شناسه خبر : 10618 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

شرط آزادی امام موسی صدر
index:1|width:75|height:27|align:right نوشت: رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه امام موسی صدر حق بزرگی بر گردن ما دارد، به تعریف خواب عجیب خود درباره امام موسی صدر پرداخت. اراکی طی سخنانی که در مراسم سی و پنجمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی برگزار شد، تصریح کرد: سه سال قبل خواب دیدم ایشان آمده‌اند و ما به خدمت ایشان رسیده‌ایم. پرسیدیم چگونه آزاد شدید، فرمودند آنها که من را بازداشت کرده بودند از من تعهد گرفتند که با کسی جزییات ربایش را بازگو نکنم و با ارائه این تعهد من را آزاد کردند. در خواب دیدم قرار بود پشت‌سر ایشان نماز صبح بخوانیم. قبل از نماز صبح در فرصتی به ایشان عرض کردم که شما این امکان و موقعیت را دارید که محور وحدت جهان اسلام شوید.

توصیه بروجردی به اسد
نوشت: هیات پارلمانی ایران که هفته گذشته با بشار اسد در دمشق دیدار کرده است، به وی توصیه کرده که تسلیحات شیمیایی خود را به تهران و تحت نظارت ایران و روسیه منتقل کند تا به این ترتیب از حمله ایالات متحده به این کشور جلوگیری شود. ادعای فوق را منابع اسرائیلی مطرح کرده‌اند. بنا به نوشته دبکا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به اسد گفته است که روحانی و پوتین روسای جمهور ایران و روسیه، انتقال ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج را به عنوان پایه یک پیشنهاد برای ارائه به اوباما در اجلاس گروه20 مورد بحث قرار داده‌اند. بروجردی برای اسد توضیح داده است که با پذیرش این پیشنهاد از سوی اوباما و بعد از آرام شدن اوضاع در سوریه این ذخایر می‌تواند به سوریه بازگردانده شود.

تدریس فراری محکوم به اعدام در دانشکده افسری شاه
گفت‌وگویی با حسن غفوری‌فرد انجام داده ‌است. او در این مصاحبه گفت: «من قبل از انقلاب، فراری و تحت تعقیب بودم. ولی روزی دو ساعت کار می‌کردم و با تدریس در سه دانشگاه -‌دانشکده افسری، دانشکده خلبانی و پلی‌تکنیک - ماهی 30 هزار تومان درآمد داشتم. اگر چه حکم اعدام مرا هم داده بودند اما من درس می‌دادم و اعلامیه‌های امام را هم در دانشگاه‌ها پخش می‌کردم. اولین سمینار بررسی علمی حادثه عاشورای سال 1357 -‌4 دی آن سال‌- را هم من در دانشگاه امیرکبیر برگزار کردم. سمینار پنج‌روزه‌ای بود. قرار بود در پنج روز، پنج سخنران داشته باشیم. آقایان باهنر، هاشمی، بهشتی و... ولی تنها روز اول موفق به برگزاری سمینار شدیم و بعد تانک‌های ارتشی مانع شدند.»

کلید بود یا سوئیچ بولدوزر؟
در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «حضور برخی از اصحاب فتنه آمریکایی- ‌اسرائیلی 88 در فهرست وزیران پیشنهادی ایشان به مجلس، این برداشت را که جناب روحانی بر شایسته‌سالاری تکیه دارد، با تردیدهای جدی روبه‌رو کرد... در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه‌فقط سمت و سویی از شایسته‌سالاری، «اعتدال» دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند! .... آقای روحانی آن کلید که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ بولدوزر؟»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها