شناسه خبر : 34097 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

پنتاگون: کرونا احتمالاً منشأ طبیعی دارد

ایسنا نوشت: در پاسخ به فرضیه‌هایی که می‌گویند ویروس کرونا ساخته آزمایشگاه‌های چینی است، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت، شایعات و اظهارات بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی متعددی مطرح است و ما داده‌های اطلاعاتی بسیاری برای بررسی این مساله داریم. این مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم اما ادله موجود بر منشأ طبیعی این ویروس اشاره می‌کنند. گزارش‌های رسانه‌ها از ماه فوریه اشاره می‌کنند، ویروس کرونا در انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان در چین ایجاد شده؛ مساله‌ای که این انستیتو آن را شدیداً رد می‌کند. پنتاگون می‌گوید، بر اساس اطلاعات این نهاد ویروس کرونا احتمالاً منشأ طبیعی داشته، البته نمی‌تواند این مساله را هنوز به‌طور قطع تایید کند.

عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن جدی است

خبرگزاری فارس نوشت: رویترز به نقل از منابعی نزدیک به تیم‌های مذاکره‌کننده بین عربستان سعودی و دولت نجات ملی یمن مدعی شد که دو طرف ابتدای این هفته با یکدیگر تماس‌هایی داشتند. یکی از منابع آگاه گفته است که عربستان در مورد پایان دادن به جنگ در یمن «خیلی جدی است» ولی مساله به میزان رضایتمندی انصارالله و ایجاد اعتماد بین دو طرف بستگی دارد. مقامات محلی گفته‌اند که تلاش‌ها برای گفت‌وگوهای دوباره بعد از آن آغاز شد که ائتلاف سعودی به شهرها و روستاهایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به‌رغم اعلام آتش‌بس یک‌طرفه، حملات هوایی کرد تا از پیشروی آنها در استان الجوف (شمال یمن) و به سمت شهر مأرب جلوگیری کند.

اذعان موساد به سرقت ماسک برای اسرائیل

ایلنا نوشت: یک افسر عملیاتی موساد اعتراف کرد که این سازمان ماسک‌های پزشکی را که کشورهای جهان به دلیل نیاز خود از فروش آنها خودداری می‌کنند، سرقت می‌کند. یک مجری تلویزیونی تاکید کرد که موساد از هر ابزاری برای به دست آوردن تجهیزات لازم برای نجات جان بیماران اسرائیلی پیش از آنکه بیماران سراسر جهان دست یابند، استفاده می‌کند. وی گفت موساد تا آنجا که می‌تواند همه تجهیزات پزشکی از دستگاه‌های تنفسی گرفته تا ماسک و دیگر لوازم پزشکی سراسر جهان را جمع‌آوری می‌کند. رئیس بخش تکنولوژی موساد که یک افسر عملیاتی است گفت که این سازمان برای کسب ماسک‌های پزشکی که کشورهای جهان به دلیل نیاز خود از فروش آنها خودداری می‌کنند، به گزینه سرقت پناه برده‌ است.

کشف گور دسته‌جمعی قربانیان داعش در سوریه

تسنیم نوشت: گروهی از کشاورزان اخیراً یک گور دسته‌جمعی حاوی نزدیک به 200 جسد را در جریان کار روی یک زمین کشاورزی در روستای السمرا در شرق شهر رقه کشف کردند. شهر رقه مرکز و مقر اصلی گروه تروریستی داعش در شمال سوریه بود. با کشف این گور دسته‌جمعی، شمار گورهای دسته‌جمعی حاوی قربانیان داعش در رقه به 25 عدد رسید. این گورها حاوی 5780 جسد است. این اجساد متعلق به غیرنظامیان و نظامیانی است که داعش آنها را اعدام کرده یا در جریان بمباران ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا یا گلوله‌باران گروه موسوم به «قسد» کشته شده‌اند یا متعلق به عناصر داعشی است که داعش آنها را در این گورها به‌طور جمعی دفن کرده است.‌

دراین پرونده بخوانید ...