شناسه خبر : 14790 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ادعای مک‌فارلین درباره روحانی
index:1|width:40|height:15|align:right نوشت: «رابرت مک‌فارلین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در اواسط دهه 60 شمسی، در اندیشکده واشنگتن به عنوان مستمع شرکت و در حین پرسیدن یک سوال از مدعوین به مساله‌ جالبی اشاره کرد. مک‌فارلین درباره ماجرای سفرش به ایران گفت: «به یاد می‌آورم آخرین نوبتی که با روحانی تبادل‌نظر کردم، حدود 30 سال پیش نظر رئیس‌جمهور را به وی گفتم. سیاست ریگان این بود که به هر حال ما با ایران اختلاف داریم ولی اعتقادی به سرنگونی انقلاب ایران نداشت.» مک‌فارلین همچنین گفت: «در آخر حسن روحانی گفت «اما این انقلاب مسیر خود را می‌پیماید. این حکومت دینی عمر زیادی خواهد داشت و این انقلاب خیلی با دیگر انقلاب‌ها مانند انقلاب مائو (در چین) و انقلاب کاسترو (در کوبا) متفاوت نیست.»»
هاشمی شبیه روحانی نیست
index:2|width:40|height:19|align:right به نقل از فاطمه هاشمی نوشت: از هیچ نظری آقای روحانی شبیه به آیت‌الله هاشمی نیستند. عده‌ای از این نظر شبیه می‌گویند که تفکراتی که ایشان برای سازندگی و اعتدال دارد به آقای هاشمی نزدیک است اما خیلی تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند. صبری که پدر در برابر همه‌چیز دارد هیچ شخصی ندارد. ...موفقیت اصلی دولت فرجام برجام بود. تلاش برای برقراری امنیت از دیگر موارد قابل ذکر است که البته باید دولت روحانی در دور دوم، با توجه به مهار تورم، رکود ایجادشده را رفع کند که در غیر این صورت شاهد مشکلات عدیده‌ای در زمینه تولید خواهیم بود. مشکلات اقتصادی یک‌شبه و سه‌ساله حل نمی‌شود. بحران‌هایی که دولت قبل به وجود آورد تا ده‌ها سال دیگر رفع نخواهد شد.
بانک‌ها با از دست دادن منابع مالی سپاه آسیب می‌بینند
index:3|width:40|height:29|align:right به نقل از عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به الحاق ایران به قرارداد FATF و بحث‌هایی که درباره خساراتی که این قرارداد به برخی طرف‌های اقتصادی کشور وارد می‌کند، نوشت: بعضی از نظام‌های بانکی ما اگر منابع سپاه را از دست بدهند، آنها هستند که آسیب می‌بینند... موضع سپاه در موضوع‌های مختلف کشور به هیچ عنوان مساله خودش نیست‌... موضع سپاه حفظ عزت ملی و دینی و همچنین هویت ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران است. سپاه آنقدر توانایی دارد که بتواند خودش را اداره کند و این دیگران هستند که به سپاه احتیاج دارند. پیوستن ایران به قرارداد FATF به تشکیلات سپاه به لحاظ اقتصادی لطمه وارد نمی‌کند‌...
ریاست‌جمهوری حق‌ روحانی است
index:4|width:40|height:13|align:right با انتشار متن سخنان احمد توکلی نماینده پیشین مجلس به نقل از او نوشت: اگر آقای روحانی در موضوع مبارزه با فساد که مهم‌ترین مساله‌ نظام است در فرصت باقی‌مانده از دولت یازدهم اهتمام ورزند افتخار می‌کنم که ایشان برای دور بعد نیز رئیس‌جمهور شوند حتی اگر ضعف‌های دیگری داشته باشند... اگر آقای روحانی در برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف در فرصت باقی‌مانده برخورد قاطع داشته باشد دور بعد رئیس‌جمهور خواهد شد و این پیروزی حقشان است... در موضوع واگذاری املاک به مدیران شهرداری تهران ورود پیدا کردیم چرا که شهرداری تهران و شورای شهر با تسامح، دولت و مجالس محلی حساب می‌شوند. پس اگر این دو نهاد در موضوعی متهم شوند حق مردم است که برایشان شفاف‌سازی کنیم.













دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها