شناسه خبر : 13450 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ایران دو گام از پنج گام شفافیت‌زا را انجام نداد
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شورای حکام آژانس گفت ایران دو گام از پنج گام شفافیت‌زا را که موافقت کرده بود تا 25 آگوست به اجرا درآورد، انجام نداده است. وی همچنین گفت: به منظور حل تمامی مسائل باقی‌مانده، گذشته و کنونی، مهم است که ایران به اجرای بهنگام تمام اقدامات کاربردی توافق‌شده، ادامه دهد. آمانو مدعی شد تحقیقات بر روی جنبه‌های فعالیت‌های قبلی ایران به کندی پیش می‌رود. ایران و آژانس در مذاکرات 30 اردیبهشت در خصوص پنج اقدام عملی دیگر که قرار بود تا سوم شهریور‌ماه اجرا شود به توافق رسیدند. به نظر می‌رسد منظور آمانو دو گام آخر درباره ادعاهای آژانس درباره فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران است.

تاکید انگلیس بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز در مذاکرات هسته‌ای
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: «مایکل تتهم»، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد طی سخنانی بر تعهد این کشور در ادامه مذاکرات و یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز در این زمینه تاکید کرد. وی اعلام داشت: «پیشرفت‌هایی در این زمینه رخ داده و ما معتقدیم توافق امکان‌پذیر است اما این ایران است که باید از خود انعطاف بیشتری در زمینه ابعاد برنامه‌های هسته‌ای به ویژه در مورد غنی‌سازی نشان دهد. ضرورت دارد ایران به طور فعالانه با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کند تا نگرانی‌های موجود در زمینه نظامی بودن برنامه‌های هسته‌ای‌‌اش را برطرف کند.» تتهم در ادامه افزود: «ایران در زمینه پاسخگویی به تقاضاهای صورت‌گرفته در ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی کوتاهی کرده است و در این رابطه خواهان تعامل از سوی این کشور هستیم.»

سفیر جدید اردن در تهران تعیین شد
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: بعد از سال‌ها قطع روابط و سردی روابط دیپلماتیک میان ایران و اردن، عبدالله ابورمان به عنوان سفیر امان در تهران تعیین شد. ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن از ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که این وزارتخانه به دنبال تعیین سفیر در تهران است اما شرایط برای این کار فراهم نشده بود به جز طی چند روز اخیر و بعد از شروط ایران برای پذیرش نماینده امان که (سفیر انتخابی) نباید ژنرال بازنشسته یا فردی امنیتی یا کمتر از رده سفیر باشد. العرب الیوم به نقل از منبع دولتی اردن نوشت تعیین سفیر جدید در چارچوب سیاست دیپلماسی متوازن است نه در چارچوب گشایش روابط. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت ایران دولت منطقه‌ای مهمی است که نقش استثنایی دارد. ما هم منافعی با آنها داریم.


تکذیب دعوت از سناتورهای آمریکایی به کیش
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: روح‌الله مهدی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، خبر دعوت از سناتورهای آمریکایی در نمایشگاه هوایی این جزیره را رد کرد. وی افزود: این سازمان برگزار‌کننده نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران است و تاکنون دعوتی از سناتورهای آمریکایی نداشته است. خبرگزاری بی‌بی‌سی دیشب در بخش خبری خود از سفر دو سناتور آمریکایی به جزیره کیش، هنگام برپایی نمایشگاه بین‌المللی هوایی، خبری پخش کرده بود. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به نقل از منابع امنیتی این جزیره هم گفت: اساساً ورود سناتورهای آمریکایی حتی اگر به دعوت مقامات جزیره کیش هم باشد امکان‌پذیر نیست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها