شناسه خبر : 37842 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رسیدن به درآمد از یوتیوب و معرفی موضوعات جذاب درآمد دلاری

رسیدن به درآمد از یوتیوب و معرفی موضوعات جذاب درآمد دلاری

به نقل از مجله سایت شنبه: کسب درآمد از یوتیوب بسیار سخت‌تر از درآمدزایی از تلگرام و اینستاگرام است و به تلاش بیشتری نیاز دارد. با این حال در سال‌های اخیر شاهد محبوبیت روزافزون یوتیوب و افزایش امکان داشتن درآمد دلاری از این برنامه اجتماعی بوده‌ایم. چگونگی این امر را می‌توان سؤال مهمی دانست که پاسخ آن چندان کوتاه و مختصر نیست. در ادامه مطلب به چگونگی امکان داشتن درآمد از یوتیوب بیشتر می‌پردازیم.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

برای کسب درآمد از یوتیوب بهتر است که ابتدا نگاهی به چیستی یوتیوب داشته باشیم. یوتیوب درواقع یکی از زیرشاخه‌های شرکت گوگل و یک پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدئو است که به کاربران خود اجازه آپلود و تماشای محتواهای ویدئویی را می‌دهد. یوتیوبرها نیز موضوعات مختلفی مانند ویدئوهای آموزشی، گیمینگ، موضوعات طنز و... را به‌صورت ویدئوهای تدوین‌شده در کانال خود آپلود کرده و از این طریق توجه کاربران بیشتری را به کانال خود جلب می‌کنند. یوتیوب از طریق تبلیغاتی که در ابتدای این ویدئوها قرار می‌دهد، درآمد کسب می‌کند و به‌منظور تشویق کاربران به تولید محتواهای بیشتر و باکیفیت بالاتر، قسمتی از درآمد تبلیغات را به یوتیوبرها و تولیدکنندگان محتوا اختصاص می‌دهد.

شرایط لازم برای رسیدن به درآمد دلاری از یوتیوب:

- داشتن یک کانال فعال (همواره محتوای ویدئویی جدید در آن آپلود شود)

- رعایت قانون کپی‌رایت (استفاده از تصاویر، آهنگ و ویدئوهای دارای کپی‌رایت ممنوع است)

- جذب حداقل 1000 عضو واقعی و فعال (Subscriber)

- حداقل 4000 دقیقه مجموعا از محتواهای ویدئویی شما در 12 ماه اخیر بازدید شده باشد.

هنگامی‌که این شرایط مهیا شده باشد، امکان کسب درآمد از یوتیوب برای ادمین کانال فعال می‌شود. با ارسال درخواست درآمدزایی، یوتیوب کانال شما را بررسی می‌کند تا از صلاحیت و رعایت قوانین از طرف شما اطمینان حاصل نماید. اکنون لازم است کانال خود را به یک حساب گوگل ادسنس (AdSense) که با استفاده از یک آدرس و حساب غیر ایرانی ایجاد شده است، متصل کنید. به‌این‌ترتیب، قسمتی از درآمد تبلیغاتی که بر روی محتواهای شما آپلود شده‌اند به‌حساب شما واریز می‌گردد.

لازم به ذکر است که درآمدزایی از یوتیوب به‌صورت میانگین 2 دلار به ازای هر 1000 بازدید است که البته این رقم ثابت نبوده و میان 10-30 دلار نوسان می‌کند. با توجه به افزایش روزافزون قیمت دلار در ایران، کسب درآمد دلاری از این طریق برای کاربران ایرانی همواره سودآور است. برای مثال اگر درآمد شما به 500 دلار رسیده باشد؛ در این صورت با توجه به قیمت حال حاضر دلار شما چیزی حدود 14میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اید. برای اطلاعات بیشتر مقاله کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه کنید.

کسب درآمد یوتیوب؛ از این جهت جذاب است که شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که نسبت به آن شور و اشتیاق دارید، محتوای ویدئویی خلق کنید و آن را با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. بعد از آن مهم نیست که شما در کجای دنیا قرار دارید، با تولید محتوای ناب به قلب مخاطبین خود نفوذ کنید و لذت درآمد از یوتیوب را تجربه کنید.

از ساخت کانال یوتیوب تا درآمدزایی دلاری 

تبلیغات

برای ساخت کانال یوتیوب به یک اکانت جیمیل نیاز دارید. با استفاده از این اکانت می‌توانید به سایت یوتیوب واردشده و شروع کار کانال خود را استارت بزنید. اما مهم‌ترین چیز در اینجا فراموش‌شده است. شما چه چیزی را می‌خواهید با دوستان یوتیوبی خود به اشتراک بگذارید؟ محتوای ویدئوی شما می‌تواند از موضوعات زیر که جزو جذاب‌ترین سوژه‌های ویدئویی به شمار می‌آیند بهره ببرد:

- آموزش زبان 

- آموزش بازی

- آموزش میکاپ

- طنز و استداپ کمدی

- مصاحبه با افراد مشهور

- تور و معرفی مقاصد گردشگری

- آموزش حرفه‌ها و شغل‌های مختلف

- معرفی و تحلیل فیلم و سریال‌های جدید

- آموزش ورزش خانگی و کاهش/افزایش وزن

- ویدئوهای انگیزشی و راز موفقیت ثروتمندان

- معرفی و تحلیل جدیدترین‌های دنیای مد و استایل

- آموزش آشپزی به سبک ایرانی/ایتالیایی/اسپانیایی/کره‌ای یا ...

- اشتراک‌گذاری مصاحبه‌ها، موزیک ویدئوها و آهنگ‌های ترجمه‌شده به زبان‌های دیگر

چگونه درآمد دلاری یوتیوب را دریافت کنیم؟

شاید برایتان سؤال شده باشد که چگونه یوتیوبرهای ایرانی باوجود تحریم‌ها از یوتیوب درآمدزایی می‌کنند؟ با داشتن دو مورد زیر می‌توانید یک حساب ادسنس برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب و دریافت درآمد خود ایجاد کنید:

- استفاده از آدرس پستی خارج از ایران

- حساب بانکی در خارج از ایران

توجه کنید که امکان اتصال کانال به‌حساب ادسنس با آدرس پستی ایرانی وجود ندارد. بنابراین، با کمک یک نفر از آشنایان در خارج از کشور و یا به کمک شرکت‌های واسطه (شرکت‌های MCN) که کاملاً قانونی هستند، می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از آن ماهانه درآمد دلاری شما به حساب بانکی که در ادسنس معرفی کرده‌اید، واریز می‌شود. اگر برای دریافت و نقد کردن درآمد از یوتیوب به کمک و اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از خدمات درآمد دلاری ارزیشو استفاده کنید.

تجهیزات موردنیاز برای شروع کسب درآمد از یوتیوب

درآمد از یوتیوب

در ابتدای مسیر کسب درآمد از یوتیوب می‌توانید از دوربین گوشی خود به‌منظور فیلم‌برداری و از هندزفری برای ضبط باکیفیت صدا بهره ببرید. به جهت و میزان نور صحنه فیلم‌برداری دقت کنید. بخاطر داشته باشید که کیفیت محتوای ویدئویی هرگز اهمیت خود را برای کاربران از دست نمی‌دهد. هرچه کیفیت ویدئوی شما بالاتر باشد، رضایت کاربران و احتمال موفقیت شما در رسیدن به درآمد دلاری نیز بیشتر می‌شود. همچنین تدوین خوب محتوای شما اهمیت دارد. در یک تدوین خوب هیچ‌یک از جمله‌ها ناتمام قطع نمی‌شوند و نظر مخاطب دقیقا به همان نکته‌ای که تدوینگر انتظار دارد جلب می‌شود. در آخر لازم است به نکات زیر دقت کنید:

- با استفاده از کلمه کلیدی از یک عنوان جذاب استفاده کنید تا توجه کاربر را به ویدئوی خود جلب کنید. 

- عکس کاور ویدئو بیش از آنچه که تصور می‌کنید در جلب‌توجه کاربران تأثیر دارد.

- متنی که به‌عنوان دیسکریپشن استفاده می‌کنید، می‌تواند نقش ویدئوی شما را در نتایج جستجو پررنگ‌تر کند.

- تگ‌ها می‌توانند به پیدا شدن ویدئوی مرتبط با موضوع موردنظر کاربران کمک کنند. با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف می‌توانید بهترین تگ‌ها را پیدا کرده و استفاده کنید.

- برای کانال خود یک برنامه انتشار ویدئو به‌صورت منظم داشته باشید. برای مثال، در یک روز مشخص از هفته ویدئوهای خود را آپلود کنید تا یوتیوب کانال شما را به‌عنوان یک کانال حرفه‌ای شناسایی کند. از قرار دادن چند ویدئو در یک هفته و بی‌توجهی به کانال برای یک مدت طولانی بپرهیزید.

- از ابزارهای سئو یوتیوب به‌منظور ارتقا کانال خود استفاده کنید.

- نقش تبلیغات را دست‌کم نگیرید. شما می‌توانید از طریق تبلیغات و اشتراک‌گذاری بخش‌های کوتاهی از ویدئوهای خود در شبکه‌های اجتماعی مفید دیگر مانند اینستاگرام و تلگرام، مخاطبان خود را پیدا کنید.

- سعی کنید ویدئوهایتان مانند یکدیگر و یکنواخت نشوند. همواره سخن یا مهارتی جدید و جذاب به مخاطب خود ارائه دهید. از سخنان تکراری بپرهیزید و به نکاتی اشاره‌کنید که مخاطب را به دنبال رفع نیاز خود، به تماشای ادامه ویدئو ترغیب کند.

تبلیغات جذاب

عنوان جذاب ساختنی است

عنوان‌های جذاب درواقع عبارت‌هایی هستند که کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد و در کمتر از چند صدم ثانیه، کاربر را به کلیک کردن بر روی آن ترغیب می‌کند. اما چطور یک عنوان جذاب بسازیم؟

- استفاده از اعداد یکی از کلیشه‌ای‌ترین ترفندهایی است که همواره کارآمد بوده است. برای مثال، «10 شغل پول‌ساز در جهان»

- کلمات عجیب و اغراق‌آمیز می‌توانند برای کاربران چشمگیر باشند. این نوع کلمات می‌توانند حس کنجکاوی مخاطب را قلقلک دهند.

- با سؤالی شروع کنید که مخاطب به دنبال پاسخ آن است. برای مثال، «چگونه بیش از 1000 دلار درآمد از یوتیوب داشته باشیم؟»

- بهتر است عنوان شما طولی بین 50 تا 70 کاراکتر داشته باشد.

نقش دیسکریپشن و تگ را فراموش نکنید

دیسکریپشن، مشابه بخش کپشن در اینستاگرام است که احتمالاً با آن آشنا هستید. زمان ویدئوی شما ممکن است 2 ساعت باشد و در این صورت، یک عنوان به‌تنهایی نمی‌تواند برای کاربر گویا باشد. بنابراین، نقش دیسکریپشن در اینجا پررنگ‌تر می‌شود. توضیح خلاصه‌ای از موضوعاتی که در ویدئو به آن پرداخته‌شده است و ارتباط آن با عنوان ویدئو را می‌توانید در قسمت دیسکریپشن به‌صورت شفاف و گویا بیاورید. رعایت این موضوع به مشاهده بیشتر محتوای شما کمک کرده و باعث افزایش میزان درآمد دلاری شما از یوتیوب می‌شود. 

همچنین تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید بهینه و مرتبط با ویدئوی شما باشد. حساسیت یوتیوب بر تگ‌ها بالا است و ویدئوهایی با تگ‌های بی‌شمار و نامربوط را طرد می‌کند. بهتر است از تگ‌های انگلیسی نیز استفاده کرده و برای یافتن بهترین تگ‌ها، از ابزارهای سرچ استفاده کنید.

سخن پایانی

چطور میشه از داخل ایران به درآمد دلاری رسید؟ دو تا مسئله هست: اول اینکه یاد بگیریم چطوری و فرصت ها رو بشناسیم و دوم خدمات مورد نیازش رو برای دریافت درآمد ارزی از داخل ایران تامین کنیم. خب، ماموریت ارزیشو دقیقا همینه: آموزش + خدمات . ما در مورد هر روشی که بشه ازش درآمد دلاری داشت تولید محتوا می کنیم و با همکاری شرکت های برتر، دسترسی به خدمات ارزی مورد نیاز رو برای کسب درآمد دلاری تسهیل می کنیم.

رسیدن به درآمد دلاری و کسب درآمد از یوتیوب نیازمند این است که بخاطر داشته باشید در حال حاضر یوتیوب توجه و علاقه مخاطب به محتوای شما را مقدم بر هر چیز دیگری می‌داند. توجه داشته باشید که افزایش درآمد از یوتیوب تنها در صورت انتشار محتواهای جذاب و منظم در کانال شما امکان‌پذیر است. بنابراین، پیش از هر چیز به فکر بالا بردن مهارت و توانایی خود در تولید ویدئوهای باکیفیت بوده و از همان قدم اول به فکر کسب درآمد فوری نباشید.

دقت کنید که سابسکرایبرهای جعلی نه‌تنها موجب رشد کانال شما نمی‌شوند، بلکه سقوط و نابودی آن را در پی‌دارند. بنابراین با صبر و پشتکار و طبق استراتژی درستی پیش بروید تا شاهد دستیابی به درآمد دلاری بالایی باشید.  اگر به کسب درآمد از یوتیوب و آشنایی با مسیرهای درآمد دلاری در ایران علاقه دارید، مقالات وبسایت کسب و نقد کردن درآمد دلاری arzisho.com را از دست ندهید.