همچنین بر خلاف برخی از روکش ها در برابر آب مقاومت خوبی دارند.

شاید بزرگ ترین نقطه ضعف روکش‌های بلوط قیمت بالای آن باشد که باعث می‌شود برخی از مشتریان از آن صرف نظر کنند. همچنین وزن این روکش ها هم کم نیست که حمل و جا به جایی آن را سخت می‌کند.

روکش گردو

روکش گردو

روکش گردو هم ویژگی هایی مشابه با روکش بلوط دارد روکشی لوکس گران قیمت و دارای رگه هایی که جذابیت آن را دو چندان می‌کند البته از دیگر ویژگی های ظاهری آن می‌توان به سطح شفاف و صیقلی آن ها اشاره کرد درواقع یکی از شفاف ترین نوع روکش های چوبی هست روکش گردو از نظر مقاومت و استحکام هم شرایط بسیار خوبی دارد. 

یکی از جذابیت های روکش گردو که آن را از سایر روکش ها متمایز می‌کند واکنش آن به نور خورشید است. زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرد رنگ آن به سمت قهوه ای روشن می‌رود و شفاف تر بنظر میرسد. روکش بلوط و گردو از نظر قیمت حدودا در یک رنج قیمتی قرار می‌گیرند و از نقطه ضعف آن می‌توان به عرضه کم و قیمت بالا اشاره کرد.

روکش راش

از معروف ترین روکش های چوبی، می‌توان به روکش های راش اشاره کرد کاربرد این متریال برای انواع درب ها از جمله درب ضد سرقت ساختمان بسیار گسترده میباشد.

قیمت پایین مقاومت بالا رنگ پذیری مناسب زیبایی ظاهر و نما از مزایای این روکش ها هستند. رنگ پذیری بالای این روکش ها باعث می‌شود تا محدودیتی جهت طراحی داخلی فضا نداشته باشند. روکش های راش به دلیل قیمت مناسب و مزایای فراوان، تقاضای بسیار بالایی دارند.

رویه فلزی

رویه فلزی هم از انواع روکش ها هست که برای درب های ورودی و ضد سرقت استفاده می‌شوند رویه ای که از جنس فلز بوده و قابلیت رنگ‌آمیزی هم دارد. این نوع رویه ها به دلیل شکل ظاهری و جذابیت کمتر نسبت به رویه های گردو بلوط و راش دربازار تقاضا کمتری دارند قیمت آن ها هم چندان گران نیست.

در بازار ایران جدای از برند های داخلی درب های ترک و ایتالیایی درب های چینی هم حضور دارند که این روکش های فلزی در درب های چینی دیده می‌شود.

روکش شیشه ای

روکش شیشه ای

رویه شیشه ای دارای حالت های گوناگون میباشد و زیبایی نمای درب رو دوچندان می‌کنند البته استفاده از شیشه در درب ها فقط برای روکش نبوده و گاهی وقت ها هم شاهد درب های پنجره دار هستیم که چه در درب های ورودی ساختمان، درب داخلی و درب لابی به کار می‌روند یک باور غلطی که در مورد رویه های شیشه ای وجود دارد امنیت پایین آنها هست.

چنین موردی به هیج عنوان صحت ندارد چرا که این شیشه ها شیشه سکوریت هست (شیشه نشکن) و که معمولا هشت میل هستند همچنین با خرید از فروشگاه های معتبری مانند افرادرب میتوانید مطمئن باشید کالایی که خریداری  می‌کنید اصل بوده و دارای استاندارد های لازم میباشد.

با توجه به سوالات زیاد مخاطبان امروز در این مقاله به موضوع انواع روکش ها پرداختیم.

 باید توجه داشته‌باشید کالا های غیر اصل نامرغوب در بازار وجود دارند و بهتر هست جهت انجام خریدی مطمئن از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. همچنین جهت دریافت مشاوره به سایت شرکت افرا درب مراجعه نمایید و با ما تماس بگیرید.