شناسه خبر : 21225 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اپل از حرف خود درباره اندازه تلفن برگشت

تغییر عقل سلیم اپل طی دو سال

آخرین انقلاب اپل در طراحی تلفن همراه، آی‌فون ۴ بود، آی‌فون۵ هم با تغییرات ظاهری بسیار کم، عده زیادی را مایوس کرد. کاربران در آرزوی آی‌فونی با طراحی ظاهری بسیار متفاوت‌تر بودند، در نتیجه این انتظارات در آی‌فون۶ در انتها محقق شد.

آخرین انقلاب اپل در طراحی تلفن همراه، آی‌فون 4 بود، آی‌فون5 هم با تغییرات ظاهری بسیار کم، عده زیادی را مایوس کرد. کاربران در آرزوی آی‌فونی با طراحی ظاهری بسیار متفاوت‌تر بودند، در نتیجه این انتظارات در آی‌فون6 در انتها محقق شد. اما این اتفاق باید دو سال پیش‌تر به وقوع می‌پیوست، زمانی که اکثر تلفن‌های همراه اندرویدی دارای صفحات پنج‌اینچی یا حتی بزرگ‌تر بودند. شاید بعضی از شما تبلیغ‌های تلویزیونی اپل را به یاد بیاورید که با نمایش نحوه قرار گرفتن آی‌فون5 در دست، گوینده شروع به توضیح دادن این مساله می‌کرد که عقل سلیم به ما می‌گوید تنها، سایز نمایشگر چهار اینچی آی‌فون5 با دست انسان سازگاری کامل دارد و طوری وانمود می‌کرد که سایزهای بزرگ‌تر با دست انسان سازگاری ندارند. حال بعد از دو سال نظر اپل در رابطه با عقل سلیم تغییر کرده و دو آی‌فون جدید 6 و 6 پلاس را با اندازه‌های نمایشگر 7/4 و 5/5 اینچ به بازار عرضه کرده است. هر دو گوشی دارای طراحی جدید و صفحه نمایشگرهای بزرگ‌تر از آیفون‌های قبلی هستند. روزهایی که ما با نمایشگرهای 5/3 و 4 ‌اینچی کار می‌کردیم و احساس می‌کردیم که این نمایشگرها به قدر کافی بزرگ هستند به سر آمده است. در حال حاضر، دو آی‌فون جدید در مقایسه با آی‌فون‌های قبلی بسیار بزرگ‌تر هستند و اپل در انتها تسلیم بازار شد و نتوانست سیاست‌های خود را بر مشتریان خود اعمال کند.
با وجود اینکه اولین باری است که اپل دست به ساخت گوشی‌های بزرگ می‌زند اما هیچ‌گونه نوآوری در این حرکت وجود ندارد و این برداشت می‌شود که اپل بیشتر به دنبال نوآوری‌های دیگر شرکت‌ها، در حال حرکت است. البته این امر نیز حائز اهمیت است که با تکنولوژی‌های موجود و تعدد برندها و حجم عظیم گوشی‌های حال حاضر، امکان نوآوری بسیار سخت‌تر شده است. به طور مثال گوشی گلکسی نوت با اندازه نمایشگر 3/5 اینچ شروع کرد و در حال حاضر اندازه آن 7/5 اینچ است و میلیون‌ها واحد از این سری به فروش رفته است. گوشی‌های رقیب دیگر نیز دارای اندازه‌هایی در همین حدود هستند. در واقع اپل اگر وارد بازار گوشی‌هایی با این سایز نمی‌شد قسمت عمده‌ای از بازار را از دست می‌داد. حال سوال این است که آیا اپل عملکرد خوبی با عرضه این دو مدل جدید داشته است یا خیر؟ در جواب باید گفت نباید انتظار نوآوری‌های سال‌های پیش اپل را داشت، اما با توجه به شرایط موجود خوب عمل کرده است.

