شناسه خبر : 35424 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

مشاور عالی رهبر انقلاب درگذشت

خبرگزاری مهر نوشت: آیت‌الله محمدعلی تسخیری نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، به دلیل عارضه قلبی درگذشت. آیت‌الله تسخیری در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تاسیس کرد تا فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شود. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، به سمت دبیر‌کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب مذاهب کنار رفت و به سمت مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام منصوب شد. اقلیت‌های مسلمانان، ایده‌های گفت‌وگو با دیگران و در پرتو قانون اساسی از جمله آثار وی است.

 

خاتمی: مداحان سخنی نگویند که مشکل‌ساز شود

تسنیم نوشت: احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در توصیه به برگزارکنندگان مراسم عزاداری گفت: مداحان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که مشکل‌ساز شود، مداحان باید روی کلمه کلمه‌ای که می‌گویند فکر کنند. وی با تاکید بر اینکه در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند محکم خواهیم ایستاد، افزود: حفظ سلامت عزاداران و مردم از لحاظ فقهی واجب و اهمیت آن به اندازه اهمیت برگزاری مجالس امام حسین‌(ع) است. خاتمی مجالس سیدالشهدا را از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌ها نیست و نباید نظام اسلامی را به این تهمت بزرگ متهم کرد، برپایی مجلس عزا از مصادیق تعظیم شعائر است.

 

برای انتخابات 1400 خود را به زحمت نیندازید

ایسنا به نقل از حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، نوشت: این آقایان که پیشتر رئیس‌جمهوری بودند و حالا به دنبال کاندیداتوری مجدد هستند هر هنر و خلاقیتی که داشته‌اند به کار بسته‌اند و دیگر ابتکاری ندارند که ایجاد تحول کنند. بگذارید افرادی که مبتکر، جوان و تازه‌نفس هستند بیایند و تحولی ایجاد کنند. از آغاز تاکنون روسای جمهوری شعارهایی را که دادند، نتوانستند به طور کامل عملی کنند مگر یک رئیس‌جمهور که آمد سخنان خوبی گفت اما دشمنان او را ترور کردند و نگذاشتند کارش ادامه پیدا کند وگرنه این آقایان هر هنری داشتند نشان دادند. پس بهتر است برای انتخابات ۱۴۰۰ نه خود را به زحمت بیندازند و نه شورای نگهبان را.

 

سلحشوری: نواصولگرایان به اقتصاد نولیبرالی معتقدند

خبرآنلاین نوشت: پس از ادعای میرسلیم مبنی بر پرداخت رشوه ۶۵‌میلیاردی برای کنار گذاشتن طرح تحقیق و تفحص مجلس دهم از سوی شهرداری تهران، اختلافات در جناح اصولگرا و مجلس بالا گرفت و محمدباقر قالیباف از نفر دوم لیست شورای ائتلاف شکایت کرد. درباره این اختلافات، پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم، می‌گوید: شاهد منزوی شدن جریان سنتی هستیم. جریان سنتی به خیلی از امور پایبند بود اما در جریان جدید این پایبندی را مشاهده نمی‌کنیم. جریانی که تحت عنوان نواصولگرایی راه افتاده شعار مبارزه با غرب می‌دهد و دیگران را متهم می‌کند اما خود به یک اقتصاد لیبرالی و نولیبرالی غربی معتقد است. این جریان در حال حرکت است تا قدرت اقتصادی را هم تسخیر کند.

دراین پرونده بخوانید ...