شناسه خبر : 9722 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

حق دانشجویان برای نقد
در سرمقاله خود نوشت: دانشجویی که نتواند سخن بگوید، هرگز سخن گفتن ساختارمند را نخواهد یاد گرفت. بنابراین برخورد امنیتی اصولاً برخوردی است که جایش در دانشگاه نیست. این برخورد را باید با گروه‌های تروریستی یا کسانی داشت که امنیت کشور یا شهرها را به هم می‌ریزند. پس، این تحلیل از اساس نارواست و باید کسانی که در راس برخی سازمان‌ها و تشکل‌ها هستند، برای دانشگاه حق نقد و پرسشگری قائل شوند و به نظارت قانونمند و کلی بر محیط‌های دانشجویی بسنده کنند و به‌ ویژه از دخالت غیرقانونی در مدیریت‌های دانشگاهی پرهیز کنند. این ضرورت به‌ویژه در شرایطی که به انتخابات مهم سیاسی در کشور نزدیک می‌شویم و به طور معمول دانشگاه‌ها به عنوان یکی از نهادهای مرجع سیاسی فعال می‌شوند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

پرونده‌های فساد زیادی وجود دارد که رو نشده است
به نقل از غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده اصولگرای مجلس نوشت: ما از نظر قانونی برای مبارزه با فساد هیچ ضعفی نداریم... مشکل ما در عرصه اجراست، نه کمبود قوانین. حتی شاید اضافه بودن قوانین هم منشاء رخنه‌هایی باشد که برای فساد استفاده می‌شوند... اگر بخواهیم موضوع پرونده‌های فساد را دنبال کنیم، باید به سراغ سازمان بازرسی کل کشور برویم. پرونده‌های زیادی وجود دارد که رو نشده‌اند. من اطلاعات کافی ندارم اما می‌دانم سازمان بازرسی کل کشور پرونده‌های بسیار زیادی را به صورت جدی دنبال کرده و در اختیار دارد یا در نوبت است که رسیدگی شود یا اینکه ملاحظاتی وجود دارد که فعلاً در حاشیه قرار دارند. ابعاد این پرونده‌ها متفاوت است و شاید سعی می‌کنند بزرگ‌ترها را رسیدگی کنند.

تغییر پروتکل‌های جهانی برای احمدی‌نژاد
index:4|width:50|height:20|align:right به نقل از مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد نوشت: مدل احمدی‌نژاد مدل موفقی است. زیرا با اهداف انقلاب اسلامی همخوانی بیشتری دارد. معتقدم این بیداری اسلامی که انقلاب ما به وجود آورده، فراتر از کشورهای اسلامی است. مدل احمدی‌نژاد هم مدلی است که آنها پذیرفته‌اند. مشاوران سارکوزی بی‌دلیل نمی‌گویند که مدل لباس تو باید مانند مدل لباس احمدی‌نژاد باشد. اوباما هم وقتی در مناطق توفان‌زده حاضر می‌شود، کت احمدی‌نژادی به تن دارد. اینها نشان می‌دهند مدل احمدی‌نژاد آنقدر موفق بوده که دشمن ما این مدل را انتخاب می‌کند و جالب است بدانید بعد از آقای احمدی‌نژاد برخی روسای جمهور پروتکل‌های خود را کنار گذاشته‌اند و به‌راحتی در جمع مردم حاضر می‌شوند. پس این مدل در کشورهای غیر‌اسلامی به‌روزتر و مترقی‌تر هست.

انتقاد از تسامح و تساهل دینی
نوشت: سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: امام حسین‌(ع) جوان را جذب می‌کند، نه شما افرادی که برای عیاشی خودتان و رضایت خاطر عده‌ای، می‌خواهید تساهل و تسامح دینی راه انداخته و بی‌بند و باری و بی‌حجابی را ترویج دهید... پندار غلط عده‌ای که متاسفانه در مسوولیت‌های فرهنگی نظام هم قرار دارند، این است که فکر می‌کنند برای جذب نسل جوان به دین باید تساهل و تسامح دینی ایجاد کنند و در برابر منکرات شرعیه، مروج بی‌بندوباری باشند؛ اینها می‌گویند «برای اینکه جوان به دین جذب شود، نباید در دین سختگیری کرد... جوانی که با تساهل و تسامح جذب دین شود، او جذب دین نشده، بلکه دین را زیر پای خود له کرده است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها