شناسه خبر : 35471 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

محرم متفاوت

وزیر کشور: باید محرم متفاوتی داشته باشیم

محرم متفاوت

صدوسی‌وسومین جلسه شورای اجتماعی کشور روز یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در سالن کنفرانس پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد. وزیر کشور درباره عزاداری محرم گفت: قرار شد دستگاه‌هایی که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند ظرفیت خود را به‌کار بگیرند تا محرم متفاوت داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصدوسی‌وسومین جلسه شورای اجتماعی کشور، با اشاره به اینکه اولین دستور کار جلسه ارائه گزارش سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره در امر طلاق و ازدواج بود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی گزارش مفصلی از همه زحمات و تلاش‌هایی که در مراکز مشاوره‌ای در سراسر کشور انجام شده و جزو مصوبات جلسات پیشین شورای اجتماعی بود، ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف‌گذاری در تاسیس مراکز مشاوره، مشاوره قبل و حین ازدواج بوده است، تصریح کرد: این مراکز توانستند ۱۵ تا ۲۰ درصد به اهداف نزدیک شوند و در مجموع، حدود ۱۴ درصد موفق بودند.

وزیر کشور اضافه کرد: در این زمینه، نظرات دستگاه‌های مختلف ارائه و مقرر شد که امیدواریم با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مستمر در رفع ایرادات و اشکالات و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مردمی در این حوزه به ویژه اتصال مراکز مشاوره سراسر کشور به این شبکه عظیم، بتوانیم از امر خانواده صیانت بیشتری داشته باشیم و ان‌شاءالله مانع طلاق در جامعه باشیم و ثبات و پایداری خانواده‌ها بیشتر شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه شورای اجتماعی به بحث کودکان کار خیابانی نیز پرداخته شد، عنوان کرد: این سومین جلسه‌ای است که موضوع کودکان کار خیابانی در شورای اجتماعی مطرح می‌شود. آیین‌نامه و دستورالعملی از قبل در دولت بوده و همه دستگاه‌ها در این خصوص اظهارنظر کرده بودند. این آیین‌نامه امروز در جلسه تصویب و مقرر شد که به دولت ارسال شود تا بتوانیم ضعف‌ها و چالش‌هایی را که در عمل با آن مواجه بودیم و در برخی از مواقع، مانع موفقیت مسوولان در این امر می‌شد، برطرف کنیم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها