شناسه خبر : 14010 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲

آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی به انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور پرداخت.

دلیل طلاق از نگاه آیت‌الله مکارم‌شیرازی
نوشت: آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی به انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور پرداخت. وی گفت: «امروز مساله بی‌حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبدیل به مساله سیاسی شده است... حجاب نه‌تنها باعث عقب‌ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است... عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس‌های درس سبب می‌شود آنها بهتر و راحت‌تر درس بخوانند. بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که با زور نمی‌شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه‌های برخی موسسات فرهنگی نشان می‌دهد با برنامه جلو آمده‌اید و نقاط آسیب‌پذیر هدف قرار گرفته‌اند... بی‌حجابی و برهنگی در کشور باعث طلاق‌ها و خیانت‌های ناموسی شده است... اگر بی‌حجابی را برطرف کنیم نظام را حفظ و تقویت کرده‌ایم ... به حسن روحانی در این مورد تذکر داده‌ام.»

هر ساعت 16 زوج طلاق می‌گیرند
نوشت: علی‌اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در آستانه روز جهانی جمعیت از افزایش میزان موالید در کشور در سال 1391 نسبت به سال 1390 خبر داد. او تاکید کرد: «در حال حاضر هر مادر کمتر از دو فرزند به دنیا می‌آورد که باید در سیاست‌های جمعیتی کشور بازنگری شود... در سال گذشته یک میلیون و 421 هزار و 689 ولادت در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 729 هزار و 334 مورد ولادت مربوط به پسرها و 692 هزار و 355 مورد نیز مربوط به دختران بوده است... در سال گذشته از هر شش ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است یا به عبارتی از هر 100 ازدواج 3/17 طلاق داشته‌ایم... در هر ساعت 16 واقعه طلاق به ثبت می‌رسد.»

بازتاب پخش تصاویر شکیرا از سیما
نوشت: جنجال بر سر نمایش تصویری از «شکیرا»، خواننده مشهور کلمبیایی، در حاشیه بازی دو تیم اسپانیا و ایتالیا در جام کنفدراسیون‌ها در برزیل، بازتاب گسترده‌ای در بعضی رسانه‌های غربی داشته است. این موضوع با انتشار گزارش‌هایی در روزنامه گاردین، خبرگزاری فرانسه و شبکه العربیه مورد توجه قرار گرفته است. گاردین می‌نویسد: وقتی دوربین‌های تلویزیون در بازی اسپانیا و ایتالیا روی شکیرا، خواننده کلمبیایی، زوم کردند بینندگان تلویزیون در دنیا فقط این احساس را داشتند که یک‌بار دیگر این خواننده پرزرق ‌و ‌برق را می‌بینند، اما در ایران پخش این تصویر سبب ایجاد جنجالی گسترده شد؛ چون نشان دادن تصویر زن‌ها با لباس باز در تلویزیون ایران سابقه ندارد.


محسن هاشمی مشکلی ندارد
نوشت: محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد محسن هاشمی به سبب ردصلاحیت‌شدن در انتخابات شورای شهر تهران برای نامزد شدن در مدیریت شهر تهران مشکلی نباید داشته باشد. او تاکید کرد: «اصلاح‌طلبان همان‌گونه که برای شورای شهر تهران برنامه داشتند، قطعاً برای انتخاب شهردار نیز برنامه‌ دارند. درباره اینکه آیا شهردار شدن وی با توجه به مساله ردصلاحیت‌اش در انتخابات شورای شهر مشکلی ندارد قاعدتاً نباید مشکلی ایجاد شود، این دو مقوله جدا از هم هستند. در گذشته علی عبدالعلی‌زاده فردی بود که برای نمایندگی در مجلس ردصلاحیت شد اما کرسی استانداری به وی رسید و سپس وزیر شد. ردصلاحیت در انتخابات نمی‌تواند الزاماً به معنی ممنوعیت حضور افراد در سمت شهردار تهران باشد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها