شناسه خبر : 41348 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

5 ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوا این روز ها یکی از مشاغل پولساز و پر طرفدار است.

5 ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدئویی

 برای وارد شدن به این حرفه، نیاز به پرداختن هزینه خاصی ندارید و می توانید به صورت کاملا رایگان کار خود را شروع کنید.

ما در این مقاله 5 ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدئویی را به شما معرفی خواهیم کرد؛ روش‌های تولید محتوایی که در کنار خرید سابسکرایب یوتیوب در ابتدای راه می‌تواند به دیده شدن کانال شما کمک کند.

پس با ما همراه باشید.

ابزار های رایگان برای تولید محتوای ویدئویی

اگر شما هم قصد شروع تولید محتوا را دارید، خبر خوبی برای شما داریم. ابزار های کاملا رایگان و پرطرفداری که در ادامه به شما معرفی می کنیم، می توانند زمینه و فرصتی برای درآمد سازی عالی شما باشند. شما با استفاده از این ابزار ها می توانید به آسانی ویدیو های جذاب بسازید و در شبکه های اجتماعی دیده شوید.

  1. نرم‌افزار  Adobe Premie

    نرم افزار پریمیر، یکی از ابزار های بسیار حرفه ای و پرطرفدار برای ادیت ویدیو ها و تولید محتوا های ویدیویی در قالب ویندوز است. این نرم افزار ظرفیت ادیت و ساخت ویدیو ها و فیلم های سینمایی را دارد و بسیار کامل و جامع است. درست است که این ابزار بسیار حرفه ای و کامل است، اما به دلیل پیچیدگی کار با آن، افراد تازه کار به سراغ آن نمی روند. با این حال اگر کار با این نرم افزار را یاد بگیرید، در تولید محتوی ویدئویی نظیر نخواهید داشت!

    امکانات این نرم افزار شامل افکت های بسیار متنوع و جذاب، جدا کردن صدا از ویدیو، ترکیب و میکس ویدیو ها با هم، و... است.

فالو کمپ

2. نرم‌افزار  Adobe After Effect

نرم افزار رایگان و حرفه ای دیگری که برای تولید محتوا های ویدیویی در ویندوز استفاده می شود، نرم افزار افترافکت است. این نرم افزار نیز مانند پریمیر بسیار حرفه ای و کار با آن کمی پیچیده است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید ویدیو های موشن گرافی و تصاویر گرافیکی متحرک بسازید.

درواقع تسلط به نرم افزار افتر افکت نه تنها برای تولید محتوا های ویدیو خودتان کاربرد دارد، بلکه یک تخصص پر طرفدار محسوب می شود و افراد و شرکت های زیادی نیاز به متخصصین این فن دارند.

3. اپلیکیشن  KineMaster

اپلیکیشن کاین مستر، یک اپلیکیشن ادیت ویدیو برای موبایل است که نسبت به دو ابزار معرفی شده قبلی، کار با آن بسیار ساده تر است. برخی خدمات این اپلیکیشن رایگان هستند و برخی از قابلیت های آن به صورت پرمیوم و با خرید اکانت ارائه می شوند. اما به جرعت به شما می گویم که نسخه رایگان این اپلیکیشن نیز می تواند یک ابزار قدرتمند و جذاب برای تولید محتوا های ویدیویی باشد که امکانات فوق العاده ای دارد. از جمله افکت های مختلف، قابلیت های صدا گذاری، ریورس و افکت های صدا بر روی ویدیو ها، ماسک کردن و بسیاری از قابلیت های دیگر.

4. اپلیکیشن  InShot

اپلیکیشن اینشات یکی از اپ های تولید محتوای ویدئویی برای موبایل است که گرچه قدرت و امکانات کاین مستر را ندارد، اما کار با آن بسیار ساده تر است و بسیار محبوب و مورد پسند افرادی است که به تازگی می خواهند تولید محتوای ویدیویی را آغاز کنند. این اپلیکیشن امکانات کاملا رایگانی مانند افکت های مختلف، افزودن و حذف کردن صدای ویدیو، برش ویدیو و... را دارد.

5. اپلیکیشن  VivaVideo

اپلیکیشن ویوا ویدیو نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های تولید محتوای ویدیو مناسب برای اندروید است. این اپلیکیشن به اندازه اپ های قبلی معروف و شناخته شده نیست اما امکانات خوب و سرعت مناسبی دارد که می تواند در بسیاری از مواقع کار شما را راه بیندازد. این اپلیکیشن برخی قالب ها و تم های آماده نیز برای ویدیو ها دارد که می توانید از آن ها نیز برای ادیت ویدیو هایتان استفاده کنید.

فالو-کمپ

مزیت های استفاده از ابزار های تولید محتوای ویدیویی

معمولا ویدئویی که شما برای پیج اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی دیگر ضبط می کنید، یک ویدیو خام است. به این معنا که ممکن است نور مناسب نباشد، صدا نیاز به تغییراتی داشته باشد یا حتی وسط ضبط ویدیو تپق بزنید.

این ابزار های تولید محتوای ویدیویی و ادیت ویدیو به شما کمک می کنند نواقص و ایرادات ویدیو ها را برطرف کنید و محتوا های ویدیویی حرفه ای تری داشته باشید. همچنین اگر شما کار با این ابزار ها را به خوبی بلد باشید، نه تنها برای تولید محتوا های خودتان می توانید از آن ها استفاده کنید، بلکه می توانید با ادیت ویدئو ها و محتوا های دیگران، کسب درآمد کنید.

هرچه شما در استفاده از این ابزار ها حرفه ای تر و با تجربه تر باشید، درآمد بسیار بهتری نیز می توانید از طریق تولید محتوا های خودتان و دیگران کسب کنید. علاوه بر این ابزارهایی که در تولید محتوا دستیار خوبی برای شما هستند، خرید لایک یوتیوب در کنار سابسکرایبر و واتچ تایم کلیدهای پیشرفت کانال‌ شما محسوب می‌شوند.

سخن آخر

در این مقاله، ابزار های رایگان تولید محتوای ویدئویی را به شما معرفی کردیم. این ابزار ها جزو پر طرفدار ترین و بهترین ابزار ها در زمینه تولید محتوا و ادیت ویدیو هستند که می توانند برای شما مفید باشند. شما نیز اگر ابزار های دیگری می شناسید که در زمینه تولید محتوای ویدئویی مناسب اند، به ما و کاربران دیگر معرفی کنید.