شناسه خبر : 38189 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با کوچینگ کسب و کار؛ درآمدتان را متحول کنید

هیچ‌کسی نیست که از پول‌دار شدن بدش بیاید و همه مدیران دنبال افزایش درآمد هستند.

با کوچینگ کسب و کار؛ درآمدتان را متحول کنید

 اما بریز و بپاش‌های بی‌‌برنامه، تبلیغات بی‌هدف و هزینه کردن زیاد، راه‌های مناسبی برای افزایش درآمد نیست. هوشمندانه اقدام کردن و کسب درآمد بیشتر هنر است. این هنری است که از یک مربی کسب و کار حرفه‌ای به شما منتقل می‌شود.

بدون‌شک یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهدف هر کسب‌وکاری، کسب درآمد و افزایش آن در طول زمان است. مدیران و صاحبان مشاغل همیشه در تلاش هستند تا بتوانند بیزینس‌ خودشان را گسترش دهند و به درآمد بیشتر برسند. اما بزرگترین مشکل از جایی شروع می‌شود که خیلی‌ها این مسیر را به اشتباه پشت سر می‌گذارند و در نتیجه باید منتظر پیامدهای منفی و جبران‌ناپذیر باشند.

این مسئله در مورد مدیران تازه‌کار و استارتاپ‌ها به مراتب پر‌رنگ‌تر است. بنابراین حتی اگر فکر می‌کنید با تجربه هستید، باز هم حضور یک مربی یا کوچ (coach) خوب می‌تواند در توسعه فردی و کار کمک زیادی به شما کند. اگر دنبال راهکار اصول هستید، بیزینس کوچینگ بهترین انتخاب است.

بیزینس کوچینگ چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

این مهم‌ترین سوالی است که باید جواب آن را بدانید. کوچینگ کسب‌ و کار قرار نیست فقط یک سری موارد تکراری و رویایی که در کتاب‌ها و سایت‌ها پیدا می‌شود به شما بگوید. در بیزینس کوچینگ شما هم نقشه راه دارید، هم یک مربی دلسوز و صدالبته حرفه‌ای که تجربه‌هایش را در اختیار شما می‌گذارد.

به همین دلیل خیالتان راحت است که قرار نیست با یک نقشه در یک مسیر پر پیچ و خم و تاریک، تنها رها شوید. کوچ شما، از ابتدا تا انتها در کنار شماست تا اول بدانید با خودتان چند چند هستید و از یک سری توهم‌ها رها شوید. سپس باید شناخت درستی از توانمندی‌های فردی و کاری خودتان پیدا کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

بی‌تردید یکی از اهداف شما رسیدن به درآمد بیشتر است. در این زمینه فقط کسی می‌تواند به شما کمک کند که همین مسیر را پشت سر گذاشته است و حالا با کوله‌باری از تجربه‌های ارزشمند در کنار شماست.

از جمله اصلی‌ترین کمک‌های مربی کسب‌وکار در راستای افزایش درآمد شما، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ایجاد یک چشم‌انداز عالی و هدف‌گذاری دقیق

2. کمک به کار کردن با افراد مختلف

3. ترسیم یک نقشه راه شفاف و حرفه‌ای

4. بهبود و ارتقای مهارت‌های فردی و کاری شما

5. افزایش اعتماد به نفس

6. ارتقای عملکرد و بهره‌وری شما

7. تقویت قدرت رهبری

8. کمک به سیستم‌سازی قدرتمند و اصولی

9. کمک به آمادگی برای آینده و اتفاقات پیش‌رو

10. حذف موارد غیرضروری و تمرکز روی موارد مهم‌تر (اولویت‌بندی)

11. تیم‌سازی قوی و حفظ کارکنان

بیزینس کوچینگ

افزایش درآمد با بیزینس کوچینگ

رسیدن به درآمد بیشتر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و قطعا به یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای و قوی نیاز دارد. در بیزینس کوچینگ، مربی کسب ‌و کار به شما کمک می‌کند تا ابتدا جایگاه خودتان را پیدا کنید و ببینید تا این مرحله چه کارهایی انجام داده‌اید. بنابراین براساس تحلیل‌های انجام شده، اشتباهات شما مشخص می‌شود و مواردی که نیاز به اصلاح دارد شفاف می‌کنید.

سپس به کمک کوچ خودتان به جای رویاپردازی، هدف‌گذاری درست و واقعی انجام می‌دهید. باید اهدافتان واقعی و مرحله‌مرحله باشد تا بتوانید به آنها برسید و مهم‌تر اینکه هر مرحله را ارزیابی کنید. اما مهم‌ترین اتفاق در کوچینگ این است که چطور پتانسیل‌های خودتان را برای رسیدن به هدف شناسایی کنید و چطور هوشمندانه آنها را به کار بگیرید. شاید شما گردش مالی و نقدینگی خوبی داشته باشید، اما این لزوما به معنای این نیست که باید بی‌گدار به آب بزنید.

مربی کسب و کار به شما کمک می‌کند تا آرام و پیوسته گام‌های درست را برای رسیدن به هدف بردارید. مخاطبان را درست بشناسید و مزایای رقابتی ایجاد کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. برای افزایش درآمد، باید هوشمندانه تصمیم بگیرید و مانند شطرنج برای هر مرحله، تدبیر ویژه‌ای داشته باشید. این همان جایی است که کوچینگ کسب و کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه عوامل برای افزایش درآمد را پیاده‌سازی کنید.

چطور یک مربی کسب‌ و کار خوب پیدا کنیم؟

حالا که می‌دانید همراهی یک مربی کسب و کار چقدر در افزایش درآمد موثر است، نوبت این است که یک کوچ خوب پیدا کنید. به نظر شما یک کوچ (coach) خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا هر کسی می‌تواند به افزایش درآمد ما کمک کند؟

یادتان باشد یک مربی خوب، اول وظیفه آموزش و پرورش شما را بر عهده دارد. سپس باید بررسی کنید که خودش چه موفقیت‌هایی داشته است آیا در کسب‌وکارش موفق بوده یا نه. همیشه به این فکر کنید چطور کسی که خودش نتوانسته کار خاصی کند، می‌خواهد درآمد شما را افزایش دهد؟

برای انتخاب یک کوچ خوب و حرفه‌ای باید به سوابق و نتایج او نگاه کنید. بررسی کنید تا کنون مربی چند کسب‌وکار بوده است، خودش در چه جایگاهی قرار دارد و به کجا رسیده است. سوابق تحصیلی و دانش او را بررسی کنید و ببینید دقیقا چه کمکی به شما می‌کند.

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان با راهبری محمد مهدی ربانی

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین دغدغه انتخاب یک کوچ حرفه‌ای و به اصطلاح کاردرست است که بدانیم تجربه کافی برای بیشتر کردن درآمد ما را دارد. محمد مهدی ربانی در برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان فقط به شما انگیزه نمی‌دهد، بلکه هر ماه راه‌کارهای صریح، امتحان شده و قابل اجرا را در اختیار شما می‌گذارد.

در ویدان بر موضوعات زیر تمرکز ویژه‌ای داریم:

• چگونگی سیستم‌سازی برای زندگی ایده‌آل و لذت‌بخش

• ساخت سیستم تفویض اختیار 

• ساخت سیستم شبکه‌سازی و ارتباطات

• اصول ساخت کسب‌وکارهای سودآور

• تفکر برنده و بازنده در زندگی و کار، و روش تغییر الگو

• تبدیل تفکرات به نتایج سرشار

• سیستم تاثیرگذاری حداکثری برای افزایش درآمد پایدار

• ساخت سیستم ثروت‌سازی بیش فعال

• تسلط بر بازی ذهنی

• موفقیت در کسب‌وکار

• مهارت‌های ساخت کسب‌وکار پرسود جهانی

مهدی ربانی

شرکت در برنامه یکساله بیزینس کوچ ویدان، به شرط اینکه همه موارد را با پشتکار دنبال کنید، می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. کافیست همین حالا اینجا کلیک کنید و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.