شناسه خبر : 41084 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چرا دبی برای تاجران و بازرگانی بین المللی جذاب است؟

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد، که چرا دبی اینقدر برای بازرگانی بین المللی جذاب است؟

چرا دبی برای تاجران و بازرگانی بین المللی جذاب است؟

 دبی مدرن نه تنها یک سرزمین رویایی خرید و توریستی است، بلکه یک مرکز جهانی به سرعت در حال توسعه است، که چشم انداز‌های وسیعی را برای بازرگانی بین المللی و تجارت مدرن باز می‌کند. همچنین مطلوب‌ترین شرایط را برای فعالیت‌های کارآفرینی فراهم می‌کند.

 شرایط ایده‌آل تجاری و موقعیت‌هایی که امارات متحده عربی در اختیار تاجران قرار می‌دهد، همگی باعث شده تا این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس، به یکی از مجاری اصلی واردات کالا به ایران تبدیل شود. وجود امکانات زیاد تجاری مانند شرایط آسان گمرکی، وجود زیر ساخت‌های عالی، بنادر و فرودگاه‌های پیشرفته، و از همه مهمتر نزدیکی آن به ایران، باعث شده تا تاجران ایرانی از دبی به عنوان مرکز تجارت خود با ایران استفاده کنند.

دبی، مرکز بازرگانی بین المللی خاورمیانه!

زیرساخت‌های مدرن و به سرعت در حال توسعه کشور امارات متحده عربی، جایگاه مهمی در میان دلایل جذابیت دبی برای تجارت و بازرگانی بین‌المللی دارد. امروزه دبی منابع مالی زیادی را برای توسعه خود سرمایه‌گذاری می‌کند. امارات اولین کشور عربی است که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کند. کلیه خدمات اطلاعاتی، ارتباطات و سیستم‌های تأمین، مطابق با بهترین استاندارد‌های جهانی ایجاد شده، و فعالیت می‌کنند.

یکی دیگر از دلایلی که دبی را برای تجارت جذاب می‌کند، این است که قوانین ثبت شرکت و تجارت شما در این شهر بسیار آسان است! شروع کسب و کار در دبی بر خلاف بسیاری از نقاط جهان، به سرعت و به راحتی انجام می‌پذیرد. امروزه چندین منطقه آزاد اقتصادی که امتیازات مالیاتی و گمرکی را برای بازرگانان فراهم می‌کند، در کشور امارات موجود است. این رویه نوید بخش آن است، که پروژه‌های تجاری در کوتاه مدت به سوددهی می‌رسند.

بسیاری فکر می‌کنند که اقتصاد امارات متحده عربی به طور گسترده‌ای به نفت متکی می‌باشد، اما این باور غلط است! اقتصاد مدرن دبی شامل بخش‌ها و حوزه‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به هتلداری، صنعت گردشگری، واردات و صادرات لوازم خانگی و اتومبیل، حمل و نقل بین المللی مسافر و بار، املاک و مستغلات و غیره اشاره کرد. حتی امروزه امارات در حوزه فناوری‌های پیشرفته به سرعت در حال رشد است!

دبی شرایط بازرگانی بین المللی را برای تاجران بقدری جذاب کرده که بازرگانان ایرانی که اقدام به واردات کالا از چین می‌کنند، محموله خود را ابتدا به دبی، و سپس وارد ایران می‌کنند! حمل بار از چین به دبی و سپس انتقال آن به ایران، این امکان را به تاجر می‌دهد تا محموله خود را با هزینه کمتری وارد ایران کند!

امارات متحده عربی، بهشتی برای تاجران!

در امارات متحده عربی چیزی به اسم مالیات وجود ندارد، به همین دلیل است که دبی، انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی و بازرگانان است. تمامی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، دفاتر نمایندگی خود را در دبی دارند. همه این موارد به دلیل عدم وجود موانع برای تجارت بین‌المللی، و واردات و صادرات بدون عوارض گمرکی کالا است. با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌های اقتصادی که این کشور دارد، می‌توان به روشنی دلیل جذابیت دبی برای بازرگانی بین المللی و تجارت را درک کرد.

از نظر جغرافیایی، دبی در مرکز منطقه خاورمیانه قرار دارد. این شهر به آسیا و اروپا، کشور‌های مستقل مشترک المنافع و آفریقا دسترسی دارد. همچنین در مسیر‌های مهم تجاری و بازرگانی بین ‌المللی قرار دارد که شهر‌های مختلفی از جمله لندن، مسکو، هنگ کنگ، هامبورگ و غیره را به هم متصل می‌کند.

دبی موقعیت بسیار مناسبی برای حمل و نقل بین‌المللی دارد. همه مسیر‌های تجاری اصلی جهان در دبی به یکدیگر می‌رسند! همین موضوع آن را به بزرگترین مرکز صادرات و واردات کالا در جهان تبدیل کرده است. چنین موقعیت استراتژیک بین شرق و غرب، مزایای خاصی را برای ایجاد روابط تجاری و بازرگانی بین ‌المللی به همراه دارد.

همین موضوع باعث شده تا دبی برای تاجران ایرانی نیز بسیار جذاب باشد. حجم بزرگی از نیازهای کشور از طریق واردات از دبی انجام می‌شود. بازرگانان ایرانی با دسترسی به بازار جهانی از طریق دبی، و به دلیل هزینه پائین حمل بار از دبی به ایران، در امارات بسیار فعال هستند!

حمل بار از چین به دبی توسط شرکت irdelivery

دلایلی که تاجران را به سمت کشور امارات جذب می‌کند!

در بالا به طور کلی به برخی شرایط ایده آل کشور امارات اشاره کردیم. در ادامه به طور خلاصه به چند مورد از دلایلی که امارات و دبی را برای بازرگانی بین المللی جذاب می‌کند، اشاره می‌کنیم.

  • ثبات اقتصادی و سیاسی

از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۷۱، اقتصاد امارات متحده عربی تا حد زیادی به صادرات نفت و گاز آن وابسته بوده است، با این حال، تلاش‌های مترقی دولت این امکان را برای سایر بخش‌ها مانند املاک و گردشگری فراهم کرده است.

پایه‌های قوی امارات متحده عربی که بر پایه امنیت و قدرت اقتصادی و همچنین چشم‌انداز و سیاست‌های مترقی آن بنا شده است، به بیش از ۲۰۰ ملیت اجازه می‌دهد با هم زندگی کنند و پیشرفت کنند و این کشور را در خط مقدم تجارت در منطقه قرار دهد.

بر اساس یافته‌های گزارش رقابت‌پذیری جهانی در سال ۲۰۱۹، امارات متحده عربی به عنوان بیست و پنجمین اقتصاد رقابتی جهان معرفی شد. برخی از عوامل مؤثر بر این رتبه‌بندی عبارتند از موقعیت استراتژیک، ذخایر مالی قوی، هزینه‌های ثابت دولت در زیرساخت‌ها، تحول دیجیتال و نوآوری می‌باشد.

  • موقعیت استراتژیک

امارات از نظر استراتژیک بین آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. قرار گرفتن این کشور در نزدیکی برخی از اقتصاد‌های قوی در آسیا، فرصت‌های تجاری زیادی را برای کسانی که در امارات مستقر هستند فرآهم می‌کند. از تجارت جهانی و بازرگانی بین المللی گرفته تا گردشگری، دبی در موقعیت ایده‌آلی قرار دارد! موقعیت جغرافیایی امارات باعث می‌شود که تقریباً دو سوم جمعیت جهان، با یک پرواز شش ساعته در این کشور باشند!

قرار گرفتن در جاده جدید ابریشم جنوبی بین آسیا، اروپا و آفریقا، شرایط تجاری مطلوبی را برای امارات به ارمغان می‌آورد و دبی را به قطب تجاری بین قاره‌ای برای سایر نقاط جهان تبدیل کرده است. این ویژگی برای ایران نیز بسیار مفید است. موقعیت استراتژیک امارات فرصتی را برای شرکت های حمل و نقل بین المللی داخلی فرآهم می‌کند، تا با کمترین هزینه، خدمات خود را به تاجران و بازرگانان بین المللی ارائه کنند.

شرکت هواپیمایی امارات، یکی از سریع‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان است، که مردم را در سراسر جهان به بیش از ۱۵۰ مقصد متصل می‌کند.

  • ابتکارات و سیاست‌های دولت

دبی یکی از مقاصد مهاجرت متخصصان از سراسر جهان است. امارات فرصت‌های بی‌نظیری برای تجارت و بازرگانی بین المللی، و همچنین سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. داشتن یک سیستم مالیاتی کارآمد و سیاست‌های صحیح، این کشور را به مکانی ‌ایده‌آل برای راه‌اندازی مشاغل جدید، یا سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. علاوه بر این، عدم وجود مالیات بر دارایی و درآمد، این مکان را به یک مکان فوق‌العاده پرسود برای تاجران و سرمایه‌گذاران در مقایسه با سایر نقاط جهان تبدیل می‌کند.

در سال‌های اخیر، دولت راه‌های ابتکاری متنوعی برای جذب و حفظ استعداد‌ها از سراسر جهان ارائه کرده است. سیاست‌ها و برنامه‌هایی مانند برنامه کار مجازی دبی، برنامه بازنشستگی در دبی و ویزای اقامت طلایی ۱۰ ساله به متخصصان واجد شرایط مانند پزشکان، کارآفرینان و مبتکران، اجازه می‌دهد تا دبی را خانه دائمی خود کنند.

در بخش مالی نیز باید تأکید کرد که پول ملی امارات به دلار آمریکا متصل است. این امر به کاهش ریسک ارز ملی امارات که رهم است، کمک می‌کند. درهم امارات دارای نرخ ثابتی می‌باشد که طی سالیان اخیر ارزشش حفظ شده است.

بخش بانکی نیز به در این کشور بسیار فعال است. بانک‌های امارات می‌توانند مجموعه کاملی از خدمات بانکی مدرن را به مشتریان ارائه دهند. عدم وجود محدودیت در جریان سرمایه، عملیات مبادله و برداشت سود، دلایل جذابیت دبی برای بازرگانی بین المللی را مجدداً تأیید می‌کند.

حمل بار از دبی به ایران توسط شرکت irdelivery

آیا دبی را برای شروع تجارتمان انتخاب کنیم؟

کشور امارات متحده عربی می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالیت بازرگانان ایرانی باشد. روابط دوستانه بین دو کشور، نزدیکی آن به ایران و وجود یک مسیر دریای امن، همگی شرایطی را محیا کرده‌اند تا امارات را به یکی از شرکای اقتصادی اصلی ایران تبدیل کند.

طی سالیان گذشته و اعمال تحرم‌های بین المللی علیه ایران، شرایطی بوجود آمد تا حجم مبادلات کالا بین دو کشور از قبل هم بیشتر شود. بسیاری از فروشندگان و تامین کننده‌های کالا در سراسر جهان، به دلیل شرایط موجود، ارسال مستقیم به ایران ندارند! از این رو بازرگانان مجبور هستند تا بار خود را ابتدا به امارات، و سپس به ایران منتقل کنند.

اگر در زمینه بازرگانی بین المللی و واردات و صادرات کالا فعالیت می‌کنید، قطعا دبی و در کل، کشور امارات متحده عربی بهترین شرایط را برای شما محیا می‌کند. اگر در زمینه بازرگانی بین المللی و تجارت در دبی تجربه کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک شرکت بازرگانی معتبر مانند شرکت بازرگانی irdelivery که در این زمینه تخصص دارد، مشاوره دریافت کنید. شرکت بازرگانی IRdelivery با سالها تجربه در زمینه تجارت بین‌المللی، کلیه مراحل خرید، انبارداری، حمل و نقل و ترخیص کالا را برای شما انجام می‌دهد.