شناسه خبر : 30622 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایلنا: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در راستای تشکر و قدردانی از به رسمیت شناخته شدن مالکیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اشغالی، یک شهرک صهیونیستی در این منطقه به نام «دونالد ترامپ» خواهد ساخت.

ایسنا: جارد کوشنر گفت، تحقیقات رابرت مولر درباره مساله مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ از هر مداخله‌ای که روسیه در این انتخابات انجام داده بدتر بوده است.

ایلنا: رابرت لایتایزر نماینده تجاری ایالات متحده و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور، بناست در تاریخ ۳۰ آوریل به پکن سفر کنند تا بار دیگر گفت‌وگوهای تجاری با چین را از سر گیرند.

ایلنا:‌ ریاست‌جمهوری سوریه از مسدود شدن صفحه اینستاگرام منتسب به دولت این کشور خبر داد. دمشق با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام بدون اخطار و بدون پشتوانه قانونی اینستاگرام انتقاد کرد.

ایرنا: نور سلطان نظربایف رئیس‌جمهوری پیشین قزاقستان که دو ماه قبل، پس از سه دهه حکومت از سمت خود کناره‌گیری کرد، «قاسم جومارت توکایف» سرپرست دولت فعلی را به ‌عنوان نماینده حزب حاکم در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرد.

فارس: عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در نخستین اجلاس کابینه جدید خود دستور داد قیمت دارو باید کاهش یابد و اعضای دولت باید در این زمینه جدی باشند.

فارس: سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) از دستگیری تعدادی از اعضای گروهک «توحید» وابسته به داعش که قصد داشتند در برخی مناطق این کشور عملیات تروریستی انجام دهند، خبر داد.

تسنیم: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که مذاکره بین آنکارا و واشنگتن در مورد جنگنده اف۳۵ هنوز به بن‌بست نرسیده است اما اگر چنین حالتی روی دهد ما سناریوی «ب» را پیش می‌کشیم. ما به آنها اطمینان داده‌ایم که به عنوان یک عضو ناتو وظایف خود را به درستی انجام می‌دهیم و مشکلی به وجود نمی‌آید.

تسنیم: کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد بیش از سه هزار غیرنظامی در یک سال اخیر کشته و نزدیک به ۸۲۰۰ تن دیگر در افغانستان زخمی شده‌اند.

خبرآنلاین: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، برنده جایزه نوبل اقتصاد را احمق خطاب کرد. ترامپ با حمله به پل کروگمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد گفت او در نیویورک‌تایمز (رسانه مولد اخبار جعلی) به دلیل تحلیل‌های اشتباه، اعتبار خود را از دست داده است.

آنا: باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پیامی توئیتری از تظاهرات جوانان و نوجوانان انگلیسی در حمایت از محیط ‌زیست تقدیر کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها