شناسه خبر : 44078 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

در هر آشپزخانه، صرف نظر از منطقه آن وجود کابینت‌ها ضروری هستند. آنها را می ‌توان در آشپزخانه‌های کوچک، آپارتمان‌های نقلی و حتی در بوتیک‌ها یافت.

معرفی مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

این مطلب در مورد کابینت‌های شیک و مدرن و تاثیر آن در دکور آشپزخانه تهیه شده است و در مورد رنگ، مواد و سایر ویژگی‌های آن صحبت می‌کند.

طرح‌هایی برای قرار دادن ایده آل کابینت‌های مدرن و شیک

در آشپزخانه، هر قطعه از کابینت‌ وظایف خاصی را انجام می ‌دهد. کابینت‌های آشپزخانه به مکانی برای نگهداری ظروف و سایر لوازم و همچنین برای قرار دادن مواد غذایی که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند (مثلاً غلات یا ماکارونی) مورد استفاده هستند.

در یک آشپزخانه کوچک، توصیه می‌شود کابینت‌های شیک و مدرن با قفسه‌های باریک قرار دهید. امروزه در اوج محبوبیت، طراحی آشپزخانه با کابینت مجهز به لامپ‌های فلورسنت راه حلی شیک است که نه تنها فضا را تزئین کرده و آن را به محیط جذاب‌تری تبدیل کرده، بلکه در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌کند.

در طراحی کابینت مدرن قسمت بالایی آن‌ها آشپزخانه به عنوان یک میز برش و تکیه گاه برای سینک عمل می‌کند. شما می‌توانید گاز، سینک و بقیه لوازم را روی این قسمت قرار دهید.

معرفی کابینت شیک و مدرن

طراحی مدرن در اوایل جنگ جهانی اول آغاز شد و دارای سطوح صاف، فرم‌های هندسی و تزئینات حداقلی بود. کابینت‌های آشپزخانه مدرن با طراحی شیک و زاویه‌دارتر با سادگی در درب‌ها و قاب‌های خود مشخص می‌شوند.

در این نوع طراحی از رنگ‌های ساده و خنثی مانند سفید و طوسی استفاده می‌شود و برخلاف چیدمان کلاسیک از ستون و چراغ و طراحی‌های پیچیده و پرجزئیات خبری نیست. این نوع طراحی در نهایت سادگی زیبایی و آرامش را به منزل شما می‌آورد.

 ویژگی‌های کابینت مدرن و شیک چیست؟

کابینت مدرن و شیک که نسل جدیدی از طراحی منزل هستند ویژگی‌های اصلی دارند که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از فلز و چوب در آن‌ها

مواد رایج در کابینت‌های آشپزخانه مدرن و شیک اغلب ساخته دست انسان هستند و می‌توانند شامل مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک، بتن و شیشه باشند. شیشه‌های نیمه مات یا مات قطعاً یک ظاهر محبوب برای کابینت آشپزخانه مدرن و شیک است. کابینت آشپزخانه مدرن را می‌توان با روکش چوب یا لمینت پلاستیکی نیز تولید کرد.

 برای دستیابی به ظاهر شیک و مدرن، می‌توانید از روکش چوبی نیز استفاده کنید. به این منظور بهتر است با کابینت ساز خود مشورت کنید تا شما را در مورد انواع جنس ورقه‌های کابینت راهنمایی کند. در حالی که کابینت‌های آشپزخانه سنتی معمولاً از یک نوع چوب ساخته می‌شوند، کابینت سازها برای کابینت‌های آشپزخانه مدرن و شیک می‌توانند موادی مانند چوب، لمینت‌ها، شیشه و فلز را با هم ترکیب کنند تا حس منحصر به فردتری به دست آورند.

تنوع بالای رنگ کابینت مدرن و شیک

رنگ یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کابینت آشپزخانه مدرن و شیک است. در حالی که رنگ‌های طبیعی روکش چوب در این طراحی محبوب هستند، رنگ‌های جسورانه و کمتر سنتی نیز طرف‌داران خاص خود را دارند. قرمز و آبی تیره و زرد فلورسنت، نارنجی و سبز را می‌توان در طراحی‌های جسورانه آشپزخانه مدرن و شیک مشاهده کرد.

سادگی و مینیمال بودن کابینت مدرن و شیک

سادگی و مینیمال بودن وسایل جزو خصوصیات اصلی کابینت شیک و مدرن هستند. صرف نظر از رنگ یا متریالی که در طراحی مدرن شما استفاده می‌شود، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید شکل و فرم درب‌های کابینت شما است. کابینت‌های آشپزخانه مدرن و شیک دارای درب‌های تخت هستند که از جزئیات بیش از حد جلوگیری می‌کند.

 در این مدل از کابینت هیچ قالب تاج، پانل‌های برجسته یا حکاکی‌های تزئینی دیده نمی‌شود و در عوض بر وجود سطوح صاف و براق تأکید می‌شود. سادگی طراحی آشپزخانه مدرن باعث می‌شود فضایی جادارتر و مطبوع در آشپزخانه شما ایجاد شود؛ بنابراین این سبک طراحی در میان کسانی که پنجره‌های زیادی در آشپزخانه خود دارند مورد علاقه است. 

صاحبان خانه‌هایی که با فضاهای کوچک زاویه دار دارند ممکن است ظاهر و عملکرد کابینت آشپزخانه مدرن و شیک را ترجیح دهند؛ زیرا آنها کارایی را بر تزئینات مقدم می‌دانند.

سخن پایانی

اگر قصد طراحی آشپزخانه خود یا تغییر دکوراسیون را دارید، بهتر است در میان مدل‌هایی که بررسی می‌کنید نگاهی به طراحی کابینت مدرن و شیک نیز بیندازید. این نوع کابینت با سطوح صاف و صیقلی، رنگ‌های خنثی و تأکید بر سادگی و شیک بودن انتخاب بسیاری از افراد است و ظاهری شکیل ‌تر به منزل شما می‌بخشد.