شناسه خبر : 36439 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

در تور کیش از بازار صفین کیش دیدن کنید

یکی از مراکز خریدی که موردتوجه اغلب مسافران تور کیش قرار می‌گیرد، بازار عرب‌های این جزیره است.

در تور کیش از بازار صفین کیش دیدن کنید

 این بازار در شمال غربی کیش و در منطقه بومی‌نشین جزیره، در نزدیکی ساحل قرار دارد. نام دیگر بازار عرب‌ها بازار صفین است که محلی برای فروش لوازم‌خانگی، پوشاک، لوازم آرایش، اسباب‌بازی، ابزار ماهیگیری، عطر و ادکلن، غذاهای محلی و خوراکی‌های خوشمزه به‌علاوه کیف و کفش‌های با قیمت‌های به صرفه و مناسب در جزیره محسوب می‌شود.

شما می‌توانید صنایع‌دستی جزیره را از این بازار تهیه کنید و به‌عنوان سوغات و یادگار جزیره به دیار خود ببرید. به همین دلیل اکثر مسافران تور کیش از تهران خریدهای خود را از این بازار انجام می‌دهند تا جدای از قیمت تور کیش، بخشی از هزینه‌های سفر را با خریدهای با قیمت مناسب‌تر کاهش دهند.

برای مشاهده آخرین قیمت تور کیش در علی بابا کلیک کنید.

این بازار چندان بزرگ نیست و نزدیک به ۵۰ سال قدمت دارد. گردانندگان غرفه‌های این بازار، بومیان جزیره کیش هستند که اغلب با زبان عربی با مشتریان خود صحبت می‌کنند. علاوه‌بر واحدهای تجاری در این بازار چند شعبه بانک برای انجام تراکنش بانکی نیز وجود دارد که نیاز مسافران و گردشگران را برطرف می‌کند.

 اگر قصد رفتن به این بازار و خرید را دارید، می‌توانید صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۰ شب از این بازار دیدن کنید. فضای بازار صفین کیش حال‌وهوای زندگی واقعی و بومی مردمان ساکن این دیار را بیان کرده و حتی برای دقایقی هم که شده افراد را از فضای مدرن، لوکس و پرزرق‌وبرق کیش خارج می‌کند. از مکان‌های نزدیک به بازار برای سیاحت، اسکله گردشگری میرمهنا است که می‌توانید لحظاتی به‌یادماندنی را در آنجا بگذرانید.

انواع هتل‌ها در تور کیش از تهران

کیش به‌دلیل مسافرپذیر بودن انواع مختلفی از هتل‌های رده بالا و لوکس را تا هتل‌های معمولی و کم ستاره به خود اختصاص داده است. رزرو هر هتل بسته به تعداد ستاره‌ها، تعداد تخت اتاق و خدماتی که ارائه می‌شود، بر قیمت تور کیش اثرگذار خواهد بود. همان‌طورکه می‌دانید هزینه تور کیش از تهران، خصوصا در بخش تفریحات بسیار بالا است.

پس هزینه‌ای که شما بابت رزرو تور کیش پرداخت می‌کنید، فقط شامل بلیط رفت‌وبرگشت و رزرو هتل موردنظر می‌شود. اگر هتل خاصی مد نظر شما است، مثلا دوست دارید در یکی از پرستاره‌ترین هتل‌های کیش از جمله هتل مارینا، ترنج یا داریوش اسکان پیدا کنید، می‌توانید تورهایی را رزرو کنید که چنین خدماتی دارند یا خودتان از طریق سامانه‌های رزرو‌ آنلاین، هتل موردنظر خود را انتخاب و برحسب تعداد تخت، امکانات هر اتاق و تعداد شب‌هایی که اسکان دارید، اقدام به رزرو اتاق کنید.

ساحل کیش

اکثر هتل‌های پنج ستاره خود یک فضای تفریحی، گردشگری و اقامتی کامل هستند؛ زیرا مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و ورزشی مثل سالن‌های بیلیارد و ماساژ را به خود اختصاص داده‌اند و برخی از آن‌ها حتی بازارهای مختص به خود را دارند.

شما در جزیره کیش می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. برای مثال اگر عاشق هیجان هستید، می‌توانید از تفریحات مختلف آبی منطقه مثل چتر سواری، غواصی یا جت اسکی استفاده کنید. از طرفی اگر از هیجان می‌ترسید، می‌توانید به قایق‌سواری روی آب‌های جزیره بسنده کنید و از این فضای آرامش‌بخش لذت ببرید.

از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری کیش می‌توانیم به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، ساحل مرجانی، شهر باستانی حریره، آب‌انبار دوقلو، پارک دلفین‌ها و اسکله تفریحی اشاره کنیم که البته فقط بخش کوچکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری جزیره را تشکیل می‌دهند.

هزینه سفر به جزیره کیش

کیش

همان‌طورکه گفتیم هزینه تمام شده سفر به کیش بالا است، پس اگر دوست دارید با یک برنامه‌ریزی کامل، از ابتدا باعث کاهش این هزینه‌ها شوید، کافی است از تورهای لحظه آخری و آفرهای سامانه‌های رزرو آنلاین و ایرلاین‌ها استفاده کنید. در چنین مواقعی باید همواره آمادگی سفر در لحظه را داشته باشید. از طرف دیگر سفر به کیش در مواقعی که مسافران کم‌تری به این جزیره مسافرت می‌کنند، مثل فصول گرم‌تر هم می‌تواند ارزان‌تر تمام شود؛ زیرا شما از ابتدای رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و حتی استفاده از تفریحات و سرگرمی‌ها با کاهش قیمت‌ها روبرو خواهید شد. درست است که هوا در فصل‌های گرم چندان باب میل نیست، اما از آن طرف شب‌های بندر کیش حال‌وهوای دیگری دارد.

از دیگر شیوه‌های کاهش هزینه سفر در کیش، مسافرت در مواقعی به جز تعطیلات است؛ زیرا در این زمان بخش زیادی از مردم به سمت جزیره حرکت می‌کنند و مشخصا با هجوم مسافران، هزینه‌ها نیز بالاتر می‌رود. همچنین سفر در روزهای اول و میان هفته هم معمولا ارزان‌تر تمام می‌شود و تجربه نشان داده است که رزرو بلیط تور کیش در زمان‌های کم ترددتر مثل وسط روز و عصرها بهتر از دیگر زمان‌ها خواهد بود.

یکی از زمان‌هایی که بیشتر مردم به کیش سفر می‌کنند، اعیاد مختلف خصوصا عید باستانی ما یعنی عید نوروز است. همین مساله باعث می‌شود که هزینه رزرو تور خصوصا تور کیش از تهران که طرفداران بیشتری دارد، به شکل قابل‌توجهی بالاتر رود. به همین دلیل پیشنهاد ما برای کاهش هزینه خصوصا کاهش قیمت تور کیش، خرید بلیط درست قبل از تعطیلات عید نوروز و زمانی است که مردم در حال رسیدگی به امور آخر سال، خرید، خانه‌تکانی و حسابرسی هستند.

منبع : تور کیش (https://www.alibaba.ir/tour/iran-kish_island)