شناسه خبر : 16787 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سامسونگ از اس۶ و اس۶ اج رونمایی کرد

پرچمداران آمدند

بارسلون هفته گذشته شاهد رونمایی سامسونگ از محصولات جدیدش بود و سامسونگ دو مدل اس ۶ و اس ۶ اج را که بسیار به بدنه آیفون شباهت دارند‌، معرفی کرد.

بارسلون هفته گذشته شاهد رونمایی سامسونگ از محصولات جدیدش بود و سامسونگ دو مدل اس 6 و اس 6 اج را که بسیار به بدنه آیفون شباهت دارند‌، معرفی کرد.
همچنین خبرها حاکی از این است که این پرچمداران جدید در ۱۰ آوریل یعنی ۲۱ فروردین روانه بازارهای جهانی خواهد شد.
این دو محصول از صفحه‌نمایش‌هایی 1/5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن QHD بهره برده و به چیپست چهار‌هسته‌ای ۱۴‌نانومتری و ۶۴‌بیتی اگزینوس ۷۴۲۰ به همراه سه گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند.
این دو دستگاه با چیپست‌های ۶۴‌بیتی‌شان، اوج قدرت سامسونگ را نشان می‌دهند. سامسونگ در این مدل‌ها برای حافظه نیز مانند آیفون عمل کرده و درگاه میکرو اس‌دی را از تلفن حذف کرده است. این شرکت این دو مدل اسمارت‌فون را با حافظه‌های 32/64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد. حتی برخلاف مدل‌های قبلی که کاربران به باتری قابل تعویض دسترسی داشتند، سامسونگ در این مدل باز هم مانند آیفون عمل کرده و باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر را برای آن در نظر گرفته است. همانند اپل که هنگام رونمایی از آیفون6 از سیستم پرداخت (apple pay) خود رونمایی کرد، سامسونگ نیز برای این دو مدل جدید از سیستم پرداخت خود که آن را Samsung pay نامیده است، رونمایی کرد. جنس بدنه در این دو مدل دیگر پلاستیکی نبوده و سامسونگ از بدنه تمام‌فلزی و گوریلاگلس استفاده کرده است. سنسور اثرانگشت نیز در این مدل‌ها بهبود یافته است و برای احراز هویت دیگر نیاز نیست انگشت خود را روی دکمه بکشید و برای شناسایی مانند آیفون کافی است انگشت خود را روی دکمه خانه نگه دارید.
سامسونگ یک سالی صرف کار کردن روی ماژول‌های دوربین این تلفن هوشمند کرده که حاصل کار آن یک دوربین اصلی ۱۶‌مگاپیکسلی همراه با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دهانه لنز f/9/1 است. می‌توان به برخی از قابلیت‌های این دوربین از جمله تپ دوگانه روی دکمه خانه اشاره کرد که باعث فعال‌سازی آن می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این دوربین هم امکان فوکوس خودکار آن است که در زمان فیلمبرداری بسیار سودمند واقع می‌شود. سفید مرواریدی، سیاه یاقوتی، پلاتینیوم طلایی، آبی (فقط برای گلکسی اس6) و زمرد سبز (فقط برای گلکسی اس 6 اج) رنگ‌های این دو تلفن پرچمدار سامسونگ هستند. سیستم شارژ وایرلس نیز به صورت پیش‌فرض در این دو مدل تعبیه شده است. سایت فون‌آرنا قیمت S6 بدون قرارداد را ۶۵۰ دلار، و اس6 اج را ۱۵۰ دلار گران‌تر یعنی 800 دلار تخمین زده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها