شناسه خبر : 34246 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

حمایت حزب‌الله از اصلاحات برای نجات لبنان

ایرنا نوشت: معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد از برنامه اصلاحات دولت کنونی لبنان برای خروج از بحران اقتصادی حمایت می‌کند. شیخ نعیم قاسم افزود: دولت کنونی لبنان قوی و استوار است و برنامه‌های منسجمی برای مبارزه با فساد و کمک به حل بحران اقتصادی و بهبود وضعیت مردم دارد و ممکن است برخی گروه‌ها با این دولت مشکل داشته باشند اما مهم عزم و اقدام دولت برای مبارزه با فساد است. حزب‌الله همچنان از تلاش‌ها برای مبارزه با فساد در لبنان حمایت می‌کند و این همان استراتژی و برنامه این جنبش در دولت و پارلمان است اما برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند مسوول همه مسائل در این کشور نیست.

خلیفه حفتر مدعی حاکمیت بر لیبی شد

ایلنا نوشت: فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از نسخ توافق صخیرات با دولت وفاق و کسب اختیار مردمی برای اداره این کشور خبر داد. خلیفه حفتر به ارتش ملی لیبی اعلام کرد که توافق سیاسی امضاشده با دولت وفاق در صخیرات در سال ۲۰۱۵ منسوخ شده و به حکم مردمی برای اداره کشور دست یافته است. حفتر با بیان افتخار ارتش به این ماموریت تاریخی در این شرایط استثنایی بر توقف عمل به توافق سیاسی و تبدیل آن به گذشته بر اساس تصمیم مردم لیبی تاکید کرد. وی توضیح نداد که چگونه و از کجا به این حکم مردمی دست یافته و آیا پارلمان منتخب در سال ۲۰۱۴ از این اقدام حمایت می‌کنند یا خیر.

پکن: آمریکایی‌ها درباره کرونا دروغ می‌گویند

خبرگزای فارس نوشت: در پی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن آسیب‌هایی را که پکن بر اثر ویروس کرونا به جهان وارد کرده پیگیری می‌کند، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین، با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ عنوان کرد، سیاستمداران آمریکایی در مورد شیوع بیماری کرونا وقیحانه دروغ می‌گویند. چین بعد از اینکه ترامپ تهدید کرد آسیب‌هایی را که چین به جهان وارد کرده پیگیری خواهد کرد، از مقامات آمریکایی با عنوان «دروغگویان وقیح» نام برد. آنها یک هدف دارند و آن شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت‌هایی است که آنان در مقابله با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این بیماری دارند. آنها در نهایت قصد دارند حواس مردم را نیز پرت کنند.

تاکید مرکل بر معامله سبز برای کرونا

تسنیم نوشت: صدراعظم آلمان در چارچوب گفت‌وگوهای آب و هوایی پترزبورگ از طرح کمیسیون جدید اروپایی برای حفاظت از آب و هوا موسوم به «معامله سبز» حمایت کرده و بر لزوم تحقق آن حتی با وجود بحران کرونا تاکید کرد. آنگلا مرکل، از اهداف جاه‌طلبانه آب و هوایی کمیسیون اروپایی مبنی بر اینکه 55 درصد انتشار گاز منوکسید کربن باید در مقایسه با سال 1990 تا سال 2030 کاهش یابد حمایت کرد. در حال حاضر هدف کاهش 40درصدی انتشار این گاز در دستور کار قرار دارد. مرکل تصمیمات کمیسیون اروپایی موسوم به معامله سبز را تمجید کرد و گفت تا زمان رسیدن به مرحله خنثی شدن آب و هوایی اتحادیه اروپا راه طولانی در پیش داریم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها