شناسه خبر : 30257 لینک کوتاه

باخبرگزاری‌ها (جهان)

ایسنا: نمایندگان کنگره آمریکا در واکنش به اعلام وضعیت فوق‌العاده در مرز مکزیک از سوی دونالد ترامپ، رای‌گیری کرده و با ۲۴۵ رای موافق در برابر ۱۸۲ رای مخالف به لغو این فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا رای داده است.

ایسنا: رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: من فکر نمی‌کنم آمریکا سلاح‌هایش را از شبه‌نظامیان کرد در سوریه پس بگیرد. ژنرال‌های آمریکایی اعلام می‌کنند که این سلاح‌ها شماره سریال دارند و زمانی که همه کارها به پایان برسد، این سلاح‌ها را جمع خواهند کرد اما من این صداقت را در عمل نمی‌بینم.

ایرنا: ارتش آمریکا برآورد کرده که توانایی‌های نظامی ارتش روسیه در سال 2028 و نیز قابلیت‌های نظامی چین در حدود سال 2030 به اوج خواهد رسید و به این ترتیب آمریکا حدود یک دهه وقت دارد برای مقابله با این تهدیدها آماده شود.

ایسنا: با اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نیجریه رئیس‌جمهور این کشور به عنوان برنده این انتخابات اعلام شد و وارد دومین دوره ریاست‌جمهوری خود شد.

مهر: مسکو و دمشق به ‌طور مشترک از آمریکا خواسته‌اند تا به حضور خود در سوریه خاتمه بدهد. پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از پایان حضور نظامی آمریکا در سوریه خبر داده بود اما بعد اعلام شد که ۴۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

مهر: نمایندگان کنگره آمریکا در دو مجلس نمایندگان و سنا، طرحی را ارائه داده‌اند که خواهان رسمیت بخشیدن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی است.

ایسنا: مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ که سال‌ها در حلقه نزدیکان وی بوده بر اساس متن شهادتش در برابر یک کمیته مجلس نمایندگان، ترامپ را با الفاظ «فریبکار، شیاد و نژادپرست» توصیف کرد.

فارس: مرکز هماهنگی روسی-سوری ویژه بازگشت آوارگان سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ آمریکا مانع بازگشت آوارگان در اردوگاه «الرکبان» واقع در مثلث مرزی اردن، سوریه و عراق می‌شود.

ایرنا: وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اینکه تمام رهبران اتحادیه اروپا از عبدالفتاح السیسی حمایت و در کنار وی هستند، اقدامی غیراستاندارد، دوگانه و دورویی است.

ایسنا: نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل با مهم دانستن توافقنامه سوچی برای حفاظت از جان ساکنان اردوگاه الرکبان و نیز حمایت از مرزهای ترکیه، اعلام کرد، سومین کاروان کمک‌های بشردوستانه تا پایان مارس به اردوگاه الرکبان سوریه خواهد رسید.

تسنیم: یک نماینده عراقی فاش کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش تحت حفاظت نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها