شناسه خبر : 28831 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بسته تاریخی کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل که سال 2016 تصویب شد از سه‌شنبه پیش وارد فاز اجرایی شد؛ بسته‌ای که به موجب آن این رژیم در یک دوره 10ساله حدود 38 میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می‌کند.

ایلنا: بنیاد نوبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد برخی اعمال «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار «مایه تاسف» است، اما جایزه صلح نوبل از او پس گرفته نخواهد شد.

مهر: الکسیس باندریج وگا سفیر کوبا در ایران بر این باور است که اعمال فشار اقتصادی در راستای ایجاد ناآرامی تنها راهبرد آمریکا برای سرکوب دولت‌های مخالف از جمله کوباست.

ایلنا: «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، گفت بنا دارد «برای مدتی طولانی» در مقام خود باقی بماند و از اعضای حزب خود خواست تا با یکدیگر متحد شده و از برنامه او برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت کنند.

ایسنا: وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد، هیچ‌گونه تعارضی در تعامل عراق با کشورهای جهان وجود ندارد و بغداد خود را از دخالت در حاکمیت ملی دیگر کشورها دور نگه می‌دارد.

ایلنا: گزارش‌ها حاکی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و فعال مخالف رژیم عربستان سعودی در استانبول توسط کنسولگری عربستان ربوده شده است.

ایرنا: به دلیل افزایش یکباره قیمت گوجه فرنگی در نتیجه توقف صادرات آن از جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از شهروندان عراقی برای مقابله با افزایش قیمت، کمپین اجتماعی تحریم گوجه ایجاد کردند.

ایسنا: رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات سوریه به‌خصوص ادلب گفت تاکنون تمام گام‌هایی که در سوریه برداشته‌ایم اشتباه نبوده و در امتحان ادلب نیز شکر خدا توانسته‌ایم روسفید شویم.

فارس: هیات عالی‌رتبه عربستانی به سرپرستی «احمد حمد الغامدی» در دیدار با عمر ایوب وزیر انرژی پاکستان برای سرمایه‌گذاری در این بخش ابراز علاقه کردند.

تسنیم: نشریه وال‌استریت‌ژورنال آمریکایی به نقل از کارشناسان نظامی از عدم تناسب آمادگی و قابلیت‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه با حملات لفظی ترامپ علیه ایران نوشت. مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند که نیروهای مسلح آمریکا از ماه مارس هیچ ناو هواپیمابری در خلیج‌فارس نداشته‌اند، که طی دو دهه اخیر طولانی‌ترین بازه زمانی بوده است.

ایسنا: وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد، ترکیه قادر به اجرای تعهداتش بر اساس توافق‌نامه‌ای است که با روسیه درباره استان ادلب سوریه امضا کرد. ولید معلم، وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: گام اول آزادسازی ادلب این است که افراد مسلح سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را نهایتاً تا دسامبر تحویل دهند.

 

دراین پرونده بخوانید ...