شناسه خبر : 16067 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

علی مطهری دیگر نماینده مردم نیست
index:1|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود ضمن اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی درباره فتنه 88 در یک برنامه تلویزیونی نوشت: «...آقای علی مطهری باز دست به قلم شد و به این بهانه پاسخی موهن و خارج از ادب و آداب سیاسی به آیت‌الله جنتی نوشت و نشان داد یکی از عناصر کلیدی این حرکت و متاسفانه بازی‌خورده عوامل و عناصری است که می‌خواهند هرازگاهی از «نمد» فتنه، «کلاهی» را بر سر افکار عمومی مردم بگذارند که خوشبختانه با سد بیداری و بصیرت مردم مواجه می‌شوند... مگر شما نماینده ملت نیستید؟‌... آقای مطهری با این اظهارات، مشروعیت رای خود را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند نماینده ملت باشد. او عملاً نمایندگی کسانی را به عهده گرفته است که رای آنها براندازی نظام از طریق فتنه جنگ نرم است.»

مگر وزارتخانه‌ای متهم را تحویل گرفته‌اید
index:2|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود به وزیر اطلاعات انتقاد کرد. این روزنامه نوشت: «تبیین مواضع، جهت‌گیری‌ها و ماموریت‌های کلی وزارت اطلاعات طوری بیان می‌شود که گویی ایشان یک «وزارتخانه متهم» را تحویل گرفته‌اند. یا تصور می‌نمایند از گذشته وزارت اطلاعات یک «هیولای غیرمنطقی» در ذهن مردم است یا وزارت اطلاعات به گونه‌ای بوده است که غیر از سلایق، هیچ ضابطه‌ای بر آن حاکم نبوده است. تلاش جهت اعتمادسازی در تحلیل سخنان وزیر محترم بسیار مشهود است. بدون تردید این مشی و قضاوت مبتنی بر یک برداشت، فهم، تصور و پیشینه ذهنی است که اکنون به باور وزیر تبدیل شده است... اما سوال اساسی این است که چرا در فردای سخنان وزیر، نیروهای مومن به انقلاب برای سخنان ایشان کف نمی‌زنند... اما کسانی که از کنار اهداف نظام می‌گذرند، مروج سخنان وی می‌شوند؟»

تندروها از چه عصبانی‌اند
index:3|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود نوشت: «...این روزها انگار برخی نان و منافع حریصانه‌شان در تندروی است... بر همین منوال، شهروندی که به‌عنوان یک سینماگر سابقاً تراز انقلاب اسلامی، «شیار ۱۴۳»‌اش مورد تجلیل «دفاع‌مقدس‌فهمیده‌ها» قرار می‌گیرد، یکی، دو روز است که به‌دلیل پذیرفتن تندیس اخلاق و نیایش زیر بار شدیدترین توهین‌هاست و کار به جایی رسیده که برخی تقواباختگان سیاست‌زده، عکس‌های شخصی فیس‌بوک او را نیز مورد مرحمت قرار داده و به‌عنوان افشاگری منتشر کرده‌اند... اشتباه نکنید! «نرگس آبیار» از دست مسعود رجوی تندیس نگرفته است! گناه او جایزه گرفتن از دست رئیس‌جمهور اسبق این کشور است. کم‌کم می‌شود نگران شد که شاید عوامل جاسوسی دشمن در برخی سایت‌های تندرو نفوذ کرده باشد.»

وضعیت اصولگرایان پس از مهدوی کنی
index:4|width:50|height:20|align:right در تحلیلی که به وضعیت جناح اصولگرا پس از درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اختصاص دارد، نوشت: «طی ماه‌های اخیر شاهد هستیم که جریان اصولگرایی چه در داخل مجلس و چه در خارج از مجلس، به طرز عجیبی به سمت تندروی در حال حرکت است... نبود یک رهبری واحد میان این جریان سیاسی می‌تواند بازی اصولگرایان را از زمین تهران به قم بکشاند و تفکر تندروی اصولگرا، با توجه به شرایط به وجود آمده، رهبری جریان اصولگرا را به عهده بگیرد. در این میان سکوت جامعه مدرسین قم در مورد شرایط کشور، فضا را برای جولان تندروها باز می‌کند. طبق شواهد تاریخی در غیاب چهره‌های معتدل، این نیروهای تندرو هستند که عنان کار را به دست می‌گیرند و سعی می‌کنند جامعه را آن‌گونه که خود می‌خواهند رهبری و هدایت کنند.»



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها