شناسه خبر : 5125 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

آی‌فون۶ در سه روز نخست ورودش به بازار ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

فروش 10 میلیون آی‌فون6 در سه روز
نوشت: آی‌فون6 در سه روز نخست ورودش به بازار 10 میلیون نسخه فروش داشته است. جالب است بدانید آی‌فون5 در همین دوره زمانی، یعنی سه روز اول فروش پنج میلیون فروخت. البته این فروش 10 میلیونی یک سورپرایز برای فروش نبود اگر چینی‌ها در آن سهیم بودند، اما وقتی که به کشورهای عرضه‌کننده آی‌فون تا امروز نگاه کنید «چین» را نمی‌بینید و این همان چیزی است که شما را سورپرایز خواهد کرد. در حال حاضر آی‌فون6 در 10 کشور عرضه می‌شود. اما عرضه در چین هنوز به طور رسمی شروع نشده است و پیش‌بینی می‌شود با آغاز فروش در چین، به رکورد فوق‌العاده‌ای دست یابد. از 26 سپتامبر (سه روز دیگر) قرار است پیش‌فروش آی‌فون6 در 20 کشور دیگر هم آغاز شود.

نازک‌ترین تلفن‌ هوشمند دنیا
نوشت: اوایل ماه جاری تلفن هوشمندی در کشور چین تولید شده است که تنها 1/5 میلی‌متر ضخامت دارد. این تلفن هوشمند که GioneeElife S5.1 نام دارد، به خاطر همین باریکی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. این تلفن هوشمند 133 گرم وزن دارد و مجهز به یک صفحه نمایش 8/4‌اینچی سوپر امولد است و رزولوشن 720 در 1280 پیکسلی دارد. این تلفن همراه از پردازنده چهارهسته‌ای کوالکوم 400 و دو گیگابایت رم برای پردازش استفاده می‌کند. حافظه داخلی این تلفن همراه هوشمند 16 گیگابایت بوده و از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کند. دوربین اصلی این تلفن همراه هشت مگاپیکسلی بوده و دوربین جلو که برای مکالمه تصویری و عکس سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد هم پنج مگاپیکسلی است.

جیتکس ۲۰۱۴ از ۲۰ مهر در دوبی
نوشت: یکشنبه ۲۰ مهرماه برابر با ۱۲ اکتبر، سی و چهارمین نمایشگاه جیتکس و هفته فناوری جیتکس در شهر دوبی افتتاح خواهد شد و به مدت پنج روز تا پنجشنبه ۲۴ مهر‌ماه برابر با ۱۶ اکتبر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نمایشگاه GITEX2014، در موضوعات و بخش‌های متنوعی شامل شبکه و امنیت، شرکت‌های کوچک و متوسط، سخت‌افزار، ارتباطات و مخابرات، دولت الکترونیک، کسب و کار دیجیتالی، بازاریابی دیجیتال، موبایل و ارتباطات سیار، اپلیکیشن و محتوا، تجارت الکترونیک و نرم‌افزار، فناوری رایانش ابری، راهکارهای اقتصادی و کارآفرینی، فناوری بی‌سیم و بسیاری موارد مرتبط با این موضوعات برگزار می‌شود.

گوگل دیتاسنتر جدید تاسیس می‌کند
نوشت: گوگل در یکی از بلاگ‌هایش اعلام کرده به منظور گسترش مراکز داده خود در اروپا، دیتاسنتر تازه‌ای را در Eemshaven هلند راه‌اندازی می‌کند. به گفته گوگل بیش از ۶۰۰ میلیون یورو (معادل ۷۷۲ میلیون دلار) برای ساخت این دیتاسنتر هزینه خواهد شد. گوگل بیش از ۱۰ مرکز داده در آمریکا، اروپا و آسیا دارد. سال گذشته گوگل دو دیتاسنتر را در تایوان و سنگاپور راه‌اندازی کرد. به گفته گوگل در این پست، این مرکز جدید بیش از هزار شغل ایجاد می‌کند و از سال ۲۰۱۷ به طور کامل وارد فاز عملیاتی خواهد شد. قیمت ارزان زمین، تمرکز نیروگاه‌های برق هلند و همچنین جذب سریع و آسان نیروی انسانی متخصص از دانشگاه خرونینگن هلند احتمالاً دلایل انتخاب این شهرک برای ساخت دیتاسنتر جدید گوگل به شمار می‌روند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها