شناسه خبر : 34972 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: دولت افغانستان از آزادی ۶۰۰ زندانی طالبان به این دلیل تعلل می‌کند که برخی از آنها در فهرست سیاه آمریکا و کابل قرار دارند و برخی دیگر شبه‌نظامیان پاکستانی هستند.

ایرنا: رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان، نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه این کشور به‌طور گسترده و با اجماع ضمن رد طرح الحاق کرانه باختری از رژیم صهیونیستی، این اقدام غیرقانونی را باعث تشدید خطرناک اوضاع و بی‌ثباتی در منطقه توصیف کردند.

فارس: «بنی گانتز» وزیر جنگ و نخست‌وزیر آتی در کابینه چرخشی رژیم صهیونیستی، مجبور به قرنطینه خود شده است. به نوشته روزنامه معاریو، وی اوایل هفته گذشته با یک فرد مبتلا به کرونا دیدار کرده بود و به توصیه پزشکان باید تا زمان انجام آزمایشات پزشکی در خانه بماند.

ایسنا: سایت «میدل ایست آی» انگلیس در گزارشی اعلام کرد روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی در گرو سیاست تل‌آویو در قبال مساله فلسطین نیست به‌ویژه اینکه اکنون بنیامین نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن تلاش می‌کند.

 فارس: سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان مجوز پرواز 34 خلبان دیگر شرکت ملی هواپیمایی این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

ایرنا: «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با فریبکاری درصدد کسب فرصت برای اجرای «معامله قرن» و طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

ایلنا: بریتانیا بناست «لئام فاکس»، وزیر پیشین تجارت بین‌المللی این کشور را برای ریاست سازمان تجارت جهانی نامزد کند. این خبر را «جیمز فورسیث»، روزنامه‌نگار مجله اسپکتیتور، در توئیترش نوشت.

ایرنا: مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین گفت که اگر آمریکا زرادخانه هسته‌ای خود را به سطح چین کاهش دهد این کشور مایل به شرکت در مذاکرات سه‌جانبه با روسیه و آمریکاست.

ایرنا: گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است به‌رغم تاکیدهای مکرر پیونگ‌یانگ مبنی بر اینکه قصد انجام مذاکره با آمریکا را ندارد، آماده برگزاری اجلاس دیگری با رهبر کره شمالی است.

فارس: مدیرکل دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر ارتباط مداوم دو کشور چین و روسیه در خصوص مسائل امنیتی استراتژیک، همکاری‌های دوجانبه را عالی توصیف کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها