شناسه خبر : 35536 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند از حزب ملی‌گرا اعلام کرد مشغول تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای برای همه‌پرسی استقلال از بریتانیاست که در آن اصل پرسش و زمان دقیق برگزاری همه‌پرسی نیز مشخص شده است. خانم استورجن چنین وعده داد که این لایحه تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی سال آینده منتشر خواهد شد.

ایرنا: خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود از تحریم هفت مقام بلاروس به دلیل دخالت در انتخابات و خشونت علیه معترضان این کشور خبر داد.

فارس: رسانه‌های اماراتی از وقوع انفجار در روز سه‌شنبه گذشته در یکی از رستوران‌های ابوظبی و زخمی شدن شماری از افراد حاضر در رستوران خبر دادند.

ایسنا: یکی از رهبران قبیله‌ای یمن، امارات را به وارد کردن اسرائیل به جزیره سقطری در اقیانوس هند روبه‌روی سواحل جنوبی یمن متهم کرد.

ایرنا: نیروهای اشغالگر آمریکا بخشی از ادوات و تجهیزات نظامی خود را از عراق به حومه استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه منتقل کردند.

ایلنا: «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفت که حزب‌الله بخشی از نظام سیاسی لبنان است. وی طی دیدار از بندر بیروت در دومین سفر خود به لبنان این سخنان را بر زبان آورد.

فارس: رئیس‌جمهور پیشین لبنان با نحوه تعامل فرانسه با لبنان و دیکته‌های خارجی مخالفت کرد و گفت، قصد پاریس برقراری صلح میان بیروت و تل‌آویو است.

ایسنا: به دنبال کشته شدن یک جوان سیاهپوست دیگر به دست پلیس آمریکا، معترضان با تجمع در یکی از محله‌های جنوبی لس‌آنجلس که در آنجا آن شهروند بعد از رویارویی خشونت‌بار کشته شده بود، خواستار توضیح مقام‌ها شدند.

ایرنا: دولت وفاق ملی لیبی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر را به نقض مکرر آتش‌بس متهم کرد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی گفتند: عناصر وابسته به حفتر با شلیک موشک گراد به مواضع ما در شهر سرت بار دیگر آتش‌بس را نقض کردند.

ایلنا: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق گفت که برخی طرف‌ها در سیاست این کشور وجود دارند که از هرج‌ومرج استقبال می‌کنند.

ایرنا: وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود تحت عنوان «تحولات نظامی-امنیتی مرتبط با جمهوری خلق چین» آورده است چین به دنبال نوین‌سازی و اصلاح نیروی نظامی خود است.

ایلنا: شمار زیادی از نیروها و خودروهای نظامی کره شمالی برای شرکت در یک رژه بزرگ آماده می‌شوند.

دراین پرونده بخوانید ...