شناسه خبر : 41191 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جرثقیل سقفی چیست؟ آشنایی با تفاوت جرثقیل سقفی تک پل رو نشین و دو پل

یکی دیگر از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت های مختلف، جرثقیل سقفی است. که در ادامه در مورد آن توضیحاتی را ارائه میدهیم

جرثقیل سقفی چیست؟ آشنایی با تفاوت جرثقیل سقفی تک پل رو نشین و دو پل

یکی دیگر از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت های مختلف، جرثقیل سقفی است. از این نوع جرثقیل برای بلند کردن اجسام و جابجایی مصالح در راستای افقی استفاده می کنند. مهمترین موضوع این است که تفاوت بین آسانسور و بالابر و تفاوت میان آنها با جرثقیل ها را بدانید.

مهم ترین وظیفه چرثقیل

اساسی ترین وظیفه جرثقیل، بلند کردن اجسام در راستای عمومی است. از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده جرثقیل می توان به دهانه آن اشاره کرد. طول دهانه جرثقیل ها با توجه به کاربرد و نوع آنها با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که دهانه جرثقیل ها خم نمی‌شود. اتصال بین بالای دهانه جرثقیل با استفاده از سیم به دکل عمودی انجام می گیرد. این کار باعث می‌شود تا جرثقیل استحکام کافی را در زمان اجرا داشته باشد.

چگونگی کارکرد جرثقیل سقفی

از کابل برای اتصال دهانه به بارها استفاده می شود. در واقع این کابل باعث می شود تا جرثقیل بار را به حالت عمودی جابجا نماید. از محور میله ای در ساختار جرثقیل برای جابجایی بار به حالت افقی استفاده می‌شود. این محور میله ای باعث می‌شود تا جرثقیل قابلیت چرخش داشته باشد. در برخی دیگر از جرثقیل ها مانند جرثقیل بازویی، کالسکه و یا واگن برقی در امتداد طول دهانه وجود دارد. این قابلیت باعث می‌شود که جرثقیل بارهایی از وزن پنج تا ۲۵۰ تن به راحتی جابجا نماید.

استفاده از جرثقیل سقفی دارای چه مزایایی است؟

انواع جرثقیل های سقفی

  1. استفاده از جرثقیل سقفی باعث می شود تا در نهایت خطاهای انسانی به میزان قابل توجهی کاهش یابند.

  2. بهترین استفاده را می توان از وقت و هزینه کرد.

  3. جابجایی بارها به واسطه نیروی انسانی باعث آسیب رساندن به عضلات نیرو ها خواهد شد. این موضوع باعث افزایش حوادث در محل کار می شود. با وجود جرثقیل ها دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت.

  4. نیاز به جابجایی مواد داغ و یا شیمیایی در برخی از محیط های صنعتی وجود دارد. قطعاً نیروی انسانی قادر به جابجا کردن این مواد نخواهد بود. استفاده از جرثقیل سقفی یکی از بهترین گزینه ها برای جابجایی این مواد است.

همه چیز در مورد جرثقیل سقفی تک پل رو نشین

سیستم حرکت در عرض سالن در جرثقیل سقفی تک پل نشین به این حالت است که بالابر از لبه بالا پایین پل جرثقیل سقفی تک پل آویزان می گردد و هر و بر لبه بال پایین پل شروع می شود. توجه داشته باشید که معمولاً تولید جرثقیل سقفی تک پل رونشین با ظرفیت حداکثر ۱۶ انجام می گیرد، زیرا بیشتر از آن مقرون به صرفه نخواهد بود.

بررسی ویژگی های جرثقیل سقفی تک پل رو نشین

  • طراحی ساخت و نصب این نوع جرثقیل ها بسیار سریع است.

  • وزن مرده کمی در جرثقیل سقفی تک پل رو نشین وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که برای نصب آن نیاز به سازه سبک تری باشد.

  • این نوع جرثقیل ابعاد کوچکی دارد، به همین علت فضای بسیار کمتری هم اشغال می کند. در نهایت دسترسی به کناره ها هم ایجاد می شود.

  • به راحتی می توان جرثقیل سقفی تک پل رو نشین را در سالن هایی که دارای سقف کوتاهی می باشند، نصب کرد.

  • معمولاً جرثقیل سقفی تک پل رو نشین را در ظرفیت های کمتر از ۱۶ تن اجرا می نمایند.

کاربرد جرثقیل سقفی دو پل رو نشین

از دیگر صنایعع مهم و اساسی تجهیزات جابجایی مواد می توان به جرثقیل سقفی اشاره کرد. دیگر کاربرد های جرثقیل سقفی در در تعمیرگاه ها، انبارها، جابجایی مواد و بار در محیط های صنعتی و ... است. جرثقیل سقفی دو پل رونشین کاربرد های متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی ویژگی ها و کاربردهای این نوع جرثقیل می‌پردازیم.

بررسی انواع جرثقیل های سقفی

ویژگی های اصلی جرثقیل سقفی دو پل رو نشین

  1. هیچ گونه محدودیتی برای ظرفیت باربرداری و یا دهانه سالن در جرثقیل سقفی دو پل رونشین وجود ندارد.

  2. نگهداری و تعمیرات جرثقیل سقفی دو پل رو نشین بسیار آسان تر از دیگر جرثقیل های سقفی است.

  3. امنیت و دقت بالا تری در کاربری جرثقیل سقفی دو پل رو نشین وجود دارد.

قیمت جرثقیل سقفی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع جرثقیل ها وارد سایت پل صنعت فلز شوید. در صورت نیاز به انواع جرثقیل ها با کارشناسان های مجموعه ارتباط برقرار کنید. این مجموعه بیشتر از ۴۰ سال سابقه درخشان و حرفه ای در صنعت جرثقیل دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرثقیل سقفی و انواع آن وارد سایت این مجموعه شوید. برای استعلام قیمت در مورد جرثقیل های سقفی کارشناسان پل صنعت فلز به شما راهنمایی خواهند داد.

به طور کلی باید بدانید که قیمت جرثقیل سقفی با توجه به نوع آن تعیین می گردد. مواردی مانند طول جرثقیل، ظرفیت و سرعت آن، میزان بلند کردن بار و ... در تعیین نوع جرثقیل تک پل و یا جفت پل اهمیت دارند. در نهایت این موارد تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن ها می گذارند.