سخت‌افزار
به غیر از اندازه نمایشگر و تفاوت‌های سخت‌افزاری بسیار کوچک، تفاوت عمده‌ای بین آی‌فون6 و آی‌فون6 پلاس وجود ندارد و آنها شبیه یکدیگر هستند. چهار پرچمدار اپل از آی‌فون 4 تا 5‌ اس، همگی دارای اشکال چهارگوش و بلوک مانند بودند، اما در سری6، لبه‌ها گرد و نرم‌تر شدند. به غیر از صفحه نمایش که از جنس شیشه است، تمام بدنه از جنس آلومینیوم است. با توجه به سیاست‌های اپل برای یکپارچه‌سازی محصولات خود، بدین معنی که تمامی محصولات اپل باید با یکدیگر به صورت یکپارچه کار کنند، این امر در سخت‌افزار آی‌فون6 هم نمایان است. آی‌فون‌های 5 و S5 هر دو دارای لبه‌های راست بودند اما در آی‌فون6 این لبه‌ها منحنی مانند شده‌اند و بدنه با لبه‌ها به صورت یکپارچه از یک جنس ساخته شده‌اند. در نزدیکی لبه‌ها که بدنه آلومینیومی به شیشه نمایشگر نزدیک می‌شود، شیشه نمایشگر با شیب ملایمی به سمت پایین انحنا پیدا می‌کند. به طور کلی آی‌فون6 احساس تازه‌ای در دستان‌تان به شما می‌دهد.
هر دو آی‌فون از نسل‌های قبلی خود باریک‌تر هستند. قطر آی‌فون5 اس در حدود 7/6 میلیمتر است در حالی که قطر آی‌فون6، 9/6 میلیمتر و 6 پلاس، 1/7میلیمتر است. آی‌فون6 را به راحتی می‌توان در دست گرفت و با توجه به لبه‌های صاف آن احساس بهتری نسبت به S5 که دارای لبه‌های تیزتر بود به شما می‌دهد. اما در مورد آی‌فون6 پلاس نمی‌توان همین نظر را داشت زیرا اندازه آن بزرگ‌تر است.
آی‌فون6 پلاس بسیار بزرگ‌تر از ظاهر آن است، اما اگر به گوشی‌های بزرگ عادت داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید با آن کنار بیایید. در مقایسه با گوشی نوت سامسونگ که یک گوشی در کلاس آی‌فون6 پلاس است، 6 پلاس 7 میلیمتر بلندتر، 4/1 میلیمتر کم‌عرض‌تر ، 2/1 میلیمتر باریک‌تر است. هر دوی این گوشی‌ها دارای عرض بزرگی هستند به طوری که اگر دستان بزرگی هم داشته باشید در نگه‌داشتن آنها در دستان‌تان برای مدت طولانی به مشکل بر‌خواهید خورد. در دست گرفتن نوت ساده‌تر از 6 پلاس است، زیرا نوت دارای لبه‌های صاف‌تر و جنس قاب با بافت چرم‌مانند است اما 6 پلاس دارای لبه‌های گرد و جنس آلومینیومی است که در دست نگه‌داشتن آن را کمی سخت‌تر می‌کند.
اما صفحه نمایش گوشی لزوماً نباید اندازه گوشی را تعیین کند. به طور مثال گوشی جی3 ساخت شرکت ال‌جی دارای نمایشگر 5/5 اینچی است و احساس کاملاً متفاوتی نسبت به 6 پلاس به شما خواهد داد. در مقایسه با جی3، 6 پلاس 12 میلیمتر بلندتر، 2/3 میلیمتر عریض‌تر و 8/1 میلیمتر باریک‌تر است. جی 3 دارای لبه‌های استفاده‌نشده کمتر و قاب پشت‌گوشی دارای انحنای مناسبی است که در دست گرفتن آن را بسیار راحت‌تر می‌کند و شما دیگر نگران سرخوردن گوشی از دستان خود نخواهید بود.
هر دو گوشی 6 و 6 پلاس دارای نمایشگرهای IPS Retina HD هستند. اما 6 پلاس دارای صفحه نمایشگر با وضوح بالاتری نسبت به آی‌فون6 است. 6 پلاس دارای وضوح 1080 در 1920 است، بدین معنا که دارای چگالی پیکسلی 401 پیکسل بر اینچ است. این در حالی است که آی‌فون6 دارای وضوح تصویر 750 در 1334 است که چگالی تصویر آن 326 پیکسل بر اینچ می‌شود (چگالی تصویر آی‌فون6 با آی‌فون5 اس برابر است). کیفیت تصویر هر دو آی‌فون جدید بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد اما اگر آنها را کنار یکدیگر بگذارید و متن یا تصویری را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که 6 پلاس دارای تصویر شارپ‌تری نسبت آی‌فون6 است. البته این موضوع در حدی نیست که به خاطر آن آی‌فون6 پلاس را به جای آی‌فون6 انتخاب کنید. به علاوه نمایش رنگ‌ها در آی‌فون نسبت به گلکسی نوت واقعی‌تر است و دارای اشباع رنگی کمتری نسبت به نمایشگرهای Super AMOLED گلکسی نوت است و تصویر آن بسیار نزدیک به کیفیت تصویر مک‌بوک با نمایشگر رتیناست.
نمایشگرهای Retina HD دارای تکنولوژی جدیدی به نام dual-domain pixels هستند. این تکنولوژی در زاویه دیدهای غیرمستقیم کنتراست صفحه تصویر را حفظ می‌کند. این تکنولوژی به ساخت رنگ‌های تیره و شارپ‌تر شدن متون نیز کمک می‌کند. هر دو آی‌فون جدید نسبت به S5 دارای رنگ‌های سفید شفاف‌تری هستند. در کل
6 پلاس دارای رنگ‌های گرم‌تری نسبت به آی‌فون6 و S5 است. این امر بسیار خوب است که اپل این تکنولوژی را در آخرین محصولات خود به کار برده است. اما این تکنولوژی چندان هم جدید نیست زیرا قبلاً در گوشی‌هایی نظیر HTC One M7 و HTC One X نیز به کار رفته است.
طی سال‌های اخیر اپل به عنوان کمپانی تولیدکننده محصولات بسیار با‌کیفیت و با طراحی‌های بسیار مرغوب شناخته شده است. اما چند مورد وجود دارد که از آنها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اولین مورد، نوارهای آنتن کشیده شده در بالا و پایین آی‌فون‌های جدید است که همانند HTC One به شکیل شدن آن کمک کرده است، اما در بالا و پایین این نوارها، خط‌هایی نیز کشیده‌شده است که چشم‌نواز نیستند. مورد دوم، با اینکه گوشی باریک‌تر شده است اما دوربین کوچک‌تر نشده است و لنز از سطح گوشی خارج شده و احتمال ضربه خوردن و خراش برداشتن لنز (البته جنس لنز از یاقوت کبود است و خراش بر‌نمی‌دارد) را بیشتر می‌کند.
البته باید توجه داشت که نوارهای کشیده‌شده در بغل و پشت‌گوشی لازم هستند، زیرا در غیر این صورت در گوشی‌های آلومینیومی راه دیگری برای ورود سیگنال به گوشی وجود ندارد.
نکته آخر این است که بدنه آی‌فون جدید مستعد خراش برداشتن است و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید به طور حتم خراش‌های زیادی برمی‌دارد. البته می‌توانید از کیس استفاده کنید که در آن صورت باید بپذیرید که به قطر و اندازه گوشی شما اضافه شود.

NFC
اپل در ماه اکتبر سرویس پرداخت موبایل خود با نام Apple Pay‌ را راه‌اندازی خواهد کرد. نحوه کار این سرویس بدین صورت خواهد بود که آی‌فون6 و 6 پلاس با استفاده از تکنولوژی NFC که درون آنها تعبیه شده است می‌تواند در چند میلیمتری دستگاه پرداخت قرار گرفته و خرید شما را با استفاده از اطلاعات کارت اعتباری‌تان انجام دهد. این سرویس از دیگر سرویس‌های پرداخت بی‌سیم امن‌تر است زیرا دستگاه پرداخت و گوشی شما باید در چند میلیمتری یکدیگر قرار گیرند تا پرداخت انجام شود.
البته NFC در موارد دیگری به غیر از پرداخت موبایل نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال برای باز کردن درب و اتاق هتل، پرداخت بلیت وسایل نقلیه عمومی، جفت شدن اولیه گوشی‌های موبایل برای اتصال با بلوتوث و... کاربرد دارد. البته در حال حاضر امکان استفاده از این تکنولوژی تنها برای Apple Pay است و اپل امکان استفاده از آن را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نداده است. اما همانند سنسور شناسایی اثر انگشت که در ابتدا تنها برای خرید در آی‌تونز و باز کردن قفل آی‌فون بود و بعد از یک سال اپل تازه استفاده از این سنسور را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری باز کرد، این اتفاق برای NFC نیز خواهد افتاد.

نرم‌افزار
هر دو آی‌فون با iOS 8 به بازار عرضه می‌شوند. البته بررسی این نسل از iOS نیازمند پرونده‌ای جداگانه است اما می‌توان به نکات مهم آن اشاره کرد. اپل امکانات آی‌پد مینی را به 6 پلاس نیز داده است، با آی‌فون6 پلاس می‌توانید در حالت افقی کار کنید (تعدادی از اپ‌های داخلی همانند میل، تقویم و پیام‌ها هم دارای حالت عمودی و هم حالت افقی هستند). این امکان می‌تواند بازدهی استفاده از آی‌فون6 پلاس را افزایش دهد.
هر دو آی‌فون دارای امکان بزرگنمایی تصویر هستند. بدین صورت که تصویر، متن و آیکون‌ها را بزرگ‌تر می‌کند. امکان دیگر، حالت یکدستی است، که این حالت نیز برای هر دو آی‌فون وجود دارد، اما برای آی‌فون6 پلاس معقول‌تر به نظر می‌رسد زیرا دارای اندازه تصویر بزرگ‌تری است. روش کار این حالت بدین ترتیب است که با دو بار فشردن دکمه گوشی، این حالت فعال شده و قسمت بالایی صفحه که قابل دستیابی برای انگشتان دست‌تان نیست با تمام امکاناتی که در اختیار داشتید به پایین می‌آید. البته این حالت چندان بهینه نیست و کار کردن با آن چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد.
به نظر می‌رسد که 6 پلاس چندان راحت و کامل نیست، اما اگر بخواهید از اندازه تصویر بزرگ‌تر استفاده کنید این هزینه‌ای است که باید بپردازید. با 6 پلاس می‌توانید مقدار متن، پیام، ای‌میل و... بیشتری را بخوانید.

دوربین
در حالی که جنگ مگاپیکسلی میان تولیدکنندگانی مانند سونی، سامسونگ، ال‌جی و دستگاه‌های مایکروسافت (نوکیا) در حال شدت گرفتن است، ظاهراً شرکت اپل خود را از این نزاع کنار کشیده و نسبت به ورود به این جنگ احساس نیاز نمی‌کند و چسبیده به همان دوربین هشت مگاپیکسلی iSight با کارایی‌ای شبیه به همان که در s5 تعبیه کرده بود. در دوربین آی‌فون6 اگرچه دیافراگم و اندازه پیکسل‌ها تغییر نکرده است، اما تمرکز روی پیکسل یا همان Focus pixel بهبود قابل توجهی یافته است.
این تکنولوژی در بیشتر دوربین‌های DSLR و سامسونگ گلکسی S5 قبلاً استفاده شده است. خوشبختانه این تکنولوژی در گوشی‌های آی‌فون بسیار خوب عمل کرده است و در گرفتن عکس‌های با سرعت بالا عملکرد بسیار خوبی در فوکوس از خود نشان داده است.
اگر به قدرت پردازش بیشتری برای عکاسی نیازمندید، باید به سراغ آی‌فون6 پلاس بروید. در دوربین این نسخه از تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) اضافه استفاده شده است. این قابلیت برای کاهش تاری و همچنین گرفتن لرزش‌های طبیعی دست طراحی شده است. برای مقایسه عملکرد دو مدل آی‌فون در ساعات مختلف شب و در نورهای متفاوت چندین عکس گرفته شده است. در میزان نورگیری هیچ تفاوتی میان دو مدل نیست اما وقتی دو تصویر گرفته‌شده در شرایط یکسان را در اندازه استاندارد و مخصوصاً حالت زوم مقایسه کنید متوجه کیفیت عملکرد بیشتر آی‌فون6 پلاس خواهید شد.
دوربین 6 پلاس با چند پرچمدار دیگر نیز مقایسه شده است. تصاویر گرفته‌شده توسط این گوشی از اچ‌تی‌سی ام‌8 شارپ‌تر و با تعادل نوری سفید بیشتر است، اما در میزان نورگیری تفاوتی ندارند. در مقایسه با جی 3 ال‌جی، رنگ‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و نویز کمتری دارد. از S5 سامسونگ نور بهتری دارد، رنگ‌ها شفاف‌ترند و فوکوس عملکرد بهتری دارد. اما لومیا 1020 نور را بهتر از آی‌فون6 پلاس می‌گیرد اگرچه رنگ‌ها در 6 پلاس طبیعی‌تر و نویز کمتر است.
عکس‌های گرفته‌شده توسط لومیا 1020 در نور روز، تعادل نوری بیشتری نسبت به 6 پلاس دارد. S5 سامسونگ هم در نور روز یکی از مدعیان است، اگرچه در نور روز هم رنگ بهتری از خود ارائه می‌دهد و در نهایت آی‌فون به نسبت اچ‌تی‌سی تصاویر پویاتر، دقیق‌تر و با رنگ بهتری می‌گیرد.
این یک واقعیت است که دوربین آی‌فون همیشه و در تمام شرایط بهترین نیست اما به طور کلی در صدر قرار خواهد گرفت.

کارایی و عمر باتری
سال گذشته اپل آی‌فون 5 اس را به لطف تراشه A7 به عنوان اولین تلفن همراه با پشتیبانی 64 بیت تولید کرد. امسال اپل با تراشه A8 به عرصه رقابت آمده و ادعا می‌کند عملکرد پردازنده 25 درصد و عملکرد خروجی GPU، 50 درصد بهبود پیدا کرده است. این پردازنده دو میلیارد ترانزیستور دارد. تعداد شرکت‌هایی که چنین محصولاتی عرضه کرده‌اند بسیار کم است. به عنوان مثال پردازنده دسک تاپ هاسول اینتل حدود 4/1 میلیارد ترانزیستور دارد.
اپل به ندرت جزییات بیشتری ارائه می‌هد، اما بنچمارک‌ها نشان می‌دهد ما در جست‌وجوی یک پردازنده دو هسته‌ای 4/1 گیگاهرتزی هستیم.
سیاست اپل در رابطه با بیان نکردن ارقام و بیان تجربه کار با گوشی قابل درک است. زیرا پردازنده دو هسته‌ای 4/1 گیگاهرتزی با یک گیگابایت رم وجهه خوبی همانند اسنپ‌دراگون چهار هسته‌ای 5/2 گیگاهرتزی یا مدیا تک هشت هسته‌ای با دو یا سه گیگابایت رم ندارد. اما آی‌فون هیچ‌گونه مشکلی در پردازش کارهای سنگین ندارد و در این مورد میان 6 و 6 پلاس هیچ تفاوتی نیست. بازی‌ها به سادگی بار‌گذاری می‌شوند و مالتی‌تسکینگ به راحتی عمل می‌کند.
هنگامی که می‌خواهیم در مورد بنچمارک صحبت کنیم، مقایسه اپل و اندروید بسیار مشکل می‌شود، تنها چند تست وجود دارد که برای هر دو پلت فورم کار می‌کند. همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید آی‌فون در بعضی موارد عملکرد بهتر و در بعضی موارد عملکرد بدتری ارائه داده است. در بنچمارک سان‌اسپایدر آی‌فون بهترین عملکرد ثبت شده را به خود اختصاص داده است. در فعالیت‌های تک‌هسته‌ای در گیک‌بنچ به خوبی عمل کرده و در فعالیت چندهسته‌ای همگام با اسنپ‌دراگون جلو می‌رود. آی‌فون در بنچمارک بیس‌مارک ایکس بسیار بهتر عمل می‌کند اما در بنچمارک تری‌دی‌مارک عملکرد خوب خود را ادامه نمی‌دهد. باید توجه داشت که تعداد هسته و فرکانس پردازنده تنها معیارهای تعیین قدرت پردازنده نیستند و اپل این موضوع را با پردازنده دو هسته‌ای خود به خوبی نشان داده است. مزیت اصلی اپل 64 بیتی بودن پردازنده و سیستم عامل آن است. تا زمانی که اندروید L منتشر شود و سخت‌افزار مورد نیاز آن مهیا شود، اپل دارنده تنها سیستم‌عامل و سخت‌افزار 64 بیتی موبایل خواهد بود.
آی‌فون6 به همراه کمک پردازنده حرکتی، به نام ام‌8 به بازار عرضه می‌شود که امکان پشتیبانی از بارومتر را به غیر از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما به آن اضافه می‌کند. از آنجا که بارومتر می‌تواند اختلاف فشار هوا را اندازه‌گیری کند، در نتیجه می‌تواند به عنوان ارتفاع‌سنج نیز استفاده شود.
یکی دیگر از آثار جانبی سایز، در آی‌فون‌های ارائه‌شده میزان گرم شدن آنهاست. به طوری که نسخه کوچک‌تر (آی‌فون6) به دلیل کوچک‌تر بودن در هنگام بازی کردن گرم‌تر از آی‌فون بزرگ‌تر می‌شود. در واقع آی‌فون6 پلاس به ندرت مشکل گرم شدن دارد.
اگر شما مشکل انتخاب بین آی‌فون6 و نسخه بزرگ‌تر 6 پلاس را دارید، طول عمر باتری می‌تواند برای تصمیم‌گیری به شما کمک کند. این موضوع واضح است که آی‌فون6 پلاس دارای باتری بزرگ‌تری است در نتیجه طول عمر باتری بیشتر از آی‌فون6 است. اما این طول عمر بیشتر چقدر است؟ در تست پخش فیلم آی‌فون6، 10 ساعت و 19 دقیقه، این مقدار حتی کمتر از آی‌فون5 اس که سال گذشته به بازار آمد و 10 ساعت و 50 دقیقه دوام آورد است. اما آی‌فون6 پلاس با انجام این تست زمانی که آی‌فون6 باتری‌اش تمام شد، 14 درصد باتری داشت. آی‌فون6 پلاس 12 ساعت در تست پخش فیلم دوام داشت. تمامی این نتایج کمتر از ادعای اپل در مورد طول عمر باتری است. اما با انواع تست‌های دیگر در شرایط متفاوت طول عمر باتری متفاوتی ممکن است به دست آید.
هر دو آی‌فون، تماس وای‌فای (WiFi calling) را پشتیبانی می‌کنند و دارای پروتکل بی‌سیم 802.11ac هستند (البته با پروتکل‌های a/b/g/n نیز سازگار است) که سال‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم. تماس وای‌فای، برای تماس‌های با‌کیفیت بر روی شبکه بی‌سیم روتر است. البته این نوع خدمات در کشور ما پشتیبانی نمی‌شود و در کشورهای پیشرفته نیز تعداد کمی از اپراتورها آن را پشتیبانی می‌کنند. از لحاظ تئوری با پروتکل بی‌سیم 802.11ac می‌توان به سرعت 433 مگابیت بر ثانیه رسید. اکثر کاربران از چنین سرعتی نمی‌توانند استفاده کنند، زیرا آی‌اس‌پی‌ها نیز با چنین سرعتی اینترنت ارائه نمی‌دهند، اما می‌توان مطمئن بود که دیگر گوشی شما اثر منفی بر روی سرعت اینترنت ندارد.

رقبا
با اندازه صفحه 7/4 اینچ آی‌فون 6 هنوز هم کوچک‌تر از بیشتر پرچمداران رقیب خود است. گلکسی اس 5؛ 1/5 اینچ، HTC One M8؛ 5 اینچ، Moto X؛ 2/5 اینچ و جی 3، 5/5 اینچ است. پس اگر به دنبال گوشی جدید پرچمدار خود می‌گردید که از آی‌فون
5 اس بزرگ‌تر باشد و از گوشی‌های ذکر شده کوچک‌تر، آی‌فون 6 انتخاب مناسبی برای شماست.
اگر نگاهتان به آی‌فون 6 پلاس است، در این کلاس گوشی‌ها، رقابت به شدت سخت‌تر است. اگر به دنبال سیستم عامل نیستید و تنها می‌خواهید از صفحه نمایشگر بزرگ گوشی به خوبی استفاده کنید و امکانات خوبی داشته باشید، تا ماه دیگر میلادی صبر کنید تا بتوانید گلکسی نوت 4 را خریداری کنید، این گوشی دارای نمایشگر 7/5 اینچی با وضوح کواد اچ‌دی یعنی با رزولوشن 1440 در 2560، نوت کمی کوتاه‌تر، کمی پهن‌تر و کمی قطورتر است، اما این ویژگی‌ها و لبه‌های راست آن باعث می‌شود بتوانید این گوشی را بسیار راحت‌تر از آی‌فون 6 که دارای لبه‌های گرد شده است، در دست بگیرید.
جی 3 نیز با نمایشگر کواد اچ‌دی انتخاب دیگری است که می‌توانید داشته باشید. شما حتی می‌توانید لومیا 1520 با نمایشگر 6 اینچ و سیستم‌عامل ویندوز موبایل را نیز خریداری کنید. آی‌فون‌های جدید در سه رنگ و در سایزهای 16، 64 و 128 گیگابایت عرضه می‌شود. ورژن 128 گیگابایتی بیشترین ظرفیتی است که تا به حال در گوشی‌های موبایل مشاهده شده است.

جمع‌بندی
برای اولین بار کاربران آی‌فون می‌توانند از قدرت انتخابی لذت ببرند که کاربران اندروید سال‌هاست از آن لذت می‌برند. تا قبل از امسال، خریداری آخرین مدل آی‌فون کار سختی نبود. یا آن را می‌خریدید یا نمی‌خریدید. اما امسال دو مدل آی‌فون وجود دارد که باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید و با اینکه هر دو دارای طراحی یکسان هستند، اما اندازه‌های متفاوت دارند و هر کدام دارای مزیت‌ها و معایب خاص خود هستند. آی‌فون 6 با نمایشگر 7/4 اینچی، دارای اندازه مناسبی است و بسیار راحت در دست جای می‌گیرد. آی‌فون 6 پلاس دارای نمایشگر 5/5 اینچی است که در دست گرفتن آن سخت‌تر است. اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای نزدیک به آی‌پد داشته باشید و باتری گوشی شما عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و از مزیت‌های اندازه نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کنید، می‌توانید آی‌فون 6 را انتخاب کنید. اپل همواره تصویری پیشرو و نوآور از خود بر جای گذاشته است، اما این تصویر در حال تغییر است و اپل دیگر تنها شرکت پیشرو و نوآور در جهان نیست و کمپانی‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر جهان رویه ابتکار و نوآوری را به سبک گذشته اپل در پیش گرفته‌اند. آی‌فون‌های معرفی‌شده نسبت به آی‌فون‌های سال‌های قبل دارای نوآوری‌های کمتری از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند و محصولات کاملی نیستند. اما اپل نشان داد که می‌تواند بعد از سال‌ها طراحی مکعبی آی‌فون را تغییر دهد و چهره‌ای مدرن‌تر با لبه‌های گرد به آن دهد. همچنین تولید سایز بزرگ‌تری از آی‌فون بعد از سال‌ها حرکت خیلی خوبی از طرف اپل بود، هرچند که این کار را باید دو یا سه سال پیش انجام می‌داد. باید امیدوار بود که اپل سریع‌تر با نیازهای کاربران همگام شود و در آینده این تغییرات را سریع‌تر در محصولات خود اعمال کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها