شناسه خبر : 35767 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

محافظ تشک و نقش آن در دوام تشک خوشخواب

مطالعه این مطلب به کسانی که مایلند از دوام و زیبایی تشک خود محافظت کنند توصیه می‌شود.

محافظ تشک و نقش آن در دوام تشک خوشخواب

تشک بزرگترین بخش بستر و از مهم‌ترین ملزومات خواب است. تاثیر قوی آن در نمای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب بر کسی پوشیده نیست. اما اگر به‌خوبی از آن مراقبت نشود ممکن است با نمای بد و جلوه نامناسب نقش معکوسی در این مورد اجرا کند.

تشک‌های مدرن و امروزی اغلب سنگین و حجیم بوده و رویه آنها به‌راحتی قابل شستشو نیست. به‌منظور حفظ دوام، نظافت و زیبایی این محصولات محافظ تشک ابداع شده است.

در این مطلب به بررسی این محصول و نقش آن در دوام تشک خوشخواب خواهیم پرداخت. در مسیر نوشتار به انواع محافظ، تفاوت‌ها و کاربردهای متنوع آنها نیز اشاره‌ای خواهیم داشت. شما هم اگر مایل به کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

محافظ تشک چیست؟ و چه نقشی در دوام تشک ایفا می‌کند؟

تشک را می‌توان پرکاربردترین اجزای بستر نامید. تماس مداوم و اعمال فشار وزن بر روی آن بر ترکیب ظاهری آن اثر گذاشته و آن را از شکل اصلی خارج می‌کند. هم‌چنین تاثیر عوامل خارجی و مواد شیمیایی موجود در محیط قادر است بافت و رنگ تشک را تحت‌تاثیر قرار دهد.

تشک‌های مدرن یا خوشخواب دارای مزایای فراوانی هستند. از جمله، به لحاظ طبی منطبق با ساختار بدنی تهیه می‌شوند تا از اعمال فشار و مشکلات ثانویه بر بدن پیشگیری کنند. اما در کنار این مزایا نقطه ‌ضعف‌هایی نیز دارند.

برای مثال بسیاری از انواع خوشخواب را نمی‌توان به‌صورت مستقیم شستشو داد. تاثیر مخرب آب و مواد شوینده و شرایط دشوار خشک کردن این ملزومات در بسیاری موارد این کار را عملا غیرممکن می‌کند.

محافظ تشک به پوششی از جنس مقاوم و مرغوب اطلاق می‌شود که دارای خواص ویژه برای نگهداری تشک بوده و از آن در برابر عوامل مخرب خارجی محافظت می‌کند.

مشخصات کلی محافظ تشک

انواع محافظ تشک دارای مشخصات عمومی برای حفظ سطح و بدنه تشک هستند. پارچه مخصوص به‌کار رفته در آنها ضمن مراقبت از یکپارچگی تشک آن را در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی نیز محافظت می‌نماید.

در یک نگاه کلی مشخصات زیر به این نوع محافظ‌ها اطلاق می‌شود:

  • دیواره توری جهت تهویه

  • پارچه لمینت و غیرقابل نفوذ در برابر مواد زاید و اشعه خورشید

  • قابلیت شستشوی آسان

  • حفظ ثبات کلی تشک و رنگ و جلای آن

  • قیمت مناسب

  • ضد تعریق

  • بی‌صدا

  • ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال

  • نفوذناپذیری مایعات که در مورد انواع محافظ با خاصیت ضدآب به این نکات افزوده می‌گردد.

در ادامه مطلب به‌ بررسی تک‌تک این موارد پرداخته و مزایای کاربرد آن را یادآور می‌شویم.

گرم و نرم

چرا محافظ تشک پرفروش است؟

نقش مثبت این لایه محافظ در ثبات کیفیت تشک باعث شده تا استقبال خوبی از آن به‌عمل آید. گرچه کاربرد اصلی این کالا در تشک‌های خوشخواب و مدرن است اما استفاده از آن در سایر مدل‌های کالای خواب نیز میسر است. 

یک دلیل مهم دیگر در اقبال عمومی نسبت به این کالا مقایسه قیمت مناسب آن در مقایسه با هزینه به‌نسبت زیادی است که بابت خرید تشک پرداخت می‌شود. در واقع با تهیه این محافظ با قیمت به‌مراتب کمتر، تشک را در برابر آسیب و تخریب بیمه می‌کنید.

چگونه رنگ و ظاهر تشک خوشخواب را مثل روز اول نگه داریم؟

تابش اشعه ماوراءبنفش خورشید حتی به‌صورت غیرمستقیم قادر است رنگ منسوجات را تحت تاثیر قرار داده و ضعیف کند. اگر به لایه‌های زیرین و غیرقابل دسترس ملحفه و سایر اجزای بستر توجه کنید این اثر را به‌خوبی مشاهده خواهید نمود. 

یکی از بهترین عملکردهای محافظ نگهداری رویه در برابر این مشکل است. این لایه با محافظت از تشک در برابر اشعه خورشید و تاثیرات مخرب آن باعث می‌شود تا حتی پس از مدت‌ها استفاده از آن کیفیت رنگی کاملا حفظ شده و جلوه ظاهری از بین نرود.

کدام مدل محافظ تشک مورد نیاز شماست؟

این محصول کمکی کالای خواب در اشکال و نمونه‌های متنوعی عرضه می‌شود. اما از لحاظ کاربردی دو دسته اصلی محافظ تشک معمولی و ضدآب شناخته شده‌ترین‌ها هستند.

نوع معمولی ضمن پوشاندن کامل سطح و دیواره‌های جانبی تشک آن را از گرد و غبار و ریزگردهای معلق در هوا مصون کند. هم‌چنین امکان لکه‌دار شدن رویه تشک را منتفی می‌کند. این نوع محافظ برای استفاده‌های عمومی و کاربرد در مناطق و موقعیت‌های عادی بسیار مفیدند.

محافظ ضدآب و کابردهای آن

نوع دیگر محافظ تشک علاوه بر مزایای گفته شده دارای خاصیت ضدآب نیز هست. نوشیدن مایعات در بستر، تعریق، خروج مایعات ترشح شده از بدن و عوامل دیگر از این دست از جمله مواردی هستند که به ایجاد لکه بر روی سطح تشک منجر شده و نمای زشت و زننده‌ای به آن می‌دهند.

در مناطق مرطوب با آب و هوای شرجی علیرغم تمام مراقبت‌ها گاه لکه‌های زردرنگی بر سطح بستر پدید می‌آید. بنابراین در انتخاب نوع محافظ بهتر است به محل و شرایط زندگی خود توجه داشته باشید.

 برخی از این لکه‌ها ممکن است با بخارشوی یا پاشیدن جوش شیرین کمرنگ شده یا به طور کامل پاک شوند. اما در مورد لکه‌های سمج با ماندگاری بالا موضوع قدری پیچیده‌تر است.

بعضی لکه‌ها هرگز به‌طور کامل پاک نمی‌شوند!

یادآوری یک نکته لازم به‌نظر می‌رسد و آن اینکه برخی از لکه‌ها مانند مواد پروتئینی و مایعات حاوی مواد معدنی در اثر دما یا مواد شوینده تغییر ماهیت داده، در محل خود تثبیت می‌شوند. در چنین حالتی پاک کردن آنها می‌تواند به قیمت از بین رفتن ساختار پارچه تمام شود. به این ترتیب و با توجه به ممنوعیت کاربرد آب و برخی شوینده‌ها در پاک‌سازی تشک‌های خوشخواب بهتر است از همان ابتدا از بروز چنین مشکلی پیشگیری به‌عمل آید.

استفاده از محافظ تشک ضدآب راه حلی عملی و آسان برای این موضوع است. جنس عایق و نفوذناپذیر این پوشش مانع از جذب و نفوذ رطوبت و مواد آلوده کننده بوده و از لکه‌دار شدن بستر پیشگیری می‌نماید.

تشک

سخن پایانی و معرفی کالا...

چنان‌که ملاحظه شد محافظ تشک در دو نوع عادی و ضدآب و با قیمت مناسب امروزه به کالایی بسیار پرمخاطب تبدیل شده است. علت را می‌توان در استفاده آسان و کاربردی و قیمت مناسب آن جستجو کرد. 

مزایایی مانند حفظ بدنه بیرونی تشک، ثبات رنگ و جلوه ظاهری، شستشوی آسان و نفوذناپذیری در برابر آلودگی و اشعه مخرب خورشید و موارد مشابه در این مورد موثرند.

کاربرد نمونه‌های محافظ ضدآب با مزایای خاصی که دارد توانسته جایگاه خوبی میان کاربران تشک های خوشخواب پیدا کند. پیشگیری از بروز لکه‌های مختلف و خصوصا ممانعت از ایجاد لکه های ماندگار از بزرگترین محاسن کاربرد این ملزومات به شمار می‌رود.

مزیت‌هایی مانند داشتن خواص ضدحساسیتی، آنتی باکتریال و ضد تعریق بودن این محافظ‌ها بر محبوبیت آنها بین خانواده‌ها افزوده است. ضمنا با وجود کاربرد لایه ضدآب هیچ‌گونه صدایی در این محصولات وجود نداشته و ابدا در خواب اختلال ایجاد نمی‌کند.

در این بخش به معرفی دو نمونه از محافظ تشک موجود در بازار می‌پردازیم:

محافظ تشک پارمیس از انواع ضدآب بوده و با دارا بودن مزیت آنتی‌آلرژیک بسیار کاربردی است. استفاده از تکنولوژی گردش هوای آزاد به تهویه هوای اتاق کمک کرده و محیط را برای خوابی آرام و عمیق مهیا می‌کند.

نرمی و لطافت و آرامش این محصول باعث شده تا از آن استقبال خوبی صورت گیرد. خواصی مانند ضدتعریق بودن و ممانعت از نفوذ باکتری و مواد زاید نیز آن را به محصولی پرطرفدار تبدیل کرده است. وجود این مجموعه مزایا در محصول فوق مانع از تجمع قارچ و باکتری شده و از تولید بوی نامطبوع در فضای اتاق خواب پیشگیری می‌کند.

طراحی جذاب، بافت و ساختار ظریف و دوخت زیبای آن به نقش مثبت در نما و چیدمان اتاق خواب کمک شایانی می‌نماید.

محافظ تشک زنیت محصولی از این شرکت و دارای مزیت‌های ضد آب و آنتی آلرژیک است. محافظت تمام و کمال این پوشش از تشک بر عمر مفید آن افزوده و تشک را در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت می‌نماید. 

کاربرد فن‌آوری AEX در این محافظ باعث شده تا مقاومت به‌مراتب بیشتری در برابر نوسانات دما و فشار داشته باشد.

دیواره بلند و توری این محصول برای همه انواع تشک و نمونه‌های خارجی به‌خوبی عمل کرده و مانع از گردش هوا در محیط تشک نمی‌شود.

خاصیت ضدرطوبت در این محافظ تشک را در مناطق مرطوب و شرجی از لکه‌دار شدن و مشکلات مشابه محافظت کرده و از نمدار و بد بو شدن تشک و محیط پیشگیری می‌کند.

پارچه مصرفی در این محافظ وارداتی و از جنس حوله‌ای است. این رویه محافظ لمینت شده و با دوخت زنیت تهیه می‌گردد.

این دو نمونه‌ و سایر محصولات خریداری شده از شرکت گرم و نرم را با گارانتی صحت و سلامت کالا و خدمات پس از فروش دریافت می‌کنید. هم‌چنین ارسال این موارد رایگان و خدمات آن در سراسر کشور به مشتریان تعلق می‌گیرد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات لازم غیر از مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی گرم و نرم، می‌توانید از کارشناس فروش یا مشاوران سایت کمک بگیرید. تماس تلفنی و ورود به سایت نیز از راه های برقراری این ارتباط هستند.

 مهین مکتبی