شناسه خبر : 29409 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (جهان)

ترامپ «جنرال‌موتورز» را به قطع یارانه تهدید کرد

تسنیم نوشت: دونالد ترامپ طی پیامی در توئیتر شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز آمریکا را به دلیل تصمیم این شرکت برای تعطیلی چهار کارخانه خود در سراسر آمریکا تهدید کرد. وی در این پیام توئیتری نوشت: تصمیم جنرال‌موتور و «ماری بارا» مدیرعامل آن برای تعطیلی سایت‌های خود در اوهایو، میشیگان و مریلند ناامیدکننده بود. هیچ سایتی در مکزیک و چین تعطیل نشد. آمریکا جنرال‌موتورز را نجات داد و این تشکری است که ما دریافت کردیم. ما هم‌اکنون به دنبال قطع تمام کمک‌ها به جنرال‌موتور هستیم که شامل کمک‌ها به خودروهای برقی می‌شود. جنرال‌موتورز زمانی که سایت‌های خود را در چین و مکزیک احداث کرد بزرگ‌ترین شرط‌بندی را انجام داد.

نگرانی فرانسه از انتشار تصاویر زد و خورد پلیس با مردم

کیهان نوشت: سخنگوی دولت فرانسه با ابراز نگرانی و انتقاد از انتشار تصاویر اعتراض‌های فرانسه گفته، نمایش تصاویر درگیری در خیابان‌های معروف پاریس به وجهه فرانسه لطمه زد. اعتراضات جنبش جلیقه زردها به سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون به اوج خود رسید و این جنبش بی‌سر در بزرگ‌ترین نمایش قدرت در عمر کوتاه خود پاریس و شانزه‌لیزه را به آتش کشید. در اعتراضات روز شنبه 130 نفر بازداشت و 600 نفر زخمی شدند که حال ده‌ها نفر از زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده بود. معترضان در اطراف کاخ الیزه و خیابان شانزه‌لیزه که محل اقامت ماکرون نیز آنجاست تلاش داشتند خود را به کاخ الیزه برسانند. این منطقه شاهد شدیدترین درگیری‌ها بود که تاکنون سابقه نداشته است.

شکست سوسیالیست‌ها در حزب دموکرات آمریکا

دنیای اقتصاد نوشت: گروه شورشی دموکرات‌ها که مخالف ریاست نانسی پلوسی بر مجلس نمایندگان بودند، لحن خود را علیه وی نرم‌تر کردند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مهم‌ترین نشانه تغییر رفتار این گروه، تمایل آنها به مذاکره با نانسی پلوسی است. ست مولتون، نماینده مجلس نمایندگان و سردسته افرادی که به گروه ۱۶نفره معروف هستند، اخیراً گفته است که مساله فقط نانسی پلوسی نیست و مشکل بزرگ‌تر از اوست. این در حالی است که پیشتر در یک نامه که به امضای ۱۶ نفر از شورشی‌های دموکرات رسیده بود، از پلوسی خواسته بودند که نامزد ریاست مجلس نمایندگان نشود. او افزود: دغدغه این گروه فراتر از نام افراد است و گروه خواهان یک گفت‌وگوی جدی در خصوص ارتقای حزب است.

جزئیات جدید شکنجه مسلمانان اویغور توسط چین

مردم‌سالاری نوشت: یک زن از اعضای مسلمانان اقلیت اویغور چین به شرح شکنجه‌ها و سوءاستفاده‌هایی پرداخت که در یکی از کمپ‌های بازداشت دولت چین، جایی که صدها هزار تن از این مسلمانان در بازداشت قرار گرفته‌اند، اعمال می‌شود. این زن به نام «مهری گل تورسون» در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن گفت در زمان بازداشتش در آنجا چهار روز متوالی بدون آنکه بخوابد مورد بازجویی قرار گرفته و مقام‌ها سر او را تراشیده‌اند و به شکلی توهین‌آمیز او را مورد معاینه پزشکی قرار داده‌اند و این اتفاقات بعد از بازداشت دومش در چین در سال ۲۰۱۷ افتاده است. او بعد از آن برای بار سوم هم بازداشت شد و رفتار با وی حتی این بار بدتر بود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها