شناسه خبر : 29723 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

تسنیم: سال ۲۰۱۸ میلادی به سیاه‌ترین سال برای رژیم امارات تبدیل شد، ابوظبی هر ماه، یک میلیارد و 300 میلیون دلار هزینه جنگ‌افروزی خود در یمن می‌کند که سالانه به بیش از ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری چین با تاکید بر اینکه استقلال تایوان به «فاجعه» منجر خواهد شد، به انجام تلاش‌هایی برای «اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز» با این جزیره خودمختار متعهد شد اما هشدار داد چین توسل به زور را نفی نمی‌کند.

فارس: یک گروه از مهاجمان ناشناس به مسجد در حال ساختی در شهر «دویسبورگ» در غرب آلمان حمله کردند و ضمن آسیب رساندن به بنای این مکان مقدس، شعارها و علائمی با مضامین نژادپرستانه بر دیوار بنای این مسجد بر جا گذاشتند.

ایرنا: پنج عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با آغاز سال جدید میلادی به کار خود پایان دادند و اعضای منتخب از جمله آلمان و اندونزی جایگزین آنها شدند. آفریقای جنوبی، آلمان، جمهوری دومینیکن، بلژیک و اندونزی در ترکیب اعضای غیردائم شورای امنیت قرار گرفتند و تا پایان سال 2020 بر این کرسی تکیه خواهند زد.

تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادات فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان در اظهاراتی تند او را حامی «هیلاری کلینتون» خواند که مانند «سگ» توسط اوباما برکنار شده است.

ایسنا: باراک اوباما در پیامی که به مناسبت سال نو میلادی در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: در سال ۲۰۱۸ مردم گامی به جلو برداشتند و طور دیگری ظاهر شدند. او ادامه داد: همین روند را در ۲۰۱۹ حفظ کنید. کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و من پشتیبان شما خواهم بود. سال نو همگی مبارک!

فارس: رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ بیش از هر عضو سازمان ملل با محکومیت مواجه شد. مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب دست‌کم ۲۰ قطعنامه سوابق حقوق بشری، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین و ادامه اشغال قدس شرقی توسط این رژیم را محکوم کرد.

ایسنا: دفتر حیدر العبادی،‌ نخست‌وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز چهارشنبه گارد محافظتی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور مجتمعی را که منزل العبادی در آن قرار داشت بست و ما هم با دفتر عبدالمهدی تماس گرفته و مساله را اطلاع دادیم، آنها گفتند در این باره سوال خواهند کرد اما هنوز تماسی برقرار نشده و توضیحی داده نشده است.

فارس: منابع مطلع خبر می‌دهند که دولت هندوراس موافقت کرده که سفارتخانه خود در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. این توافق در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «خوان اورلاندو» رئیس‌جمهور هندوراس در حاشیه مراسمی در برزیل حاصل شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها