شناسه خبر : 34488 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: تقریباً یک سال پس از تسلط نیروهای حامی آمریکا بر آخرین قلمروی تحت تسلط داعش در سوریه بیش از ۱۰ هزار زندانی داعشی در مناطق تحت کنترل کردها اکنون تبدیل به خطری قابل توجه برای ماموریت آمریکا در مناطق شمال شرقی سوریه شده‌اند.

ایرنا: ارتش آمریکا اعلام کرد که روسیه شمار بیشتری هواپیمای جت جنگنده برای حمایت از نیروهای روس مستقر در لیبی، به این کشور شمال آفریقا اعزام کرده است. ماموریت هواپیماهای جنگی روسیه احتمالاً پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای روس گروه واگنر و عملیات تهاجمی در حمایت از ارتش ملی لیبی است که با دولت مستقر در طرابلس می‌جنگند.

ایلنا: یگان مبارزه با تروریسم عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که معتز نعمان عبد نایف نجم الجبوری، معاون سرکرده گروهک تروریستی داعش مسوولیت هماهنگی اقدامات تروریستی در خارج از عراق و سوریه را برعهده داشت و پس از شماری اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و رصد تحرکات وی در پی حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور سوریه کشته شده است.

فارس: عربستان سعودی مقررات منع رفت و آمد را از تاریخ ۲۱ ژوئن لغو می‌کند.

ایسنا: آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، فعالیت‌هایش در یمن با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در این کشور جنگ‌زده نزدیک به وضعیت فروپاشی بالقوه قرار گرفته و تعداد هر چه بیشتری از خانواده‌های یمنی رو به گدایی، کار کودکان و ازدواج کودکان از روی فقر آورده‌اند.

ایلنا: اتحادیه اروپا از چین خواست تا به خودمختاری هنگ‌کنگ احترام بگذارد. «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اهمیت زیادی به خودمختاری هنگ‌کنگ می‌دهیم و قوانین بین‌المللی نیز از آن حمایت می‌کند.»

ایرنا: خبرگزاری سوریه (سانا) از انتقال محصول گندم کشاورزان منطقه اشغال‌شده راس العین در حومه شمال استان این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست‌های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه خبر داد.

فارس: وزیر امور خارجه پاکستان گفت: نباید نقش هند در مذاکرات صلح افغانستان بزرگنمایی شود.

ایلنا: «آویگدور لیبرمن»، رهبر حزب «اسرائیل، خانه ما»، از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انتقاد و وی را متهم کرد که اسرائیل را به جنگ داخلی می‌کشاند. لیبرمن با حمله به نتانیاهو، اظهارات وی در آغاز محاکمه پرونده فسادش را نمایش عجیب توصیف کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها