شناسه خبر : 4059 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: مگر می‌شود به آمریکایی‌ها خوش‌بین بود؟

دلایل بدبینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسوولان خواندند و با تاکید بر اینکه حتی لحظه‌ای در دفاع از جامعه‌ علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی‌آیند، افزودند: با تکیه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پرتلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده‌ پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد.
ایشان با اشاره به مصائب و مشکلات امروز بشریت و بن‌بست تفکر‌های مادی، جهان را نیازمند یک حرف نو در مسائل بشری و مسائل بین‌المللی دانستند و گفتند: رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا و موضوعات مطرح میان دو کاندیدا، نمونه‌ای بارز و آشکار از نتایج نبود معنویت و ایمان در صاحبان قدرت است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر‌نشان کردند: در هفته‌های آینده، یکی از این دو کاندیدای فعلی انتخابات آمریکا که حرف‌ها و وضعیت آنها را می‌بینید، رئیس‌جمهوری کشوری خواهد شد که دارای قدرت و ثروت و بیشترین سلاح اتمی و بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی قدرت‌های شیطانی با هر حرکت مخالف، افزودند: چند روز قبل یکی از دولتمردان آمریکایی گفت تا حمایت و طرفداری ایران از مقاومت باقی است، معلوم نیست تحریم‌ها به‌طور اساسی تکان بخورد که این همان واقعیتی است که بارها به مسوولان گفته‌ایم.
ایشان با اشاره به سخنان برخی مسوولان آمریکایی در دیدار با مسوولان ایرانی مبنی بر «بدبینی رهبر انقلاب اسلامی به آمریکا» افزودند: آیا با این‌گونه حرف‌ها، می‌شود به شما خوش‌بین بود؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری سخنانشان در جلسات خصوصی و عمومی به مسوولان گفتند: بارها گفته‌ایم که اگر در هسته‌ای عقب‌نشینی کنید آنها مساله‌ موشک را پیش می‌کشند، اگر باز هم عقب بروید بحث حمایت از مقاومت را مطرح می‌کنند، اگر به عقب‌نشینی ادامه دادید موضوع حقوق بشر را جلو می‌آورند، و بعد اگر معیارهای آنها را پذیرفتید سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت می‌روند. ایشان با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که در آن به امکانات و ظرفیت‌های عظیم ایران پرداخته شده است، افزودند: سخنانی که درباره امکانات پیشرفت و منابع انسانی و طبیعی ایران می‌گوییم، رجز‌خوانی نیست بلکه واقعیتی است که غربی‌ها هم به آن اذعان دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها