شناسه خبر : 30546 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایرنا: چهار سفارتخانه در پایتخت اسپانیا در پی تماس فرد ناشناس با سفارت استرالیا در مادرید و احتمال بمب‌گذاری در این مکان تخلیه شدند.

ایسنا: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

ایرنا: نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا را متهم به جنگ مالی علیه فلسطینی‌ها کرد و گفت که معامله قرن، برای صلح خاورمیانه مرده به دنیا خواهد آمد.

ایلنا: ژنرال «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان، دستور برکناری دادستان کل سودان و دو تن از دستیارانش را صادر کرده است.

تسنیم: یک نماینده کنگره آمریکا با انتشار ویدئویی به شدت رئیس‌جمهور کشورش را به باد انتقاد گرفت و او را «برادر بزرگ» گروه تروریستی القاعده خواند.

مهر: کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمد اشتیه» به تازگی در برابر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان سوگند یاد کرد.

ایلنا: دولت چین اقدام به استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره و استفاده آن علیه اقلیت مسلمان چین در جهت تعقیب و کنترل آنها کرده است.

ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی سناتور برنی سندرز را هدف گرفت، وی را فردی «دیوانه» تلقی کرد و بر ثروت این سناتور نیز دست گذاشت.

ایسنا: در صورت اتخاذ اقدامات چشمگیر توسط فرماندهان نظامی جدید سودان، واشنگتن آماده حذف سودان از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم است.

تسنیم: سخنگوی طالبان در واکنش به اعلام فهرست ۲۵۰نفری برای مذاکره با این گروه در قطر گفت تهیه‌کنندگان فهرست درک کنند این کنفرانس مراسم عروسی در هتلی در کابل نیست.

آنا: بیش از ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اعتقاد داشتند میان تحولات سیاسی اخیر در آلمان و دوران نازی‌ها شباهت‌هایی وجود دارد.

تسنیم: در حالی که موج اعتراضات به عملکرد بن‌سلمان در پاکستان میان شیعیان و اهل سنت وجود دارد، مجموعه «علمای پاکستان» او را به عنوان موثرترین شخصیت سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

ایرنا: نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در اخطاری به پاکستان اعلام کرد که انجام اشتباه سوم پس از حملات «اوری» و «پلواما»، به شدت برای اسلام‌آباد گران تمام خواهد شد.

فارس: اتحادیه اروپا مواضع جدید دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» علیه کوبا را محکوم کرد.

دراین پرونده بخوانید ...