شناسه خبر : 30623 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (جهان)

دعوت از پاپ و شیخ ‌الازهر برای سفر به عراق

خبرگزاری مهر نوشت: نخست‌وزیر عراق از رهبر کاتولیک‌های جهان و شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد. «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری خود تاکید کرد: ما از پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان برای سفر به عراق دعوت رسمی به عمل آوردیم. وی در ادامه افزود: همکاری با کشورهای همسایه برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر باقی‌مانده از تشکیلات داعش ادامه دارد. شایان ذکر است که پاپ فرانسیس اخیراً برای نخستین‌بار طی ۳۴ سال گذشته به مراکش سفر کرده بود. «احمد الطیب» شیخ الازهر نیز روز سه‌شنبه دعوت عادل عبدالمهدی برای سفر به عراق را از طریق فرستاده وی در قاهره دریافت کرد.

حفتر به فتح طرابلس نزدیک‌تر شد

ایسنا نوشت: سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» از پیشروی چشمگیر این نیروها در نبرد طرابلس خبر داد. احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری خلیفه حفتر اعلام کرد که این نیروها پیشرفت چشمگیری در نبرد طرابلس داشته‌اند. اصرار بر حفاظت از غیرنظامیان تنها عامل کند شدن عملیات است. نیروهای ذخیره آماده گشودن محورهای جدید هستند و در نبردهای آتی از نیروهای پیاده و زرهی استفاده خواهد شد. المسماری ادامه داد: هیچ‌گونه پناهگاه امنی برای تروریست‌ها در لیبی فراهم نخواهد شد. ما تمامی اتفاقات در پایتخت را دنبال می‌کنیم، در آنجا عملیات انتقال تروریست‌ها از طریق ترکیه از سوریه به لیبی در جریان است و ما نسبت به حمایت از عناصر تروریستی هشدار می‌دهیم.

نانسی پلوسی پرونده استیضاح ترامپ را بست

ایران نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به دموکرات‌های مجلس نمایندگان، از آنها خواست وارد قمار استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نشوند تا مبادا محکوم به تکرار تاریخ شوند. نانسی پلوسی که این روزها با دو دسته نماینده دموکرات با دو دیدگاه کاملاً متضاد درباره به جریان افتادن روند استیضاح ترامپ مواجه است، با ارسال نامه‌ای خطاب به دموکرات‌های مجلس نمایندگان مخالفت خود را با استیضاح اعلام کرد و در واقع پرونده استیضاح را بست. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، حتی اگر «رفتارهای به شدت غیراخلاقی و گستاخانه ترامپ بی‌احترامی به جایگاه ریاست‌جمهوری و از سوی او محکوم باشد»، استیضاح رئیس‌جمهوری در حال حاضر به صلاح نیست.

بازگشت موسولینی

دنیای اقتصاد نوشت: در گردهمایی سیاسی حزب راست‌افراطی ایتالیا به نام «برادران ایتالیا» (FDI)، رهبر این حزب «جیورجیا ملونی» برنامه حزب خود را «انقلابی» توصیف کرد. او وعده داده که «همه چیز را در اروپا تغییر دهد» و «پایتخت اروپا» را به رُم منتقل کند. درحالی‌که کمپین حزب «برادران ایتالیا» برای انتخابات پیش روی پارلمان اروپا در پیش‌بینی‌ها جلو است اما به نظر می‌رسد که این حزب نگاهی هم به گذشته این کشور و به‌ویژه دوران فاشیستی آن در زمان نخست‌وزیری بنیتو موسولینی داشته باشد. واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که «ملونی» در ویدئویی اعلام کرد که «کایو جولیو سزار موسولینی»، نتیجه نخست‌وزیر سابق ایتالیا، نامزد این حزب در انتخابات ۲۶ ماه می خواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها