شناسه خبر : 19741 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روحانی: اگر برجام نبود صادرات نفت به صفر میرسید

دفاعیات

با اینکه حدود سه ماه از آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ می‌گذرد و بیشتر ارکان و گروه‌های داخل نظام درباره «اجرا» ی آن کمابیش اتفاق نظر دارند، به نظر می‌رسد بر سر میزان «ارزندگی» این توافق هنوز اختلاف‌نظرهای فراوانی وجود دارد.

با اینکه حدود سه ماه از آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 می‌گذرد و بیشتر ارکان و گروه‌های داخل نظام درباره «اجرا»ی آن کمابیش اتفاق نظر دارند، به نظر می‌رسد بر سر میزان «ارزندگی» این توافق هنوز اختلاف‌نظرهای فراوانی وجود دارد. اختلاف‌نظرهایی که بالاترین مقام اجرایی کشور را مجبور کرده است گاه‌وبیگاه در قامت یک مدافع تمام‌عیار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وارد عمل شود و یادآوری کند که «اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می‌کرد» امروز کجا بودیم.
در تازه‌ترین مورد از این دفاعیات، حسن روحانی دوشنبه گذشته در جمع مدیران وزارت ارتباطات به «افرادی که درباره برجام صحبت می‌کنند» یادآوری کرد که «اگر برجام نبود اتفاقاتی که امروز در جهت توسعه کشور رخ می‌دهد، به وقوع نمی‌پیوست. اگر این دولت راه گذشته را ادامه می‌داد، کم‌کم صادرات نفت به صفر می‌رسید و حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم صادر کنیم. اما به‌زودی با یاری خداوند و تلاش‌های دولت، به نقطه‌ای خواهیم رسید که حق و سهم حضور ما در بازار (جهانی نفت) بوده است.»
رئیس‌جمهور به طعنه گفت: «صحبت درباره حاشیه‌های برجام، همانند صحبت درباره بیماری است که رو به مرگ بوده و بعد از جراحی موفقیت‌آمیز، اکنون درباره جای بخیه آن صحبت می‌کنند!»
روحانی با بیان اینکه «فضای امیدی که به واسطه برجام به وجود آمده، نباید از بین برود»، سخن را به اینجا رساند که «باید قدردان زحمات کسانی باشیم که برای باز کردن این گره کور تلاش کردند و موفقیت‌های دولت در سایه لطف و عنایت خداوند و حضور، تلاش و پشتیبانی مردم بوده است. اگر مردم در انتخابات حضور پرشور نداشته و با آرای خود نظرات‌شان را اعلام نمی‌کردند، مطمئناً نمی‌توانستیم به این سطح از پیشرفت و اقتدار دست پیدا کنیم.»
او سپس به اقتضای حضور در وزارت ارتباطات، گریزی به حقوق شهروندی مردم در فضای مجازی زد و گفت: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در بخش‌های مختلف ارائه خدمات، امین مردم باشد و اگر کسی امکانات لازم را در اختیار دارد، نباید در امانت مردم خیانت کند، چرا که مهم‌ترین اصل ما در امنیت ارتباطات است و مردم باید به ما اعتماد کنند و این حق را نداریم که بخواهیم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها