شناسه خبر : 20881 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رشد بازارهای مالی اروپا بعد از یک هفته نزول

با وجود اینکه هفته منتهی به بیستم آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی نوسانات زیادی را در بازار سهام تجربه کرده بود ولی در آغازین روزهای هفته جدید بازارهای مالی اروپا به یکباره شاهد رشد بود.

با وجود اینکه هفته منتهی به بیستم آوریل سال 2013 میلادی نوسانات زیادی را در بازار سهام تجربه کرده بود ولی در آغازین روزهای هفته جدید بازارهای مالی اروپا به یکباره شاهد رشد بود. در هفته منتهی به بیستم آوریل بازار سهام اروپا بیشترین افت هفتگی از نوامبر سال 2012 میلادی تاکنون را تجربه کرد ولی بعد از نتیجه‌بخش بودن انتخابات ایتالیا ارزش اوراق قرضه دولتی در این کشور به کمترین سطح طی یک سال گذشته رسید و زمینه برای رشد بازار سهام فراهم شد. از طرف دیگر بعد از اینکه کشورهای گروه بیست مخالفتی با طرح تزریق ژاپن به اقتصاد داخلی اعلام نکردند و از حمایت این کشور از اقتصاد داخلی تقدیر کردند ارزش بازار سهام در کل کشورهای گروه بیست ارتقا یافت. البته افزایش ارزش ین در برابر ارزهای خارجی به دنبال تزریق به اقتصاد و رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی بعد از چندین روز نزول هم سبب شد تا دوباره رشد به بازارهای مالی باز گردد. در اروپا هم پیش‌بینی‌ها در مورد رشد اقتصادی این منطقه از انتهای سال 2013 میلادی منتشر شد که این پیش‌بینی خود نوید اصلاحات اقتصادی در این سرزمین‌ها را دارد. مقامات آلمان در سخنرانی‌های اخیر خود تاکید کردند که اروپا در مسیر درستی گام بر می‌دارد و تمامی کشورها از این سیاست‌ها حمایت می‌کنند و همین سخنرانی نیز عاملی دیگر در امیدوار شدن نسبت به آینده اقتصادی اروپا و جهان بود.
در این روز بازارهای در حال توسعه هم شاهد رشد در ارزش بازارهای مالی خود بودند که دلیل آن اثر‌پذیری از بازار اروپا اعلام شده است. البته انتظار رشد اقتصادی ژاپن و اصلاح نسبی شرایط مالی و اقتصادی اروپا نیز عامل دیگری است که زمینه را برای رشد بازار در کشورهای در حال توسعه فراهم کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها