شناسه خبر : 12466 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

وایبر تصویری شد

مرکز ارائه‌کننده ابزار پیام‌رسان وایبر سال گذشته به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت ژاپنی Rakuten فروخته شد و کاربران جهانی همچنان از خدمات پیام‌های نوشتاری و تماس‌های صوتی رایگان آن بهره می‌برند.

ایتنا نوشت: مرکز ارائه‌کننده ابزار پیام‌رسان وایبر سال گذشته به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت ژاپنی Rakuten فروخته شد و کاربران جهانی همچنان از خدمات پیام‌های نوشتاری و تماس‌های صوتی رایگان آن بهره می‌برند.
اما این شرکت هم‌اکنون تصمیم گرفته است دایره فعالیت‌های خود را از سرویس‌های مذکور فراتر ببرد و امکان برقراری تماس‌های تصویری را نیز برای کاربران موبایلی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و iOS فراهم کند.
سرویس تماس‌های تصویری وایبر از مدت‌ها قبل برای نسخه رایانه‌ای این ابزار ارائه شده بود. اما «تالمون مارکو»(Talmon Marco) مدیرعامل شرکت وایبر هم‌اکنون اعلام کرده است این ابزار آمادگی عرضه روی دستگاه‌های موبایلی را دارد و برای این کار به مدت دو سال آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم انجام شده است.
مارکو اظهار داشت سرویس جدید وایبر تقریباً از تمامی شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی برای برقراری تماس‌های تصویری در دستگاه‌های موبایلی پشتیبانی می‌کند و بر این اساس اگر کیفیت شبکه مربوطه پایین باشد، کاربران نمی‌توانند تصاویر HD دریافت کنند.
این قابلیت در نسخه جدید ابزار مربوطه با نام Viber 5.0 ارائه می‌شود و به گفته مارکو، برای این نسخه جدید امکان به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با کاربران تازه‌وارد نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت وایبر همچنین توضیح داد که تا پایان سال جاری میلادی سه اقدام بزرگ دیگر را نیز برای ابزار پیام‌رسان اینترنتی خود در نظر گرفته است که به احتمال قوی در به‌روزرسانی‌های بعدی شاهد ارائه بخش بازی، سرویس تجارت الکترونیکی و تغییرات عمده در همه قابلیت‌های وایبر خواهیم بود.
مارکو در این خصوص اعلام کرد: «ماموریت ما برای ارائه سرویس پیام‌رسان اینترنتی به پایان نرسیده است. شما هم‌اکنون می‌توانید از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی یا رایانه Mac تماس تصویری برقرار کنید. کاربران همواره به دنبال راهی هستند که هزینه‌های ارتباطی خود را کاهش دهند و وایبر این امکان را برایشان فراهم می‌کند.»
لازم به ذکر است وایبر نخستین ابزار پیام‌رسان اینترنتی محسوب نمی‌شود که امکان برقراری تماس‌های تصویری را فراهم می‌کند و پیش از آن ابزارهای مشابه از جمله Line ،WeChat و Kakao این قابلیت را ارائه کرده بودند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها