شناسه خبر : 34646 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: احمد الصباح وزیر امور خارجه کویت و مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن درباره تحولات یمن و حمایت کویت برای برنامه صلح بین‌المللی در این کشور تبادل نظر کردند. منابع سیاسی گفتند؛ طرفین درباره وضعیت بشردوستانه در یمن و کمبود شدید بودجه سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با بیماری کرونا گفت‌وگو کردند.

ایسنا: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: سازوکارهای مذاکره با آمریکا را در صورت ابراز تمایل واشنگتن و خواستش در این زمینه گسترش خواهیم داد. ما به نوبه خود آماده مذاکره هستیم.

تسنیم: نخست‌وزیر سابق لبنان در واکنش به اتفاقات اخیر لبنان اظهار داشت که تحرکات فرقه‌گرایانه پیامدهای نامعلومی برای کشور دارد و همزیستی مسالمت‌آمیز تنها راه زندگی در لبنان است.

ایرنا: نیروهای هندی و چینی بیش از یک ماه است که در نزدیکی دریاچه «پانگونگ تسو» واقع در شرق منطقه لاداخ، در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده و هرکدام طرف مقابل را به تلاش برای تغییر وضعیت منطقه مورد اختلاف متهم کرده‌اند. اما گزارش‌های تازه حاکی از عقب‌نشینی این نیروها در برخی مناطق لاداخ است.

فارس: شبکه «المسیره» یمن گزارش داد، ائتلاف سعودی در حمله بامدادی خود به یکی از مناطق یمن از بمب خوشه‌ای استفاده کرده است.

فارس: دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر نوشت با وجود آنکه به اندازه کافی غذا در جهان وجود دارد اما بیش از ۸۲۰ میلیون انسان در کره زمین در گرسنگی به سر می‌برند.

ایسنا: دیوید برودت مدیرکل سابق وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری با 5 /2 میلیون فلسطینی سالانه ۶۷ میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) برای این رژیم هزینه به دنبال دارد.

ایرنا: «محمد اشتیه» نخست‌وزیر «تشکیلات خودگردان فلسطین» اعلام کرد که این تشکیلات در مقابل طرح «معامله قرن» آمریکا، طرح جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین به گروه چهار خاورمیانه را پیشنهاد کرده است.

ایسنا: هشام داوود، مشاور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت: گفت‌وگوی استراتژیک با آمریکا بسیار مهم و اساسی است و یک گفت‌وگو است نه «مذاکره» و در آن نه‌تنها دو بخش امنیتی و نظامی بلکه همه بخش‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فارس: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش هرگز اجازه بازگشت درگیری‌ها به ادلب سوریه را نخواهد داد. او همچنین مدعی شد با اجرای توافق آتش‌بس در شمال سوریه، پیروزی بزرگی به دست آورده است.

دراین پرونده بخوانید ...