شناسه خبر : 42029 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جیم لند دنیایی به روی سلامتی و تناسب اندام

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، اطلاعات افراد نسبت به سلامتی و تناسب اندامشان نیز افزایش یافته است.

جیم لند دنیایی به روی سلامتی و تناسب اندام

توجه به ورزش و سلامتی تا حدی افزایش یافته است که بسیاری از باشگاه‌ها به طور تخصصی فعالیت می‌کنند، یعنی باشگاهی به طور تخصصی مختص بانوان یا آقایان در کل روز فعالیت می‌کند و آماده خدمت به ورزش دوستان است.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد اضافه وزن بوده و افراد به دلیل داشتن تغذیه نامناسب یا زندگی بدون تحرک و ماشینی امروز بیش از پیش با معضل اضافه وزن مواجه می‌شوند. افراد برای حل این مشکل به صورت مرتب ورزش می‌کنند.

در این مقاله راه‌ها و روش‌های تناسب اندام با انجام ورزش به کمک دستگاه‌های ورزشی باشگاهی و خانگی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و غیره را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که به فکر تناسب اندام خود هستید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تناسب اندام چیست؟

این سوال جواب مشخصی ندارد، زیرا متناسب بودن اندام در ذهن افراد توصیفات متفاوتی دارد. برخی از افراد داشتن ماهیچه‌ها و عضلات حجیم را نشان از تناسب اندام می‌دانند و برخی دیگر داشتن اندامی لاغر و نحیف را نشان از متناسب بودن اندام خود می‌دانند. اما اگر بخواهیم به طور دقیق‌ تر عبارت تناسب اندام را معنی کنیم، می‌توانیم بگوییم تناسب اندام داشتن 5 مولفه اصلی زیر است:

  • انعطاف پذیری: هرچقدر مفاصل افراد بتواند در دامنه مشخصی بزرگ‌تری حرکت کند، نشان از انعطاف پذیری بدنی بالا آن‌ها است.

  • شاخص ترکیب بدنی: بدن انسان از 4 مولفه اصلی آب، چربی، عضله و استخوان تشکیل شده است که نسبت آن‌ها را شاخص ترکیب بدنی می‌گویند. روغن بدن فرد هرچقدر کمتر باشد، شاخص ترکیب بدنی بیشتری دارد.

  • قدرت عضلانی: افراد هرچقدر نیروی بیشتری در برابر مقاومت داشته باشند و بتوانند نیروی بیشتری علیه آن وارد کنند، قدرت عضلانی بیشتری دارند.

  • استقامت عضله: هرچقد بدن فرد بتواند نیروی بیشتری اعمال کند، بدون اینکه بدن و عضلات فرد خسته شود نشان از استقامت عضلانی بدن او است.

  • استقامت قلبی: قلب و عروق انسان در هنگام انجام فعالیت ورزشی، خون بیشتر با فشار بیشتری پمپاژ می‌کنند. استقامت قلبی نشان دهنده میزان سوخت بدن است که در هنگام ورزش کردن از خود به نمایش می ‌گذارد.

حال که با 5 عامل اصلی تناسب اندام نیز آشنا شدید، راه‌ تقویت این 5 مولفه را بررسی می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین موارد انجام ورزش با تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی است.

تناسب اندام در باشگاه

تناسب اندام در باشگاه

یکی از مکان‌هایی که در دهه‌های اخیر توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده‌اند، باشگاه‌های بدنسازی هستند. در باشگاه‌های بدنسازی به وسیله دستگاه‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود عضلات و بدن شما تقویت می‌شود.

  • تردمیل: تردمیل یا نوار نقاله جز پرطرفدارترین تجهیزات و دستگاه‌های باشگاهی است که افراد زیادی به دلایل مختلف برای کاهش وزن و تقویت عضلات پاهای خود از آن استفاده می‌کنند. تردمیل باشگاهی دارای برخی ویژگی‌ها است به گونه‌ای که شما می‌توانید شیب تردمیل را خودتان تنظیم کنید و طبق آن کالری از دست رفته و ضربان قلب خود را مشخص کنید. تردمیل‌ها امکان انتخاب سرعت را نیز به ورزشکاران می‌دهند و شما می‌توانید بعد از اینکه بدنتان گرم شد به آهستگی سرعت آن را افزایش دهید؛ فقط بهتر است مکان دکمه خاموش دستگاه را به یاد بسپارید تا در صورت نیاز بتوانید سریعا آن را خاموش کنید.

  • الپتیکال: این دستگاه نام خود را از شکل بیضی مانند خود گرفته است. شما در این دستگاه گام‌هایی با مسیر بیضی بر می‌دارید. این دستگاه مزایایی همانند تردمیل دارد، با تفاوت اینکه انرژی کمتری در این دستگاه استفاده می‌شود و شما در یک ساعت، کالری کمتری می‌سوزانید. این دستگاه باشگاهی مختص افرادی است که به تازگی فعالیت ورزشی را آغاز کرده‌اند و می‌خواهند قبل از شروع کار بدن و ماهیچه‌های بدن را برای شروع ورزش آماده کنند. به دلیل سبک بودن ورزش الپتیکال بسیاری از ورزشکاران ماهر برای تکمیل ورزش‌های خود از تمرینات دیگری نیز برای پاها و پایین تنه خود استفاده می‌کنند.

  • دوچرخه ثابت: یکی از دستگاه‌ها و تجهیزاتی که مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است، دوچرخه ثابت است. ورزشکاران می‌توانند با توجه به مدل دوچرخه و عضله‌ای که قصد تقویت آن را دارند، ساختمان دوچرخه را تنظیم کنند. برای مثال اگر زین دوچرخه پایین‌تر از فرمان باشد عضلات و ماهیچه‌های پا تقویت می‌شود، به علاوه اگر زین دوچرخه با فرمان دوچرخه در یک راستا باشد عضلات ران و کفل تقویت می‌شود. نوعی دیگر از دوچرخه ثابت نیز وجود دارد که دو کاره است یعنی در حین زمانی که شما پدال می‌زنید می‌توانید فرمان آن را به سمت جلو و عقب فشار دهید که این مورد باعث تقویت عضلات سینه و بازو می‌شود.

تناسب اندام در منزل

تناسب اندام در منزل

امروزه با افزایش درخواست‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات مناسب خانه ساخته شده است که به ورزشکاران کمک می‌کند بدون خروج از خانه و رفتن به باشگاه در خانه ورزش‌های خود را انجام دهند. اندازه و سایز این دستگاه‌ها مختص محیط خانه است و از نظر بهداشتی و اصولی نیز بهتر از دستگاه‌های باشگاهی هستند. شما می‌توانید دستگاه تردمیل خانگی، الپتیکال خانگی و دوچرخه ثابت خانگی تهیه کنید و در خانه فعالیت‌های ورزشی خود را انجام دهید.

معرفی جیم لند

حال که با تناسب اندام و دستگاه‌های ورزشی خانگی و باشگاهی آشنا شدید، بهتر است با بهترین محل خرید این دستگاه‌ها نیز آشنا شوید. شما می‌توانید تجهیزات ورزشی و هوازی موردنیاز خود را از فروشگاه جیم لند تهیه کنید، جیم لند فروشگاه تجهیزات ورزشی است که به صورت استارتاپی پس از آزمون و خطایی 10 ساله پا به عرصه گذاشته است. شما می‌توانید انواع دستگاه‌های باشگاهی و خانگی مانند تردمیل باشگاهی، خانگی، دوچرخه ثابت و الپتیکال، انواع ماساژور و تمام تجهیزات مرتبط به ورزش و سرگرمی را از این مجموعه تهیه کنید.

تمامی دستگاه‌های این مجموعه از برندهای به نام و با کیفیت عالی تهیه شده‌اند به گونه‌ای که شما می‌توانید برای مدت طولانی بدون وجود مشکل از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر تجهیزات ورزشی این مجموعه تجهیزات پزشکی و کنترل سلامت را نیز به فروش می‌رساند. تنها کافی است به سایت جیم لند مراجعه کنید و از تنوع و کیفیت محصولات شگفت زده شوید.