شناسه خبر : 3150 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲

جراحی با داروهای بیهوشی از رده خارج
نوشت: حمیدرضا عزیزی‌فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تایید ورود داروهای بیهوشی هندی و چینی بی‌کیفیت به کشور گفت: در پی کمبود داروی بیهوشی و افزایش قیمت آن، شاهدیم که مراکز درمانی، داروی بیهوشی از رده خارج هالوتان را جایگزین آن کرده‌اند و در حال حاضر ۳۰ درصد عمل‌ها را با استفاده از این دارو انجام می‌دهند که عوارض کبدی برای بیماران به همراه دارد... نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان بارها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت سازمان غذا و دارو تذکر داده‌اند تا هرچه سریع‌تر این معضل را برطرف کنند اما متاسفانه همچنان شاهد ورود داروهای بیهوشی بی‌کیفیت چینی و هندی به داخل کشور هستیم.

پیام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به روحانی
متن نامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به رئیس‌جمهور منتخب را منتشر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «...مسلماً بخشی از مطالبات مردم به از میان برداشتن محدودیت‌های موجود در کار رسانه‌ها در چارچوب فعالیت‌های قانونی و صنفی و آزادی روزنامه‌‌نگاران دربند مربوط می‌شود. این انجمن ضمن تبریک این انتخاب به همکاران و تک‌تک اعضای انجمن که تعداد آنها به شش هزار نفر بالغ می‌شود اطمینان می‌دهد که آقای دکتر روحانی که با شعار امید و تدبیر پا به صحنه سیاست گذاشته‌اند با عطف توجه به مشکلات رسانه‌ها و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران که در اثر برخوردهای امنیتی برخی نهادها با صنف روزنامه‌نگاران و سوءتفاهم‌ به تعطیلی ناخواسته کشانده شد، گشایش این انجمن را در دستور کار قرار خواهند داد.»

یک زرتشتی در شورای شهر
نوشت: برای نخستین‌بار یک هموطن زرتشتی با کسب حدود 20 هزار رای شهروندان زرتشتی و مسلمان یزد به عضویت شورای اسلامی این شهر درآمد... با حضور سپنتا نیکنام در واقع برای نخستین‌بار این قشر از جامعه نماینده‌ای در رکن تصمیم‌گیری شهر یزد دارند که به نظر می‌رسد نقش بسزایی برای رفع برخی مشکلات این قشر داشته باشد. هرچند تعداد شهروندان زرتشتی یزد پنج هزار نفر برآورد می‌شود و رای او بالغ بر 20 هزار رای بوده است، به نظر می‌رسد حضور وی در شورای شهر با رای مردم مسلمان یزد همراه بوده که تحلیل‌های بسیاری را می‌طلبد. سپنتا نیکنام فرزند آرشام و متولد سال 1364 است. او کارشناس اقتصاد بوده و مسوولیت بازرسی انجمن زرتشتیان یزد در سال 1391 را نیز در کارنامه خود دارد.


کمبود 80 درصدی تخت بیماران روانی
نوشت: حسن امامی‌رضوی معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌های ICU و سوختگی در کشور اعلام کرد تعداد تخت‌های روانی فقط 20 درصد نیاز بیماران کشور را تامین می‌کند. نیاز ما پنج برابر بیش از آن است بنابراین قرار است هزار تخت روانی به مجموعه اضافه شود...همچنین سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با تاکید بر کمبود نیروی پرستار در سیستم درمانی کشور، تاکید کرد در حال حاضر طبق استانداردهای موجود باید به ازای هر پزشک سه الی شش پرستار وجود داشته باشد که متاسفانه بیمارستان‌های کشور با این آمار فاصله زیادی دارند به همین دلیل شاهدیم که بسیاری از خدمات پرستاران توسط بهیاران و کمک‌بهیاران ارائه می‌شود.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها