شناسه خبر : 32481 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

سوسیالیسم در کمین کاخ سفید

دنیای اقتصاد نوشت: برای الیزابت وارن، فردی که به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای شکست دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها انتخاب شده است، مبارزه علیه سیستم سرمایه‌داری آمریکا یک مساله شخصی است؛ چراکه خانواده او در جریان رکود بزرگ دهه ۳۰ میلادی از هم فرو‌پاشید. ایده‌ای که متن و بطن تفکرات اقتصادی وارن را شکل داده، نگرانی نسبت به طبقه متوسط آمریکاست که به وسیله غول‌های تجاری به بردگی کشیده شده‌اند و سیاستمداران نیز به آنها خیانت کرده‌اند. با این حال اگر تمام برنامه موردنظر وارن اجرایی شود، سیستم آزادی‌های اقتصادی آمریکا با شوک مهلکی مواجه خواهد شد. وارن دولت را ساختاری بی‌خطر و موثر تلقی می‌کند، اما مانند هر سازمان دیگری در معرض بی‌کفایتی نیز قرار دارد.

یک‌سوم پروازهای بین ژاپن و کره جنوبی لغو شد

ایرنا نوشت: کیودو ژاپن گزارش کرد بر اثر تیرگی فزاینده روابط این کشور با کره جنوبی، یک‌سوم پروازها میان دو طرف لغو شده است. یکی از اصلی‌ترین علت‌های این وضعیت جلوگیری ژاپن از ارسال اقلام فنی پیشرفته به کره جنوبی است. دو کشور پیشتر هر هفته دو هزار و ۵۰۰ پرواز بین دو طرف انجام می‌دادند اما از ماه مارس به این سمت ۹۴۰ پرواز آن لغو شده است. سازمان گردشگری ژاپن اعلام کرد در ماه سپتامبر امسال ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان کره جنوبی به ژاپن سفر کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۸ درصد کاهش یافته است.

وخامت وضعیت جسمی نواز شریف

ایلنا نوشت: پزشک معالج «نواز شریف»، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، گفت که وضعیت جسمی وی که چند روز پیش سکته قلبی خفیف کرده بود، «وخیم» است. «عدنان خان» پزشک معالج نواز شریف افزوده است که این چهره سیاسی مطرح پاکستان با «مرگ» دست و پنجه نرم می‌کند. نخست‌وزیر سابق پاکستان که به دلیل فساد مالی به زندان محکوم شده به قید وثیقه از زندان آزاد شده است. بنا به گزارش‌ها نواز شریف علاوه بر سکته قلبی خفیف چند روز پیش از افت شمار پلاکت‌های خون و کاهش میزان فعالیت کلیه‌ها رنج می‌برد. نواز شریف که تاکنون سه ‌بار به نخست‌وزیری پاکستان رسیده است در سال ۲۰۱۷ بنا به حکم دیوان عالی پاکستان از قدرت برکنار شد.

شش میلیارد دلار هزینه حضور ماهانه عربستان در یمن

کیهان نوشت: شبکه تلویزیونی «الجزیره» در گزارشی اعلام کرده عربستان از سال 2015 ماهانه حدود شش میلیارد دلار در جنگ یمن هزینه کرده است. علاوه بر این 40 درصد از سربازان سعودی در جنگ یمن نیز «کودک» هستند. عربستان در 54 ماه گذشته با استفاده از تمام امکانات خود به یمن حمله کرده اما موفق به کسب هیچ دستاوردی نشده است. بررسی سطح تجهیزات و نیروهای عربستان در یمن به گونه‌ای است که رسانه‌های مختلف، مقاومت انصارالله یمن را اقدامی «معجزه‌گونه» توصیف کرده‌اند. شبکه خبری الجزیره در پنجمین سال تجاوز عربستان به یمن برآوردی از حجم نیروها و تجهیزات زرهی عربستان در یمن منتشر کرده است که بیش از هر چیز، ارزش کار و قدرت انقلابیون یمن را می‌رساند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها